Stłuczone kolano

1. Data: 2009-03-19 09:17:42

Temat: Stłuczone kolano
Od: Abece <a...@a...nospam.w.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Jakiś czas temu (2 miesiące już) stł?ukłem sobie prawe kolano dosyć
mocnym upadkiem na asfalt. Początkowo miałem bóle, problemy z chodzeniem,
po kilku dniach wszystko wróciło do normy. Kolano sprawne w 100%, da się
biegać, chodzić, jeździć na rowerze - kompletnie NIC nie czuć, nie
przeszkadza.
Problem zaczyna się podczas klękania - czuję dosyć nieprzyjemny ból tuż
pod rzepka, jakby coś było "w środku". Próbowałem smarować fastumem - ale
jakoś bez specjalnych rezultatów.

Co jest grane? Co z tym zrobić?

2. Data: 2009-03-19 09:46:34

Temat: Re: Stłuczone kolano
Od: STranger <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Abece pisze:
> Witam
>
> JakiĹ? czas temu (2 miesiÄ?ce juĹź) stĹ?ĸukĹ?em sobie prawe kolano dosyÄ?
> mocnym upadkiem na asfalt. PoczÄ?tkowo miaĹ?em bĂłle, problemy z chodzeniem,
> po kilku dniach wszystko wrĂłciĹ?o do normy. Kolano sprawne w 100%, da siÄ?
> biegaÄ?, chodziÄ?, jeĹşdziÄ? na rowerze - kompletnie NIC nie czuÄ?, nie
> przeszkadza.
> Problem zaczyna siÄ? podczas klÄ?kania - czujÄ? dosyÄ? nieprzyjemny bĂłl tuĹź
> pod rzepka, jakby coĹ? byĹ?o "w Ĺ?rodku". PrĂłbowaĹ?em smarowaÄ? fastumem - ale
> [...]

Dwa miesiące na wyleczenie kontuzji kolana to za mało. Ma prawo boleć.
Czasami gojenie mocnych stłuczeń, naderwanych ścięgien, mięśni i
więzadeł trwa 6 miesięcy albo i dłużej. Moim zdaniem daj sobie więcej
czasu, oszczędzaj nogę, w miarę możliwości nie klękaj, nie biegaj na
razie. Samo się zregeneruje. A jeżeli koniecznie chcesz się leczyć to
idź do ortopedy, zrób sobie najpierw prześwietlenie kolana z przodu i z
boku. Będzie widać ewentualne zmiany w rzepce, chrząstkach itp.
Prywatnie koszt zdjęć 80 zł. Możesz wydać tez kasę na USG kolana żeby
ocenić stan więzadeł krzyżowych i przedniego, a lekarz gdyby była
potrzeba wyśle Cię na artroskopię, żeby to dokładnie obejrzeć i
ewentualnie coś od razu naprawić. Jedyny minus to długie oczekiwanie na
taki zabieg refundowany, prywatnie możesz to zrobić od ręki.
Myślę jednak, że ortopeda każe Ci odpoczywać i czekać aż się samo zagoi,
lekarze tak zwykle robią.

STranger

3. Data: 2009-03-19 11:16:21

Od: adam_54 <a...@g...pl_spam> szukaj wiadomości tego autora

Abece pisze:
> Witam
>
> Jakiś czas temu (2 miesiące już) stł?ukłem sobie prawe kolano dosyć

Może i ja podłączę się z moim kolanem. Pod koniec kwietnia 2008r.
stłukłem kolano. Chodzić mogłem swobodnie cały czas. Po dwóch miesiącach
miałem jednorazowo ściągany płyn z kolana. Ból praktycznie nie pozwalał
mi klęknąć i mam z tym jeszcze mały problem do dzisiejszego dnia.
Jakby mi pomagała dość intensywna jazda na rowerze. Teraz troszkę wydaje
mi się, że w stosunku do jesieni znów bardziej czuję coś w kolanie,
jakby ból i nieco mniejszą zdolność do zginania.
Czy to może być związek z tym, że zimą praktycznie na rowerze nie jeździłem?
A może jest zalecany jakiś rodzaj ćwiczeń?

pozdr. adam

4. Data: 2009-03-19 15:15:19

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

STranger pisze:

> [...]
> taki zabieg refundowany, prywatnie możesz to zrobić od ręki.
> Myślę jednak, że ortopeda każe Ci odpoczywać i czekać aż się samo zagoi,

Czy w STOCER/ZE w Konstancienie prześwietlają za darmo jak ktoś przyjdzie
na pierwszą wizytę ze skierowaniem?

--
animka

5. Data: 2009-03-19 18:16:56

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Abece" napisał:
> [...]
> Problem zaczyna się podczas klękania - czuję dosyć nieprzyjemny ból tuż
> pod rzepka, jakby coś było "w środku". Próbowałem smarować fastumem - ale

z oświadczenia stawiam na odłupanie się kawałka kości, wiele lat będzie cię
to bolało aż powstanie martwica i to obrośnie, ale z chodzeniem nie będziesz
miał żadnych problemów (bo uszkodzenie nie dotyczy stawu), ale wruszka nie
jestem, więc tylko rezonans prawdę ci powie:O)

6. Data: 2009-03-19 18:21:02

Od: "gargamel" <s...@d...eu> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "adam_54" napisał:
> [...]
> ból i nieco mniejszą zdolność do zginania.
> Czy to może być związek z tym, że zimą praktycznie na rowerze nie

stawy odrzywiają się, smarują i regenerują (w ograniczonym zakresie) przez
ruch, krew tam nie dochodzi, więc czy staw jest zdrowy czy chory to brak
ruchu zawsze szkodzi:O(

waznosc skierowania na angio rezonans ?
Jakiej witaminy brakuje....?
Wizyta laryngologa w domu
allergic bronchopulmonary mycoses - jaka polska nazwa
Bóle serca po Boreliozie - pytanie