Stomatologia + NFZ = skandal

11. Data: 2005-09-12 19:16:30

Temat: Re: Stomatologia + NFZ = skandal
Od: ika <i...@s...wody> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 12.09.05, około 16:20:41, Piotr Maksymowicz bulgocze:

> To sa jeszcze państwowe gabinety stomatologiczne? :-)

A przyakademickie jaki mają status?
Mi zęby robili studenci, a też za tę 'lepszą' czyli normalną plombę się
płaci (mi podarowali gratis;). Zaskoczyło mnie to, bo myślałam, że jak
człowiek odczeka w kolejce swoje, to jak w państwowej przychodni nagryzmolą
w książeczkę RUMowską usługę, podstempują i będzie ze zbiorczej kasy
podatników. Zaskoczyło, bo zawsze chodziłam do prywaciarzy ze swoją
paszczą, więc nie miałam pojęcia jak się pozmieniało w budżetówce ;)
Ale to żaden skandal...

--
ika - umop apisdn

12. Data: 2005-09-13 12:31:09

Od: Harry Haller <b...@h...com.wytnij> szukaj wiadomości tego autora

On 12 Sep 2005 19:36:40 +0200, "stokrotka" <p...@o...pl>
wrote:

>Podobno jest tak, ale nie potrafię podać przepisu,

Wiesz co Stokrotka

Twoje posty coraz bardziej mnie śmieszą
W prawie każdym można znaleźć stwierdzenie w stylu :

"Podobno jest tak"

Jak juz podajesz jakies konkrety to takie które można powszechnie
w sieci znaleźć. Dziwny to sposób na dawanie rad.
--
Leszek Słodkowski aka Harry Haller
gg 1398692 harry[at]harryhaller.com

13. Data: 2005-09-13 13:16:47

Od: Adam <a...@p...onet.tnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Harry Haller napisał(a):

> "Podobno jest tak"
>
> Jak juz podajesz jakies konkrety to takie które można powszechnie
> w sieci znaleźć. Dziwny to sposób na dawanie rad.

no tu akurat ma racje dziewczyna ;)
zreszta podanie ceny przed zawarciem umowy (ustnej bo ustnej, ale umowy)
o swiadczenie uslug czy zakupu czegokolwiek (cennik) jest dobrym
obyczajem a takze jest wymogiem kodeksu cywilnego (bądz handlowego,
łotewer :)

--
umęczony pracą, sterany życiem,
poświęcając czas pracy

Adam. pozdrowienia!

14. Data: 2005-09-13 13:17:53

Od: Adam <a...@p...onet.tnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lizzan napisał(a):

> No niestety albo wybierasz "refundowany" amalgamat (do takiego
> ukruszonego zeba sie nie nadaje) albo swiatloutwardzalne wypelnienie
> (płatne wg zasd wolnego rynku).

mozesz tez wybrac chemoutwardzalny kompozyt, jest w spisie materialow nfz

> Tak samo np. leczenie kanałowe nie jest refundowane - wybór albo leczysz
> kanałowo albo wyrywanko.

od 3 do 3 (albo inaczej - od kła do kła) leczenie kanalowe sponsoruje NFZ ;)

15. Data: 2005-09-13 21:16:03

Od: " scerbaty_po_antybiotykach" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kaznodziej <c...@o...pl> napisał(a):
> Czy panie dentystki zrobiły sobie z państwowych rejonowych gabinetów
> dentystycznych prywatny folwark ? [...]

W pewnym sensie zrobiła się prywata a dokładnie to politycy i ich znajomkowi
lekarze tak zadziałali. Po prostu dla niektórych leczenie to dochodowy biznes.
Jeżeli chodzi o NFZ to twórcy tego czegoś źle wykorzystali pieniądze
płatników składek i powinni zostać pociągnięci do odpowiedzialności karnej.
Społeczeństwo niech się zbierze i poda do sądu albo zrobi samosąd.
Mnie osobiście denerwuje to, że kosztem mojego zdrowia skomputeryzowano i
unowocześniono placówki służby zdrowia i siedziby NFZ.
Amalgamaty wg mnie są szkodliwe a wyrywanie zębów to co to za leczenie ?
(kiedyś kowale to robili)
Kiedyś plomby chemoutwardzalne były w ramach ubezpiecznia i nic się nie
płaciło.
Kiedyś protezy częściowe też bodajże w ramach ubezpieczenia można było
zamówić.

"Komputeryzacja i unowocześnianie zdrowia" nie wyszła nam na zdrowie
(szczególnie tym co są cisi i nie potrafią upomnieć się o swoje).

16. Data: 2005-09-15 11:49:52

Od: Adam <a...@p...onet.tnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

scerbaty_po_antybiotykach napisał(a):

> W pewnym sensie zrobiła się prywata a dokładnie to politycy i ich znajomkowi
> lekarze tak zadziałali. Po prostu dla niektórych leczenie to dochodowy biznes.

wow, a ty myslales ze leczenie to co? judymowanie?

> [...]
> Mnie osobiście denerwuje to, że kosztem mojego zdrowia skomputeryzowano i
> unowocześniono placówki służby zdrowia i siedziby NFZ.

tak. popatrz na kwoty przeznaczone na leczenie, w przeliczeniu na
pacjenta. jak juz oprzytomniejesz (zakladam ze padniesz zemdlony
zwlaszcza przy porownaniu kwot w innych 'cywilizowanych' panstwach) to
wiedz ze np na leczenie stom. przeznacza sie z budzetu nfz 18 pln na
pacjenta na ROK (tak, na 12 miesiecy).

> Amalgamaty wg mnie są szkodliwe a wyrywanie zębów to co to za leczenie ?
> (kiedyś kowale to robili)

w kwestii amalgamatow mozesz poczytac sobie prace naukowe a nie opierac
sie na badaniach wlasnych. jak znajdziesz cokolwiek, to bedziesz mogl
mowic ze sa szkodliwe. a usuwanie zebow? ok, skoro to takie latwe,
zapraszam. dostaniesz do reki kleszcze i dzwignie, cos do szycia,
popatrzymy jaki z ciebie fachowy kowal. aha - ubezpiecz sie od razu od
bledow w sztuce ;)

> Kiedyś plomby chemoutwardzalne były w ramach ubezpiecznia i nic się nie
> płaciło.
teraz tez są, od kła do kła

> Kiedyś protezy częściowe też bodajże w ramach ubezpieczenia można było
> zamówić.

'bodajze' teraz tez. powyzej 5 zebów.

> "Komputeryzacja i unowocześnianie zdrowia" nie wyszła nam na zdrowie
> (szczególnie tym co są cisi i nie potrafią upomnieć się o swoje).

cisi i pokornego serca... najlepiej bylo za poprzedniego ustroju, gdzie
chcacy zamowic papier toaletowy i dwa dlugopisy trzeba bylo pisac
petycje i zapotrzebowanie do dyrektora, a pieniadze szly do calkiem
wspolnego korytka i byly 'po uwazaniu' rozdawane, bo nikt nie mial nad
nimi kontroli...

Z wifi, na niusy, pisze dla Was
Adam

17. Data: 2005-09-21 09:39:50

Od: "Greg" <grzesiek_welc(antyspamik)@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mnie osobiście denerwuje to, że kosztem mojego zdrowia skomputeryzowano i
> unowocześniono placówki służby zdrowia...

CO ?

Kosztem twojego zdrowia ?
Człowieku czy ty nie zdajesz sobie sprawy że placówki służy zdrowia muszą
pracować aby otrzymać pieniądze z NFZ ?

Masz problemy ze zdrowiem to o nie dbaj.ot tyle.

Jak długo brać doksycyklinę po ukąszeniu przez kleszcza?
Pytanie do stomatologow
niskie cisnienie
test
rzeżączka