Stop GMO!

91. Data: 2011-02-06 17:53:26

Temat: Re: Stop GMO!
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Feb 2011 17:35:54 +0100, Witek napisał(a):

> Masz na tej liście co rusz wpadki, jak choćby w innym wątku logiką
> mycia czajnika w zmywarce, inne kiedyś wypisywałem ;-)

Coś masz do mycia czajnika w zmywarce?

92. Data: 2011-02-06 17:54:25

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Feb 2011 17:36:17 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> A one muszą przechodzić czy chcą?
> Pozdrawiam spacerowo
> skryba

Hybrydy? - może jednak doczytaj, co tak naprawdę jest podmiotem w tym
zdaniu.

93. Data: 2011-02-06 17:55:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Feb 2011 18:31:10 +0100, Dirko napisał(a):

> Hejka. Chyba nietrudno sobie wyobrazić produkcję (ha, ha nieskażonego)
> materiału siewnego.

A KOMU będzie na tym zależało, skoro ten skażony za chwilę skazi i ten
nieskażony?

94. Data: 2011-02-06 18:03:26

Od: "Krzysztof Tabaczyński" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości

[cut]

> Tylko chyba nie do mnie to co piszesz ;-)
> Witek

Oczywiscie, że nie do ciebie.

Pozdrowienia. Krzysztof z Tychów.

95. Data: 2011-02-06 18:11:38

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka formulated on niedziela :

> A KOMU będzie na tym zależało, skoro ten skażony za chwilę skazi i ten
> nieskażony?

Może firmom/korporacjom zarabiajacym na "ekologicznych" uprawach?

Przerażeni eko-wyznawcy będą płacić krocie za zdrowe warzywa,
nieskażone pestycydami, jedynie salmonellą i e.coli z ludzkich odchodów
;-)
Te spleśniałe, będa miały jeszcze wyższą cene, bo już wstepnie będa
biozdegradowane. ;-)
Witek

96. Data: 2011-02-06 18:25:18

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> Hejka. Chyba nietrudno sobie wyobrazić produkcję (ha, ha nieskażonego)
> materiału siewnego.

Jeszcze chwila a napisanie czegokolwiek przeciw żywności GMO będzie oznaczało
negowanie czy wręcz próbę powstrzymania ewolucji (czyli w sumie, fakt, też
skażenia).

Dirko, naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy GMO a tym co do tej pory robiła i
robi natura ?
Kłopot w tym że jakoś nie miała ona do tej pory pokus dokonania tak odważnych
zmian w mieszaniu genów jak te które są dokonywane w laboratoriach.
Nie testowała też swoich nowych pomysłów zmian na wielkich obszarach.

Będąc nawet tak ostrożną popełniała wiele błędów które miały szansę naturalnej
weryfikacji.
To były miliardów mutacji pojedynczych organizmów które tylko w przypadku
wyjątkowych cech miały szansę przetrwania w naturalnej konfrontacji z
otoczeniem.

pozdrawiam pro-ewolucyjnie, przeciw-rewolucyjnie,
TomekD

97. Data: 2011-02-06 18:28:38

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Feb 2011 19:11:38 +0100, Witek napisał(a):

> [...]
> ;-)
> Te spleśniałe, będa miały jeszcze wyższą cene, bo już wstepnie będa

Aleś się wysilił...

98. Data: 2011-02-06 18:29:28

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Feb 2011 19:25:18 +0100, TomekD napisał(a):

> [...]
> To były miliardów mutacji pojedynczych organizmów które tylko w przypadku
> wyjątkowych cech miały szansę przetrwania w naturalnej konfrontacji z

Dokładnie.

99. Data: 2011-02-06 18:58:30

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka wrote on 2011-02-06 :

> Aleś się wysilił...

A co nieobejmujesz?
Możebys tak raczyła odpowiedziec na zadawane pytania w tym wątku?
Choćby o roślinnych chorobach u zwierząt?
Witek

100. Data: 2011-02-06 19:09:58

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD formulated on niedziela :

> [...]
> zmian w mieszaniu genów jak te które są dokonywane w laboratoriach.
> Nie testowała też swoich nowych pomysłów zmian na wielkich obszarach.

O wielkich wymieraniach słyszałeś? A zmiany z bakterii na organizmy
jądrowe przez (najprawdopodobniej) zaakceptowanie w komórce innego
(odmiennego genetycznie) organizmu z czasem redukowanego do
mitochondrium?
A przejście na wykorzystanie metabolizm tlenowy, czego skutkiem była
eliminacja/ograiczenie zasięgu bakterii metanowych?

> Będąc nawet tak ostrożną popełniała wiele błędów które miały szansę
> naturalnej weryfikacji.
W znakomitej większości przypadków tak, ale były i rewolucje.

> [...]
> otoczeniem.
>
> pozdrawiam pro-ewolucyjnie, przeciw-rewolucyjnie,

GMO nie są złotym środkiem, ale są możliwością którą można umiejetnie
wykorzystać. Rozwój nauk biomedycznych jest na tyle gwałtowny, że mimo
ciągle ogromnych braków w wiedzy prowadzi do sytuacji, o których
jeszcze kilkanaście lat temu się nie śniło.
10 lat temu ogromnie popularne było pobieranie krwi pępowinowej jako
źródła komórek totipotencjalnych (macieżystych) - dziś nie ma problemu
z uzyskaniem tych komórek z krwi obwodowej i wyprodukowanie
zindywidualizowanych leków przeciwko nowotworom (barierą pozostaje cena
takiej usługi, na co stać nielicznych).
Kontrolujmy nowe technologie i ich skutki, a nie straszmy często
wyolbrzyminymi zagrożeniami.
Witek

Trawnik u laika
Trawnik u laika