Stop GMO!

101. Data: 2011-02-06 19:14:44

Temat: Re: Stop GMO!
Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Witek" <j...@p...p.lodz.pl> napisał w wiadomości
news:iimo9a$clo$1@inews.gazeta.pl...
> Przerażeni eko-wyznawcy będą płacić krocie za zdrowe warzywa, nieskażone
> pestycydami, jedynie salmonellą i e.coli z ludzkich odchodów ;-)
> Te spleśniałe, będa miały jeszcze wyższą cene, bo już wstepnie będa
> biozdegradowane. ;-)

Naprawdę w to wierzysz czy tylko się droczysz z przedpiszcą?

Miliardy mikroorganizmów których masz w sobie kilka kilo się nie pomylą.
Tak jak przez lat tysiąc dawały sobie radę z salmonellą i e.coli - też dadzą
sobie radę dzisiaj - ćwiczyły to przez stulecia.

Lat temu kilkadziesiąt może, w skrajnym przypadku, byś odpadł w ramach ewolucji.
Dzisiaj medycyna w takiej sytuacji pomoże zachować dla reprodukcji twoje ułomne
w tym obszarze DNA.

Gorzej może być z pestycydami - nowy, nierozpoznany temat dla naszego organizmu.
Skłania pewnie go do poszukiwania rozwiązań - może spróbować jakaś mutacji
(cancer !?)

TomekD

102. Data: 2011-02-06 19:30:32

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

TomekD wrote :
)

> Naprawdę w to wierzysz czy tylko się droczysz z przedpiszcą?

Oczywiście, że "drocze się" ;-) Ale moim zdaniem trochę racji jest w
wykazywaniu przerotu proekologicznozdrowotnych postaw.

> [...]

> ewolucji.
> Dzisiaj medycyna w takiej sytuacji pomoże zachować dla reprodukcji twoje
Tu się z Toba zgadzam, choć to poglądy wielokrotnie atakowane jako
niehumanitarne.

> Gorzej może być z pestycydami - nowy, nierozpoznany temat dla naszego
> organizmu.
> Skłania pewnie go do poszukiwania rozwiązań - może spróbować jakaś mutacji
> (cancer !?)
To tez prawda, sam wzrost alergii to sprawa oby wątków o których
mówisz. Ale może GMO ograniczajace użycie pestycydów jest jakimś
rozwiązaniem? Może uda się wpaść na jeszcze inny pomysł?

Witek

103. Data: 2011-02-06 20:20:33

Od: "TomekD" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O wielkich wymieraniach słyszałeś? A zmiany z bakterii na organizmy jądrowe
> przez (najprawdopodobniej) zaakceptowanie w komórce innego (odmiennego
> genetycznie) organizmu z czasem redukowanego do mitochondrium?
> A przejście na wykorzystanie metabolizm tlenowy, czego skutkiem była
> eliminacja/ograiczenie zasięgu bakterii metanowych?

[...]
> GMO nie są złotym środkiem, ale są możliwością którą można umiejetnie
> wykorzystać. Rozwój nauk biomedycznych jest na tyle gwałtowny, że mimo ciągle
> ogromnych braków w wiedzy prowadzi do sytuacji, o których jeszcze kilkanaście
> lat temu się nie śniło.
[...]
> Kontrolujmy nowe technologie i ich skutki, a nie straszmy często
> wyolbrzyminymi zagrożeniami.

O wielkich wymieraniach słyszałem.
Z tego co wiem spowodowane były one ekstremalną zmianą warunków zewnętrznych do
których zdołały się przystosować tylko organizmy które miały naturalnie takie
predyspozycje.
Przez tysiące lat podlegając kolejnym mutacjom i naturalnemu doborowi opanowały
naszą palanetę.
Był to proces w pełni naturalny i nikt nie narzucał tego czy innego rozwiązania
jak zachować życie na planecie Ziemia.
Dalej piszesz o tym o czym nie wiem - może kiedyś doczytam.
[...]
Witku,
Z rzadka zaglądam teraz na usenet.
Dziękuję za kilka nowych spojrzeń i że chciało się tobie odpowiadać :-)
Trochę inaczej zapewne oceniamy i postrzegamy wpływ biotechnologii na nasze
życie.
Ja, może nadmiernie, pozostaję ostrożny pamiętając o stojącymi za technologią
zyskami korporacji. W imię tych zysków nie ma przeszkód dla, nie do końca
odpowiedzialnego, testowania nowych rozwiązań na całej populacji.
Twój entuzjazm dla nowych technologii z lekka zdaje się ten aspekt zupełnie
pomijać.
Przyszłość pokaże co zyskamy a co stracimy - odpowiednio ryzykując: odwagę i
obawy ...

EOT

pozdrawiam,
TomekD

104. Data: 2011-02-06 21:05:43

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 6 Feb 2011 21:20:33 +0100, TomekD napisał(a):

> [...]
> pomijać.
> Przyszłość pokaże co zyskamy a co stracimy - odpowiednio ryzykując: odwagę i

Dokładnie.

105. Data: 2011-02-06 22:39:39

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

technologią

> Dokładnie.

O tym nie pomyślałem.Korporacja pracuje dla zysku,a ten głupi chłop orze,sieje,
krowy doi, konia bije batem,paliwo wypala,i setki innych czynności robi,tylko
dla przyjemnosci.Jakiś nienormalny hobbysta ten rolnik?
mirzan

106. Data: 2011-02-06 23:33:39

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 06 Feb 2011 23:39:39 +0100, mirzan napisał(a):

> [...]
> krowy doi, konia bije batem,paliwo wypala,i setki innych czynności robi,tylko
> dla przyjemnosci.Jakiś nienormalny hobbysta ten rolnik?

Żyje w zgodzie z naturą, nie krzyżuje konia z kurą.

107. Data: 2011-02-07 06:02:45

Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Hybrydy? - może jednak doczytaj, co tak naprawdę jest podmiotem w tym
> zdaniu.

Po co?

108. Data: 2011-02-07 07:29:36

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka has brought this to us :

> Żyje w zgodzie z naturą, nie krzyżuje konia z kurą.

A Ty swoje, jak mantre, uogólniając bez zrozumienia - jak traktować
twoje wypowiedzi inaczej niż bełkot ogólników. GMO to nie krzyżowanie
różnych gatunków!!!

A przy okazji towjego przykładu żyjących z naturą biednych rolników
- o krzyżówkach konia i osła słyszała?
O kurcze, toż to korporacje zrobiły te muły.

Witek

109. Data: 2011-02-07 07:44:44

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witek wrote:

> Krzyzowanie powoduje wzbogacenie materiału genetycznego, związane jest
> z nowymi genami powstałymi na zasadzie mutacji.

To prawda, ale czy spotkałeś się kiedykolwiek W NATURZE z krzyżówką karpia z
człowiekiem, albo świni z pomidorem? Czy jesteś w stanie przewidzieć, ile
ludzkość może taka krzyżówka kosztować? Do czego nam potrzebne opatentowane
nasiona?
J.

110. Data: 2011-02-07 07:48:01

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-07 08:29, Witek pisze:

> [...]
> - o krzyżówkach konia i osła słyszała?
> O kurcze, toż to korporacje zrobiły te muły.

Ale zaraz padnie argument, że korporacja mułów jest bezpłodna. Podobnie
jak korporacja żubroni. Zupełnie jak GMO-kukurydza ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku