Stop GMO!

111. Data: 2011-02-07 07:49:27

Temat: Re: Stop GMO!
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Żyje w zgodzie z naturą, nie krzyżuje konia z kurą.

Siedzą ludzie w laboratoriach,pracują cieżko obsiewają poletka i pola
nowymi roślinami o ciekawych właściwosciach.Czekają na zbiór nasion,a znajdzie
sie jakiś mużyk,zasieje rośliny tradycyjne w jakiś kącie i zmarnuje lata pracy,
bo się rośliny zapylą starym pyłkiem.
Zmartwiony mirzan

112. Data: 2011-02-07 07:51:40

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" przecenia kondycje polskiego chłopa:

> Żyje w zgodzie z naturą, nie krzyżuje konia z kurą.

Bo nie umie. Gdyby umiał i miał z tego jakiś grosz to pewnikiem trzymałby w
chlewiku świnię z 15 nogami, ze zwisającymi między nimi krowimi cyckami.
Chłop jest chciwą bestią, jak każdy z nas. Zobacz jak dziś wygląda produkcja
rolnicza. Weźmy chów klatkowy na ten przykład. Byle dużo, byle tanio...
Zresztą wszędzie jest podobnie. W pokerze na pieniądze moralność czy
dobrostan zwierząt to marne blotki. Zatem za prawdą powiadam Ci, że chłop
będzie pierwszy w kolejce po nasiona GMO jeżeli będą z tego dudki.

Pozdrawiam Johnny

www.johnny.art.pl kwaśne piwo, kaszana i podejrzanej jakości konina

113. Data: 2011-02-07 07:54:15

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-07 08:51, Johnny pisze:

> [...]
> pieniądze moralność czy dobrostan zwierząt to marne blotki. Zatem za
> prawdą powiadam Ci, że chłop będzie pierwszy w kolejce po nasiona GMO

Chłop już sprowadza sobie z Czech i ma w nosie polskie przepisy
chroniące przed GMO.

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

114. Data: 2011-02-07 08:21:19

Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego jak ogromne środki
> oprzeznacza Unia Europejska na gospodarstwa ekologiczne.

Dość sceptycznie podchodziłbym do tematu. Pieniądze z Unii idą na
najzwyklejsze w świecie dopłaty. Kiedyś nazywało się to gospodarstwami
podupadłymi. Dziś babulinka z jedną krową, tudzież zupełnie zajechane
gospodarstwa lub normalne z jakimiś paroma hektarami nieużytków stają się
gospodarstwami ekologicznymi. Wystarczy wezwać jednostkę certyfikującą, ta
za pieniądze sporządzi odpowiedni protokół i już wpada do sakiewki grosiwo.
Wszyscy są zadowoleni - jednostki certyfikujące (bo z tego żyją), babulinka
(bo i tak nie pryska, nie nawozi - kasy nima, a każdy grosz się przyda),
unia (statystyki pieeeeenknie rosną) i użytkownicy interneta (wniebowzięci,
że teraz to mamy naprawdę dobre papu;-)

Pozdrawiam Johnny

www.johnny.art.pl

115. Data: 2011-02-07 08:21:52

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

krys explained :

> To prawda, ale czy spotkałeś się kiedykolwiek W NATURZE z krzyżówką karpia z
> człowiekiem, albo świni z pomidorem? Czy jesteś w stanie przewidzieć, ile
> ludzkość może taka krzyżówka kosztować? Do czego nam potrzebne opatentowane
> nasiona?
> J.

Problem takich dyskusji polega częstęsto na świadomym sprowadzaniu
tematu do absurdu przez pytania "czy widzialeś krzyżówkę świni z
marchwią czy pomidorem".

A widzialeś w NATURZE marchew, żyto, czy ogórki?!?!

Jestem umarkowanym zwolennikiem GMO, umiarkowanym gdzyż świadomość
niesionych zagrożeń z rozwojem wszelkiej technologi i zmian w
środowisku skłaniać powinna do rzetelnej informacji i kontroli, a nie
pytań co powstanie z krzyżówki żyrafy ze szpakiem? (swoją drogą akurat
to wiadomo - kombajn do czereśni!
Przed świętami co którys rok, pojawiają się informacje o wielkich
karpiach z LUDZKIM hormonem wzrostu, ale ludzki hormon wzrostu nie
działa na ryby, nieszkodzi gawiedx kupiła wydanie brukowca i jest zysk.

Nikt nie mówi w GMO o krzyżowaniu organizmów, ale o wykorzystaniu
pojedyńczych genów lub grup genów w ściśle kontrolowany sposób.
Przykładem moga być ziemniaki oporne na zgnilizne ziemniaczaną 0 gen z
bakterii - efekt - nie trzeba dodawać środków antybakteryjnych podczas
przechowywania.
Oczywiście, trzeba kontrolować taki produkt, czy białko produkowane
przez ten gen, nie wywołuje jakiś dodatkowych interakcji, ale nie
straszmy że to morderczy kartofel, zakradający się w nocy do bydynku
mleczarni i przerzucający swoje geny na krowy.

Ciekaw jestem, kiedy przeciwnicy GMO, załapią że rzeczowa dyskusja może
przynieść korzyści, a nie ustawiać ich tego typu pytaniami w rzędzie z
oszołomami. Podobnie było z ruchami ochrony przyrody, często nazywanymi
ekologicznymi - nieco inaczej teraz się ich traktuje, gdy potrafią
merytorycznie roizwarzać za i przeciw. Z korzyścią dla wszystkiego co
żyje.
Witek

116. Data: 2011-02-07 08:58:43

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Johnny" <j...@p...pl> wrote in message

Wiele z tych babulinek ma szkoły rolnicze i wiedzę praktyczną lepszą niż
kolejne pokolenie rolników z Marszałkowskiej.

117. Data: 2011-02-07 13:02:33

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Feb 2011 07:02:45 +0100, skryba ogrodowy napisał(a):

> Po co?

Hmmm, wydawało mi się, że chcesz zająć jakieś stanowisko w sprawie. A skoro
nie chcesz, wobec tego PO CO w ogóle cokolwiek odpowiadasz? zastanowiłeś
się nad tym?

118. Data: 2011-02-07 15:47:56

Temat: Ekopic
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hmmm, wydawało mi się, że chcesz zająć jakieś stanowisko w sprawie. A skoro

> nie chcesz, wobec tego PO CO w ogóle cokolwiek odpowiadasz? zastanowiłeś

> się nad tym?

Fragment dzisiejszej woadomiści Onet:

REKLAMA
Co z kominkiem w salonie? Więcej w serwisie Wnętrza w Onet.pl

Naukowcy analizowali i porównywali pył zawieszony w powietrzu duńskiej wsi,
gdzie większość domów ogrzewania jest piecami opalanymi drewnem, pył pochodzący
z powietrza z miejscowości, gdzie takich pieców jest niewiele i czysty pył
powstający na skutek spalania drewna zebrany z pieca. Okazało się, że pył
wiejski i czysty (pobrany z pieca) są potencjalnie najbardziej groźne &#8211;
ponieważ są na tyle małe, że mogą być wraz z powietrzem przeniesione do
najgłębszych części płuc.

Ponadto autorzy pracy stwierdzili, że taki pył zawiera wysoki poziom
policyklicznych węglowodorów aromatycznych &#8211; związków, które mają działanie
rakotwórcze.

Naukowcy badali również wpływ pyłu powstałego na skutek spalania drewna na
ludzkie komórki hodowane w laboratorium. Okazało się, że pył powoduje
uszkodzenia DNA, wywołuje stan zapalny w komórkach i włącza aktywność wielu
genów zaangażowanych w procesy rozwoju różnych chorób.

Ekolodzy sami się transmutują,dlatego głupstwa wypisują.
mirzan

119. Data: 2011-02-07 16:16:42

Od: "MST" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Witek" <j...@p...p.lodz.pl> wrote in message

> To tez prawda, sam wzrost alergii to sprawa oby wątków o których mówisz.
> Ale może GMO ograniczajace użycie pestycydów jest jakimś rozwiązaniem?

Np Roundup Ready Soy :)

120. Data: 2011-02-07 20:03:22

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Johnny" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zupełnie zajechane gospodarstwa lub normalne z jakimiś paroma hektarami
> nieużytków stają się gospodarstwami ekologicznymi.

Hejka. I właśnie w ten sposób rodzą się mity.
Pozdrawiam ignorancko Ja...cki

Trawnik u laika
Trawnik u laika
wiosna, wiosna ...