Streptoccocus B hemolityczny

1. Data: 2004-03-09 20:04:50

Temat: Streptoccocus B hemolityczny
Od: "Tukan" <t...@g...cjb.net> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wczoraj urodziła mi się córeczka. Żona w pochwie miała bakterie
"Streptoccocus B hemolityczny", która podobno jest groźna dla dziecka (gdyby
doszlo do zarażenia podczas porodu).
Lekarz pediatra stwierdził, że objawy choroby (problemy z oddychaniem)
wywołanej przez tą bakterię byłyby widoczne po około 6 godzinach od porodu.
Tymczasem minęło już 30 godzin i nic takiego się nie dzieje. Wyniki badań
będą dopiero w piątek, więc do końca nie jest wiadomo co będzie.
Może ktoś wie coś na temat tej bakterii i czy jest ona bardzo groźna dla
noworodka.
Proszę o pomoc, jesteśmy troche zaniepokojeni.

2. Data: 2004-03-09 23:11:54

Temat: Re: Streptoccocus B hemolityczny
Od: Wojtek Węglarz <l...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9 Mar 2004 21:04:50 +0100, Tukan <t...@g...cjb.net> napisał:
> Może ktoś wie coś na temat tej bakterii i czy jest ona bardzo groźna dla
> noworodka.

Witam
Streptococcus B - hemolityczny to inaczej Streptococcus pyogenes, a na
nasze: paciorkowiec ropotwórczy (tłum. dosłowne, ale dosyć dobrze
oddające wredny charakterek tego mikroba). Jest to bakteria
odpowiedzialna za takie zespoły chorobowe jak angina ropna, szkarlatyna,
zapalenie płuc, zapalenie opon mózgowo - rdzeniowych i róża. Cechuje się
bardzo dużą zakaźnością (m.in. dlatego SanEpid wymaga dokładnej
rejestracji wszystkich zachorowań wywołanych przez to milutkie :)
stworzonko). Niemniej jednak bakteria ta cechuje się też dużą
wrażliwością na antybiotyki i wywołane przez nią choroby zazwyczaj leczy
się bardzo wdzięcznie i szybko.
Co do dzidziusia - doktor miał rację - jeśli doszłoby do zakażenia
objawy rozwinęłyby do 6 - ciu godzin, a jak upłynęło już 30 -
najprawdopodobniej nic się już nie stanie.
Pozdrawiam.

Wojciech Węglarz - mój priv: lordcoxmałpiszonautograf.pl

--
Jeżeli niektórzy ludzie są na tyle głupi, by błędnie interpretować
tekst prostej piosenki rockowej, to strach pomyśleć co te typy

3. Data: 2004-03-09 23:21:49

Od: "Tukan" <t...@g...cjb.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojtek Węglarz" <l...@m...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> objawy rozwinęłyby do 6 - ciu godzin, a jak upłynęło już 30 -
> najprawdopodobniej nic się już nie stanie.

wielkie dzieki

4. Data: 2004-03-10 09:12:29

Od: "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> objawy rozwinęłyby do 6 - ciu godzin, a jak upłynęło już 30 -
> najprawdopodobniej nic się już nie stanie.

wszystko sie zgadza, tylko, ze PYOGENES nalezy do grupy A paciorkowcow.
a panstwu chdzilo o grupe B, czyli oczywiscie o S. agalactiae.
oba sa hemolityczne (beta).
i to wlasnie agalactiae jest opisywany jako szczegolnie chorobotworczy dla
noworodkow, poniewaz jak podaje niejaki Virella, mozna go wyizolowac z ok.
moczowo plciowej u 5-50% kobiet w ciazy (...)

5. Data: 2004-03-11 21:26:17

Od: "Tukan" <t...@g...cjb.net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Iwanek" <g...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:c2mm67$dpv$1@news.onet.pl...

> [...]
> noworodkow, poniewaz jak podaje niejaki Virella, mozna go wyizolowac z ok.
> moczowo plciowej u 5-50% kobiet w ciazy (...)

Dziś okazało się że żadna bakteria się nie wychodowała :)))))
Dzieki za odpowiedzi !!!

Proslim Gold a wkładka.
radioterapia
blizny po tradziku
Rozyczka IgG - interpretacja wynikow badan
Problem - zaczerwienione oczy