Stres

11. Data: 2006-12-23 12:18:53

Temat: Re: Stres
Od: "... muu ..." <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Dec 2006 13:00:37 +0100, Flyer napisał(a):

> Świadomym wyparciem. Problem z wyparciem polega na tym, że albo dotyczy
> wszystkich stresujących tematów ("niech wszyscy się ode mnie
> odpierdolą"), albo wybranego tematu ale całościowo ("nie będę rozważał
> tego tematu").

Hmm..., a więc to o to chodzi, kiedy
ludzie nie chce odpowiadać na pytania ?
Któtko mówiąc wy(za)pierają się...
czegoś, tak ? :o)

> Normalnie - jak mechanizmy stresu biologicznego ustaną (po ludzku
> "odpoczniesz") to można się wziąć powoli do załatwiania tematu.

Coś sugerujesz brat ?
No wiesz, chodzi o temat, tzn. do załatwienia
jakiego tematu można wtedy przystąpić ? :o)

A jak się ktoś zaprze-uprze na amen,
że wyparł to ze świadomości i nie ma
zamiaru nawet o tym myśleć, to czy
należy go pozostawić samemu sobie ?
Ale to niehumanitarne :o)

> Flyer

... muu ...
-`@'-

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
Mazdajazda
--
Freeware: "Ślubuję myśleć dobrą myślą (intencje),
ślubuję mówić dobrym słowem (wybranym),

12. Data: 2006-12-23 13:14:39

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

.. muu ...; <5ftwwm55uwsa.m80tnhcxr1qk$.dlg@40tude.net> :

> Hmm..., a więc to o to chodzi, kiedy
> ludzie nie chce odpowiadać na pytania ?
> Któtko mówiąc wy(za)pierają się...
> czegoś, tak ? :o)

Pewnie w dużej częsci przypadków tak. Próba sformułowania odpowiedzi (z
w/w przykładu), to jak otwarcie puszki Pandory.

> Coś sugerujesz brat ?
> No wiesz, chodzi o temat, tzn. do załatwienia
> jakiego tematu można wtedy przystąpić ? :o)

Tego, który sie wypiera.

> A jak się ktoś zaprze-uprze na amen,
> że wyparł to ze świadomości i nie ma
> zamiaru nawet o tym myśleć, to czy
> należy go pozostawić samemu sobie ?
> Ale to niehumanitarne :o)

To jego sprawa. Przeważnie po jakimś czasie, kiedy osoba ma więcej
energii może próbować załatwić temat. Jeżeli go nie załatwi, to będzie
jej wisiał i angażował energię.

Flyer
--
gg: 9708346
http://flyer.uczucia.com.pl/

13. Data: 2006-12-23 15:27:40

Od: "... muu ..." <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Dec 2006 14:14:39 +0100, Flyer napisał(a):

> Pewnie w dużej częsci przypadków tak. Próba sformułowania odpowiedzi (z
> w/w przykładu), to jak otwarcie puszki Pandory.

A ta Pandora to była/jest jakaś widźma czy co ?
Bo jeśli miła z niej kobitka (.) to może
ten, tego... otworzyć te puszeczkę ? :o)

> Tego, który sie wypiera.

Dzięks.

> To jego sprawa. Przeważnie po jakimś czasie, kiedy osoba ma więcej
> energii może próbować załatwić temat. Jeżeli go nie załatwi, to będzie
> jej wisiał i angażował energię.

A czy to pewne z tą energią, że mózg
ją traci na obrabianie tematu w podświadomości ?

> Flyer

... muu ...
-`@'-

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
Mazdakraksa
(ateistka)

14. Data: 2006-12-23 15:41:26

Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-12-2006 o 16:27:40 ... muu ... <p...@h...pl> napisał(a):

[...]
> A czy to pewne z tą energią, że mózg
> ją traci na obrabianie tematu w podświadomości ?

Raczej na unikaniu obrabiania.
Mundre ludzie powiadają, że tak.
Góral Staszek mawia, że jak stara się nie myśleć obrabianiu Hankowych
morg, to się strasznie męczy. Biedak ;)
--

Paweł Zioło
http://my.opera.com/zielski/albums/

15. Data: 2006-12-23 15:51:05

Od: "... muu ..." <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Dec 2006 16:41:26 +0100, zielski napisał(a):

> [...]
>
> Raczej na unikaniu obrabiania.
> Mundre ludzie powiadają, że tak.
> Góral Staszek mawia, że jak stara się nie myśleć obrabianiu Hankowych

:o)

Dzięks, teraz chyba zrozumiała(e)m.
Zaraz, zaraz..., a może z tego potem są różne
choroby takie jak dajmy na to... smutek żołądka ? :o(

Czyli należy poznać siebie i niczego nie wypierać
na siłę ?

... muu ...
-`@'-

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
Mazdakraksa

16. Data: 2006-12-23 15:57:04

Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-12-2006 o 16:51:05 ... muu ... <p...@h...pl> napisał(a):

[...]
> Dzięks, teraz chyba zrozumiała(e)m.
> Zaraz, zaraz..., a może z tego potem są różne
> choroby takie jak dajmy na to... smutek żołądka ? :o(

Pośrednio, czasem i wprost.

> Czyli należy poznać siebie i niczego nie wypierać
> na siłę ?

Raczej nie. To wypieranie ma swoją funkcję i dobrze, że jest. Czasem
trzeba poczekać, aż Hankowy mąż z domu wyjdzie.

17. Data: 2006-12-23 16:03:13

Od: "... muu ..." <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Dec 2006 16:57:04 +0100, zielski napisał(a):

> [...]
>
> Raczej nie. To wypieranie ma swoją funkcję i dobrze, że jest. Czasem
> trzeba poczekać, aż Hankowy mąż z domu wyjdzie.

Zaraz, zaraz..., a właściwie po co
to robić ? Czy to ma jakiś głębszy sens ?
A w ogóle to czy nasze życie musi mieć
zaraz jakiś głębszy sens ?

... muu ...
-`@'-

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
Mazdakraksa
(ateistka)

18. Data: 2006-12-23 16:17:52

Od: zielski <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 23-12-2006 o 17:03:13 ... muu ... <p...@h...pl> napisał(a):

[...]
> Zaraz, zaraz..., a właściwie po co
> to robić ? Czy to ma jakiś głębszy sens ?

IMO to czysta ekonomia życia. Jesli nie mam siły walczyć to zwiewam. Jeli
nie mam siły obrabiać to może na krótką metę lepiej tego nie robić. To
nierobienie nic może mnie mniej kosztować.

> A w ogóle to czy nasze życie musi mieć
> zaraz jakiś głębszy sens ?

A bo ja wiem :]

19. Data: 2006-12-23 16:30:03

Od: "... muu ..." <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 23 Dec 2006 17:17:52 +0100, zielski napisał(a):

> [...]
> nie mam siły obrabiać to może na krótką metę lepiej tego nie robić. To
> nierobienie nic może mnie mniej kosztować.

Tak, wygląda na to, ze nic nie dzieje
się zupełnie przypadkowo...

> A bo ja wiem :]

Szkoda, chociaż czy ja wiem,
na co mi ta wiedza ? :o)

... muu ...
-`@'-

<oo>___ .~*
( _ ) .__)
Mazdawolna

20. Data: 2006-12-27 07:39:39

Od: es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTAop.pl> szukaj wiadomości tego autora

zielski wrote:
> Dnia 22-12-2006 o 08:55:07 es_ <es_uomikim@ALA_MA_KOTAop.pl> napisał(a):
>
> [...]
>
> Richarda Lazarusa i Susan Folkman to raz.

Literówka...sorr ; )

> Teoria ta jest relacyjno-percepcyjna i zdecydowanie nie brzmi tak jak
> napisałeś.

Źródło cytatu jest podane. Jak już wspomniałem strona była robiona na
zajęcia komp, więc np jeśli chodzi o tą definicję to przepisałem
pierwszą lepszą z książki, którą miałem akurat obok łóżka ; )

> [...]
> Warto też wprowadzić rozróżnienie pomiędzy stresem na poziomie
> biologicznym i stresem psychologicznym - tak wiem rozróżnienie dydaktyczne.

Będzie, ale jak znajdę na to chwilę - teraz strona to głównie źródło
moim zdaniem sensownych linków nt temat.

pozdr,

"Przyjacielu, lepiej nas dobrze wypieprz zamiast prawić nam kazania.
Nawrócić nas nie zdołasz..." Marquis Donatien Alphonse François de Sade

Choinka psp
przedswiateczny wieczor
Tomasz Starodawny(?)
Problem.