Data: 2001-12-09 17:37:21
Temat: Re: Stresujacy instruktorzy na kursach jazdy z (TVN)
Od: Dariusz <d...@p...onet.pl>
Pokaż wszystkie nagłówki
Wilczek wrote:
>
> > Oczywiscie ze nie.
> > Jak mozna wprowadzac na publiczne drogi zestrosowanych ludzi, ktorzy nie
> > potrafia obslugiwac samochodu i ktorym gasnie co chwile silnik.
> > Przeciez to jest zagrozenie dla innych uczestnikow ruchu.
>
> Wbrew pozorom "L" stwarzaja niewielkie zagrozenie.
Nie.
W czasie mojego uczestniczenia w kursie 2 samochody z instruktorami
mialy wypadek.
>
> > Jest akurat dokladnie odwrotnie.
> > Gdy biegle naucza sie plynnie kierowac, skrecac na otwartym polu tym
> > latwiej im pojdzie na drodze.
>
> Myslisz sie.
Sam sie mylisz.
Na pewno trenuja tez na parkingu ale kiedy pojawiaja
> sie dodatkowe elementy nie potrafia kontrolowac wszystkiego na raz.
Nie ma takich parkingow, gdyz ich nie zbudowano.
Nie ma duzego parkingu 10 ha z przeszkodami naturalnymi i sztucznymi do
treningu.
Tego nie ma.
A na parkingu cwiczy sie parkowanie, skrety, manewry z bardzo malymi
predkosciami, czyli trening na parkingu nie ma nic wspolnego z droga.
> > a skad ta pewnosc ?
> > zobacz program
>
> Widzialem kilka razy.
Ja wisze horror i 1000% stres
>
> > Jakie odludne, co chwile kursanci krzycza ze w centrum jest wielki ruch.
> > Podziemny parking Geanta to naprawde najtrudniejsze miejsce.
> > Malo swiatla, waskie dojazdy, pelno przejazdow, gesto od pojazdow.
>
> Porownaj duze miasto w godzinach szczytu do tego pokazuja w programie.
Parking podziemny Geanta, z malym oswietlenia jest trudniejszy od
centrum miasta w godzinach szczytu.
Wystarczy tam wjechac i usilowac bez stluczki jedzic przez godzine.
Drogi maja strzalki ale i tak co chwile ktos startuje z ciemnosci i wali
prosto w ciebie
co 20 metrow jest przejazd poprzeczny i jedni gwaltownie startuja, inni
myla droge, nie wiedza gdzie jest wyjazd.
Wjedz na ten podziemny parking gdy bedzie slabe oswietlenie i pokaz ze
potrafisz jezdzic tam przez godzine bez stluczki .
>
> > > Jak to zadnej - instruktor ma swoj komplet pedalow, hamulec reczny
> > > w razie czego, moze tez w koncu kierownice chwycic.
> >
> > Gdyby tak bylo to by nie gasl co chwile silnik.
> > Ani nie wjezdzali w krzaki , w kraweznik, na kamien.
>
> O rany... bo to sa ulamki sekund.
Czyli sam potwierdzasz ze instruktor nie jest w stanie kontrolowac
pojazdy z kursantem.
> Zauwaz jednak ze jakos nie dochodzi do tego, ze rozwalaja samochod
> na drugim minietym drzewie.
W tym programie nie.
Ale na moim kursie byly 2 powazne zderzenia.
>
> Pamietaj tez ze do programu WYBERAJA _NAJCIEKAWSZE_ przypadki bo ludzi
> ktorzy jezdza normalnie nie pakuja do programu bo po co?
>
> > A w czym problem, aby te przeszkody byly dynamiczne jak na strzelnicy.
> > Czemy cos ma sie nie podnosic, opadac, przesuwac ?
>
> LOL :-)
> Mowisz o placu za miliony zlotych... ktory bylby namiastka ulicy :-)
Jakie tam miliony.
Takich pustych placow sa w Polsce tysiace i mozna jezdzic przez caly
rok.
Parking ma te wade, ze ma standardowy prostokatny uklad.
A nauke manewrowania najlepiej sie prowadzi na terenie rozleglym
zroznicowanym z przeszkodami
i tak rozleglym zeby sie mozna bylo rozpedzic do 60 km i hamowac na
luzie.
>
> > A nawet gdyby rozrzucic na tym polu 10 ha tysiace opon p[rzypadkowo, to
> > pewnie by jazda byla trudniejsza niz na prawdziwej drodze i pewnie takze
> > dla ciebie.
>
> Z V=150 km/h napewno, ustawione w ten sposob aby odleglosc byla mniejsza
> niz szerokosc samochodu - rowniez na pewno ale jak to sie ma do reala?
Na kursie sie jezdzi 50 km.
Kilku tysiecy opon na 20 ha nie da sie tak rozrzucic zeby nie bylo
zadnego przejazdu.
1 ha = 100 x 100 m
20 ha = 500 m x 400 m
Zeby opony lezaly co 3 m to musialbys ich miec ok. 20.000 sztuk
zatem sam widzisz ze jestes w bledzie.
>
> > Ale wracajac do tych pedalow.
> > Mowisz ze sa podwojne.
> > To dlaczego samochod gasnie co chwile ?
> > Instruktor nie reaguje odpowiednio wczesnie ?
>
> Rany facet - jechales kiedys samochodem z manualna skrzynia biegow?
> Wiesz dlaczego w ogole samochod gasnie? (BTW AFAIK to nie ma sprzegla
> a tylko hamulec i (moze) gaz)
Ok.
Raz jeszcze potwierdzasz ze instruktor nie zachowuje pelnej kontroli nad
pojazdem.
>
> > Jak sie ma montowanie podwojnych pedalow do homologacji samochodu
> > producenta ?
> > Czy taki samochod traci homologacje producenta ?
>
> To sa specjalnie przystosowane samochody z homologacja na nauke jazdy!
Homologacje pochodzi od producenta.
Czy producent : Fiat, Ford ... produkuje samochody do nauki jazdy z
homologacja fabryczna ?
Jacek
|