Sufit podwieszany - czy wytrzyma

1. Data: 2004-10-18 07:20:28

Temat: Sufit podwieszany - czy wytrzyma
Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Planuję zawiesić w łazience suszarkę prętową, posiadam w niej sufit
podwieszany z rigipsu 12,5mm. Suszarka mocowana jest na 6 wkrętów (po 3
z każdej strony), długość suszarki 140cm, długość sufitu w miejscu
planowanego mocowania 160cm. Moje pytanie brzmi: czy sufit podwieszany
nie zamieni mi się w wykładzinę podłogę po zawieszeniu jakiegoś
cieższego prania? A poważnie mówiąc proszę o jakieś informacje czy ktoś
wieszał jakieś cieższe rzeczy na suficie podwieszanym i z jakim
skutkiem? Pozdrawiam :)

--
* Paweł Sawka sawka at tu.koszalin.pl RLU#79732 *
* while [ -s ~/kawa ]; do łyk ~/kawa; sleep 60; done *

1. Data: 2004-10-18 08:14:34

Temat: Re: Sufit podwieszany - czy wytrzyma
Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sufit podwieszany to nie tylko płyta ale tez podkonstrukcja. jesli jest ona
dosc wytrzymala to mozna by sprobowac wstrzelic sie w profile
podkonstrukcji, choc raczej malo jest to prawdopodobne. Sruby molly tez
raczej odpadaja bo z tego co sie orientuje najlepiej sie spisuja pod
obciazeniem rownoleglym do plyty a nie prostopadlym. Jesli odleglosc sufitu
podwieszanego od stropu jest rzedu kilku/kilkunastu cm to mozna sie zakotwic
bezposrednio w stropie. U mnie tak wisi półnoga w łazience: przez plyte GK
gwint fi10 wklejony w sciane okolo 12cm za plyta, nakretka kontrujaca zaraz
za płytą i kilka podkładek aby sie zlicowac z płytka. Dziala to tak juz 2
lata i nie ma problemu.

1. Data: 2004-10-18 08:54:33

Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

JJAAGG <j...@t...pl> napisał:
> [...]
> za p?yt? i kilka podk?adek aby sie zlicowac z p?ytka. Dziala to tak juz 2

A mogę wwiercić się w strop i dać długie kołki rozporowe ? sufit wisi
około 10cm od stropu.

1. Data: 2004-10-18 09:00:21

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mogę wwiercić się w strop i dać długie kołki rozporowe ? sufit wisi
> około 10cm od stropu.

Jasne, tak bedzie najlepiej. A jak wyglada mocowanie? zawieszasz cos czy
dokrecasz do sufitu jakis profil?

1. Data: 2004-10-18 09:09:00

Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

JJAAGG <j...@t...pl> napisał:

> Jasne, tak bedzie najlepiej. A jak wyglada mocowanie? zawieszasz cos czy
> dokrecasz do sufitu jakis profil?

Nie bardzo rozumiem - zawieszam uchwyt do szuszarki prętowej, dwie
sztuki, każdy na trzy kołki, plastikowy. O to chodziło? :)

1. Data: 2004-10-18 09:45:32

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie bardzo rozumiem - zawieszam uchwyt do szuszarki prętowej, dwie
> sztuki, każdy na trzy kołki, plastikowy. O to chodziło? :)

Kurcze nie mialem nigdy suszrki pretowej :) ale przypadki sa w zasadzie dwa:

1. zawieszasz cos pod sufitem i to cos ma tylko wisiec, wiec mozna
zastosowac kolek rozporowy z haczykiem.
2. mocujesz cos do sufitu, np profil suszarki. Dokrecajac kolek bedziesz
dociskal profil do plyty i mozna predobrzyc bo za plyta jest pustka. w tym
przypadku najlepsze by byly kolki ktore stocuje sie np do mocowania rur.
Wyglada on tak ze z jednej strony ma gwint jak do dybla a z drugiej
metryczny np M6. Czesto po stronie gwintu metrycznego koniec jest
czworokatny , co ulatwia wkrecanie kolka w dybel np kluczem plaskim.
Wiercisz otwor przez pyte w stropie, wbijasz dybel w strop, wkrecasz kolek
na odpowiednia glebokosc tak aby kolnierz rozdzielajacy gwinty zlicowal sie
z dolem sufitu podwieszanego (lub stosujesz dodatkową nakretke) i wtedy
mozesz dokrecac element mocowany bez obawy ze nadwyrezysz/odksztalcisz plyte
GK.

Pozdrawiam.

1. Data: 2004-10-18 09:53:15

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Śruba wyglada troche jak ta
http://www.technox.pl/sanitarne1.php?lang=pl&idp=sa1
w sklepach typu OBI mozna kupis samą śrubę + kolek z tworzywa + nakretkę w
dowolnej w zasadzie konfiguracji. Tobie potrzebny jest stosunkowo mały kolek
z tworzywa + długa śruba małej średnicy.

1. Data: 2004-10-18 10:24:20

Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

JJAAGG <j...@t...pl> napisał:

> [...]
> mozesz dokrecac element mocowany bez obawy ze nadwyrezysz/odksztalcisz plyte

Czy można to zrobić bez dostępu kluczem pomiedzy sufit KG a strop gdyż
po prostu płyty mam już zamontowane, zamalowane itp. Odkręcanie tego nie
wchodzi w grę. Wydaje mi się że da się, jedynie może być problem z
wycelowanie w otwór w stropie oraz z oceną, czy już kołek "wszedł tak
jak trza".

1. Data: 2004-10-18 10:30:50

Od: Pawel Sawka <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

JJAAGG <j...@t...pl> napisał:
> ?ruba wyglada troche jak ta
> http://www.technox.pl/sanitarne1.php?lang=pl&idp=sa1
> w sklepach typu OBI mozna kupis sam? ?rub? + kolek z tworzywa + nakretk? w
> dowolnej w zasadzie konfiguracji. Tobie potrzebny jest stosunkowo ma?y kolek
> z tworzywa + d?uga ?ruba ma?ej ?rednicy.

To wieeeeelkie koły, do mocowania umywalek itp - chyba że da się takie
kupić w rozmiarze szóstki, bo takie mniej więcej są otwory w uchwytach
suszarki. Coś chyba będą problemy... A myslałem, że to mi łatwo pójdzie
z tą suszarką :)

1. Data: 2004-10-18 10:37:41

Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wchodzi w grę. Wydaje mi się że da się, jedynie może być problem z
> wycelowanie w otwór w stropie oraz z oceną, czy już kołek "wszedł tak

trzeba poszukac śruby podobnej do tej
http://www.technox.pl/sanitarne1.php?lang=pl&idp=sa1 - z zakończeniem po
stronie gwintu metrycznego w formie prostokąta lub sześciokąta. Dobierz
długość kołka biorąc pod uwagę głębokość zakotwienia, odleglosc miedzy
stropem a sufitem, grubosci sufitu i profilu suszarki, wysokosc nakretki i
wszystko co masz po drodze. Potem mozna łatwo zmierzyc czy śruba weszła na
odpowiednią głębokość. Kurcze tylko może być problem z dobraniem odpowiednio
długiej śruby małej średnicy.
Wpadł mi do głowy jeszcze iny pomysl, chyba lepszy. Kotwa
http://www.technox.pl/stalowe3.php?lang=pl&idp=tsr + śruba ucięta z
gwintowanego pręta na dowolną długość. Dodatkowo nakrętka (najlepiej z
pierścieniem z tworzywa ktory zabezpieczy nakrętke w pewnym stopniu przed
niekontrolowanym obrotem) która nakręcisz tak aby zlicowała sie z sufitem od
spodu, nakładasz profil suszarki dokrecasz nakretka i gotowe. Kotwy takie
widzialem rownież w OBI, pręty gwintowane tez powinny byc, ja swoje fi10
kupowalem w sklepie metalowym.

Instrukcja do pralki Siemens Siwamat XS 1062
Metalowe AGD - koszmar.
Kuchnia - organizacja
Zmiana koloru drewnianych mebli
ile polozenie tapet? wawa