Re: Sumak strzepolistny

1. Data: 2002-07-29 21:58:53

Temat: Re: Sumak strzepolistny
Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
news:Xns925A5812B8E08ewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...
> "Marek Leda" <l...@N...poczta.gazeta.pl> wrote in

> Buuuuu. To nie ma nierozlazlego sumaka?
> Trudno. Teraz poczekam, a jak kiedys wykupie sasiednia dzialke...
> Pozdrowienia - Ewa Sz.

Tak straszycie tymi sumakami a mnie obdarowano na wiosnę - spalić całkiem i
wyrzucić czy też zrobić im kącik na planowanej do wykupu sąsiedniej działce?
Bo skoro i tak wszysko zarasta brrr akacją (Ewa! jak masz wysypkę to
przepraszam) jesionami i innymi krzaczorami to czemu na to nie wpuścić i
sumaka?
Pozdrawiam
Bogusław BoG

2. Data: 2002-07-30 06:03:54

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
> sąsiedniej działce? Bo skoro i tak wszysko zarasta brrr akacją (Ewa!
> jak masz wysypkę to przepraszam) jesionami i innymi krzaczorami to

Jesli nalezysz do fanklubu trawnika 2,8 cm to go posadz na tymze - i tak go
bedziesz kosil na okroglo, wiec nic nie da rady wyrosnac :-))
A jak nie, to ryzykuj i upychaj, gdzie chcesz. Widzialam sumaki, ktore
zupelnie nie mialy odrostow, a byly dosyc stare (srednica pni ok 15 cm),
moze, moze, moze Twoj taki bedzie? I tak nie masz wyboru, bo prezent to
prezent :-)
A co do akacji: nie mam na nie wysypki, ja je bardzo lubie, byle nie w
lesie, nie na murawach i nie na mojej dzialce :-)))
Jak zarasta jesionami to dobrze, bo naturalnie :-)))
A co Ci zarasta tymi jesionami? Piekne drzewo, a jakie podlogi z niego
mozna zrobic (ale to chwile - jakies 100 lat - pozniej :-))
Pozdrowienia - Ewa Sz.

3. Data: 2002-07-30 20:00:56

Od: DA_none <d...@e...webmedia.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak ktos ma za duzo sumak'ow w ogrodku to z checia przyjade i wypiele
to jest jedyne drzewo ktore rosnie u mnie mimo potwornej suszy, slonca
jak na pustyni i niszczenia przez mlode koziolki. ta roslina to
to 'green power' ...

DA_none

4. Data: 2002-07-30 22:14:27

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in message
8...
> [...]
go
> bedziesz kosil na okroglo, wiec nic nie da rady wyrosnac :-))
W ogóle nie należę do fanklubów (z wyjątkiem plrecogrodnikowatego - o ile to
fanklub :-)) )
> [...]
> A co do akacji: nie mam na nie wysypki, ja je bardzo lubie, byle nie w
> lesie, nie na murawach i nie na mojej dzialce :-)))
Moja to nie Twoja więc jest ok. :-) W ogóle to rosło sobie kiedyś dużo drzew
z których wiele zostało kiedyś wyciętych w tym akacje (a też i jesiony) i
teraz porobiły się takie bukiety drzewokrzewowe (pismo które i mnie
rozczarowało pisalo o tym chyba w lipcu). W krzaczowisku to takie ciekawe
formy powstały że bawię się tam z siostrzenicą w królestwo krasnoludków (bez
gipsu) Ostanio sami widzieliśmy jak w tych komnatach pniakowych ktoś światło
gasił i zapalał i coś się ruszało - zostawiliśmy im trochę jedzenia.
> Jak zarasta jesionami to dobrze, bo naturalnie :-)))
> A co Ci zarasta tymi jesionami? Piekne drzewo, a jakie podlogi z niego
> mozna zrobic (ale to chwile - jakies 100 lat - pozniej :-))
Zarasta i samo jesionowisko i jakby tak się rozejrzeć to co kawałek mały
jesionek tu pół metra tam dwa. a siewki jesionopodobne to pielę z rabat
kwiatowych jak chwasty. (i tak dobrze ze to nie baobaby). Jak uda sie gruntu
dokupić to planuje przesadzanie tych jesionów bo potem mogłobybyć zbyt
jesionowo.
Piszesz naturalnie - czyliż kiedyś to wszystko porastał gęsty las jesionowy?

> Pozdrowienia - Ewa Sz.
Pozdrawiam
BoGusław B

5. Data: 2002-08-02 05:36:41

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> królestwo krasnoludków (bez gipsu) Ostanio sami widzieliśmy jak w tych
> komnatach pniakowych ktoś światło gasił i zapalał i coś się ruszało -

No to nic nie ruszaj, zebys go nie rozezlil. One naprawde duzo moga :-)

> Piszesz naturalnie - czyliż kiedyś to wszystko porastał gęsty las
> jesionowy?

Jezeli masz dzialke w dolinie Odry (mam na mysli jej stare terasy zalewowe)
to jest to calkiem prawdopodobne :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

RE: Rosliny które mnie zawiodły.