Re: Sumienie i bycie soba

1. Data: 2007-06-16 07:24:48

Temat: Re: Sumienie i bycie soba
Od: "ksRobak" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia
"Wladyslaw Los" <w...@o...pl>
news:wlalos-9ABB89.00055516062007@news.gazeta.pl...

> Dla filozofa nic nie powinno być oczywiste. A twierdzenia z zakresu nauk
> realnych nigdy nie są oczywiste. Wymagają empirycznego uzasadnienia.

> Nie, o sumieniu.
>
> Władysław

Czy zgadzasz się Pan z taką tezą, że:
Żywy człowiek jest realny, w znaczeniu: zajmuje niezerową objętość
i można potwierdzić empirycznie BYCIE konkretnej jednostki osobowej
poprzez pomiar geometrycznych parametrów takich jak:
wzrost, obwód pasa, bioder, klatki piersiowej, wielkość stopy, numer kołnierzyka,
waga (ciężar w warunkach ziemskich), wiek (długość życia) itd. ?
Powyższe, to własności fizyczne żywego człowieka.
A co z własnościami i cechami psychofizycznymi oraz psychosomatycznymi,
(psyche, soma, pneuma) a więc takimi jak:
płeć biologiczna i płeć seksualna, siła i motoryka, kultura i inteligencja zachowań,
dieta, kosmetyki, dbałość o wygląd i urodę itd.?
A co z cechami stricte psychicznymi takimi jak charakter, skłonności, upodobania,
gusty, smaki, kaprysy, zachcianki i zachciewajki - a w tym sumienie, jako cecha
osobnicza przejawiająca się bez wątpienia natręctwem myśli wtórnych,
wywołanych zdarzeniem, za które dana osoba czuje się odpowiedzialna,
a więc wyrzuty sumienia przejawiające się stresem, żalem, przygaszeniem itp.?
___
Jako ciekawostkę przytoczę dla Pana pewien cytat z Nowego Testamentu
rzucający pewne określone światło na tę tematykę:
Cytat z Ewangelii Marka - Biblia Gdańska (1632)
A jeźliby cię gorszyła ręka twoja, odetnij ją; bo lepiej jest tobie
ułomnym wnijść do żywota, niżeli dwie ręce mając, iść do piekła
w on ogień nieugaszony, Gdzie robak ich nie umiera, a ogień nie gaśnie.
źródło: http://apologetyka.com/biblia/
Zwracam Pana uwagę na słowa: "Gdzie robak ich nie umiera".
Chodzi tu zapewne o sumienie, które gryzie człowieka przez wieczność.
Edward Robak*
Uwaga: kopia na pl-sci-matematyka
~>°<~
post może zostać skopiowany na GD pl-zgoda
http://groups.google.pl/group/pl-zgoda?hl=pl
jeśli coś wspólnie (!) uzgodnimy. :-)

2. Data: 2007-06-16 12:55:57

Od: rat 'A' <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ksRobak @LLe-tRe-lUje:

> [...]
> Zwracam Pana uwagę na słowa: "Gdzie robak ich nie umiera".
> Chodzi tu zapewne o sumienie, które gryzie człowieka przez wieczność.
Nie. Chodzi o to, że jeśli coś działa nie tak, jak ma działać, mimo
że jest do tego przeznaczone, to w piekle będzie przez wieczność
działać źle bez możliwości zmiany.

PS
Nawet nie przeczytam odpowiedzi, więc się PAN nie sil; z moich predykcji
pańskiego zachowania wynika, że teraz będzie leciał jad z pańskich
ust. Do zobaczenia w przyszłości.

3. Data: 2007-06-16 19:37:43

Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On 16 Cze, 14:55, rat 'A' <r...@g...pl> wrote:
> [...]
> Nawet nie przeczytam odpowiedzi, więc się PAN nie sil; z moich predykcji
> pańskiego zachowania wynika, że teraz będzie leciał jad z pańskich

Czyli w piekle?
;-)

4. Data: 2007-06-16 20:03:25

Od: "! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" <piBsucki@piBsucki.ÓRG> szukaj wiadomości tego autora

i...@w...pl pisze:

> Czyli w piekle?

f piekle na ciebje czekajom ogniste hóje, a na imje im legión bo jest ih
wieló

--
! JÓSEFF ! PIŁSÓCKI !
! WSPANIAŁY ! PÓLAK !

5. Data: 2007-06-16 20:09:52

Od: ,,Stary człowiek i [...]" pożal się boże... <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ikselka @LLe-tRe-lUje:

> Czyli w piekle?
> ;-)
Tak się mówi. ;)
Przepraszam za zbyt wyraźną sugestię. :]

6. Data: 2007-06-16 20:14:42

Od: "ksRobak" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~
> Do zobaczenia w przyszłości.

To bardzo ciekawe: "jad z pańskich ust".
Czy sugerujesz Pan, że ekranowe literki autoryzowanie nazwiskiem
Eward Robak* wywołują w pańskim organiźmie zatrucie?

7. Data: 2007-06-16 20:23:18

Od: "! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" <piBsucki@piBsucki.ÓRG> szukaj wiadomości tego autora

,,Stary człowiek i [...]" pożal się boże... pisze:

> Przepraszam za zbyt wyraźną sugestię. :]

nie pszepraszaj tej kórwy, jebnany ćfokó!

--
! JÓSEFF ! PIŁSÓCKI !
! WSPANIAŁY ! PÓLAK !

8. Data: 2007-06-16 20:31:42

Od: ,,Stary człowiek i [...]" pożal się boże... <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ ! @LLe-tRe-lUje:

> nie pszepraszaj tej kórwy, jebnany ćfokó!
Jakbyś pożył trochę dłużej to być może byłbyś w stanie
zauważyć, że to nie były żadne przeprosiny mimo wyrazu "przepraszam". :P

9. Data: 2007-06-16 20:33:26

Od: "! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ !" <piBsucki@piBsucki.ÓRG> szukaj wiadomości tego autora

,,Stary człowiek i [...]" pożal się boże... pisze:

> Jakbyś pożył trochę dłużej to być może byłbyś w stanie
> zauważyć, że to nie były żadne przeprosiny mimo wyrazu "przepraszam". :P

dobra jest ci darowane, wykórwiaj

--
! JÓSEFF ! PIŁSÓCKI !
! WSPANIAŁY ! PÓLAK !

10. Data: 2007-06-16 20:37:47

Od: ,,Stary człowiek i [...]" pożal się boże... <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

! JÓŚEF ! PIŁŚÓCKI ! ÓÓÓ ! @LLe-tRe-lUje:

> dobra jest ci darowane, wykórwiaj
Niebezpieczną grę zaczynasz prowadzić. Z mojej strony koniec.

JAK BARANY...
NIEKTORYCH...
NLP - co o tym myślicie
CZY USLYSZE...