Surowka

1. Data: 2000-02-26 14:13:07

Temat: Surowka
Od: "Jarek K." <j...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich klubowiczow. Chcialbym zaskoczyć zone pyszną surowka z
czerwonej kapusty.Prosze o pomoc.

1. Data: 2000-02-28 13:04:35

Temat: Re: Surowka
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Surowka z czerwonej to chmmmm..... a nie będzie za twarda, może powinieneś
ją spżyć ( ale nie główkę, tyko wybrane liście ) a najlepiej zrobić na
krótko z jabłkiem i rodzynkami

--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-02-28 13:50:54

Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Sereinig napisał(a) w wiadomości:
<3...@j...krakow.pl>...

>Za twarda?! Nic podobnego!
>Kiedyś robiłam - wyszło pyszne, tylko w tej chwili nie pamiętam, mogę
wklepać
>dopiero w środę, bo jutro znikam. Tajemnica tkwi w tym, że główkę należy
>podzielić na 4 części i zetrzeć na tarce jak marchew, a nie szatkować.
Fakt -
>roboty i paprania się w soku co niemiara, ale efekt końcowy jest tego wart.

No w takim przypadku to się zgodę - a w kwesti roboty ( że dużo ) -
przecież mamy nasz ukochany Thermomix :))) Ach, użytkownicy - nie boicie się
czasami, że to urządzenie zje wam przygotowane potrawy ?:)))))))

-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610
pocieszyciel strapionych,
trapiciel ucieszonych
Member of Spammers Club

1. Data: 2000-02-28 14:43:31

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

ostry napisał(a):

> [...]

roboty i paprania się w soku co niemiara, ale efekt końcowy jest tego wart.
No, to do środy.

Joanna

1. Data: 2000-02-29 10:59:06

Od: "bb" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Robie czesto w celu uratowania przesolonego (po trzykroc) obiadu, bo jest
taka slodka, ze w duzych ilosciach skutecznie zabija moje naturalne
sklonnosci do przesalania wszystkiego co nie jest slodkie.

Zatem

1/4 glowki czerwonej kapusty (posztkowac drobno)
1/4 okolo pora (tej bardziej zielonej czesci), pokroic drobno w makaronik
1 duza marchew (starkowac na drobne wiórki)
1 lyzka oleju
2 plaskie lyzeczki cukru, sol (minimalnie), kwasek cytrynowy (szczypta,
wybaczcie purysci).
Wymieszac wszystkie skladniki, ewentualnie doprawic jeszcze czyms z listy
wyzej. (wyjadam polowe w czasie dosmaczania).

Pozdrofka .BaskaB.

1. Data: 2000-03-01 09:51:09

Od: Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek K. napisał(a):

> Witam wszystkich klubowiczow. Chcialbym zaskoczyć zone pyszną surowka z
> czerwonej kapusty.Prosze o pomoc.

Niedużą główkę czerwonej kapusty zetrześ na tarce (jak marchew, nie
szatkować), posolić i mocno pouciskać, bynajmniej nie odlewając soku!
Dodać starte jabłko, drobno posiekaną cebulę, skropić oliwą i doprawić do
smaku cukrem, sokiem z cytryny i ewentualnie jeszcze solą.

Joanna

1. Data: 2000-03-09 18:10:49

Temat: Odp: Surowka
Od: "Jacek" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja robię w podobny sposób surówkę z buraków.
Właściwie to są one (buraki ugotowane, więc nie wiem czy to surówka)
Trzeba je zetrzeć na grubej tarce, dodać jabłko (też starte w ten sposób)
Cebulę drobno posiekaną (ja drobno siekam, a później wygniatam chwilę ręką ,
niech trochę puści sok)
Mieszam wszystko i doprawiam kwaskiem cytrynowym, solą, pieprzem i cukrem.
Dodaję olej i pól łyżeczki musztardy (albo można więcej)

Aneta

Użytkownik Joanna Sereinig <j...@j...krakow.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@j...krakow.pl...

1. Data: 2000-03-09 20:44:50

Temat: Surowka z bialej kapusty
Od: "Dana" <j...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

A czy ktos kiedys probowal najbardziej prostacka, a jednoczesnie pyszna
surowke z bialej kapuchy?
Po prostu poszatkowac lub drobno posiekac w malakserze ( zalezy kto jakie ma
zeby ) kapustke, cwiartka wystarczy na 2-3 osoby i to przyprawic ziolowym
sosoikiem winegret lub, co jest jeszcze smaczniejsze, jednym z gotowych
sosikow salatkowych Knorra, tych w malych, zielonych torebeczkach. Wystarczy
je wymieszac z olejem i woda i gotowe. Tak poszatkowana kapustke wymiachac
z tym sosikiem i - jak dla mnie i mego chlopka - palce lizac.
Jako wariant mozna dodac do kapusty starta drobno marchewke. Naprawde,
tanie, szybkie i smaczne.

Danka

Jacek <j...@b...gnet.pl> schreef in berichtnieuws
JORx4.5928$S...@n...tpnet.pl...

1. Data: 2000-03-09 21:07:28

Temat: Odp: Surowka z bialej kapusty
Od: "Jacek" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z białej też robię, z marchewką z jabłkiem, cebulką
To wszystko skrapiam sokiem z cytryny , i dodaję oleju.
Lubię tez dodać kiełków rzodkiewki i np. posiekanej drobno pietruszki .

Wypróbuję Twój przepis.
Pozdrawiam
Aneta

Użytkownik Dana <j...@z...nl> w wiadomości do grup dyskusyj
nych napisał:38c80d5c$0$6...@n...zeelandnet.nl...

1. Data: 2000-03-09 21:08:18

Od: "Jacek" <j...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

z białej też robię, z marchewką z jabłkiem, cebulką
To wszystko skrapiam sokiem z cytryny , i dodaję oleju.
Lubię tez dodać kiełki rzodkiewki i np. posiekaną drobno pietruszkę .

Szarlotka
Coś dobrego z Morza Śródziemnego
http://www.makaron.pl/ kolejny przepis tygodnia
Re: Co z konina?