Surówki

1. Data: 2003-08-07 20:51:48

Temat: Surówki
Od: "" <h...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam grupowiczów, chciałabym moją rodzinke troszke przestawić z dań
tradycyjnych na ciekawsze smakowo :) Chciałam zacząć od surówek z których jedzą
tylko tą z kiszonej kapusty lub mizerie, czy zna ktoś pyszny, wypróbowany
przepis na surówke bez dodatku octu i ziół? (chory żołądek) kiedyś jadłam taką
z kapustą młodą, marchewką i cos tam jeszcze było ale niestety składu pełnego
nieznam a była boska!

Na dokładke podaje swój wypróbowany przepis na kapuste pekińską :)
kapusta pekińska, na 4 osoby cała większa główka.
cebula
śmietanka, może być 18 lub 30% co kto lubi.

kapuste kroi sie na paski, cebule w kostke, zalewa śmietanką przyprawia sól,
pieprz ja daje troszke papryki w proszku. Niech postoi z 15-20 minut żeby
sie "przegryzło" i można wsuwać, wspaniałe do pieczonego drobiu w szczególności
kaczki i gęsi.

1. Data: 2003-08-07 21:17:40

Temat: Re: Surówki
Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <h...@W...pl> napisał w wiadomości
Chciałam zacząć od surówek z których jedzą
> tylko tą z kiszonej kapusty lub mizerie, czy zna ktoś pyszny, wypróbowany
> przepis na surówke bez dodatku octu i ziół?
pewnie musztarda, nie bardzo? Nie znam sie po prostu.
Z bialej kapusty:
kapusta biala
majonez
musztarda
sol
pieprz
Robie sos (majonezu np. 3 lyzki a musztardy 3 lyzeczki, preferuje musztardy
niemieckie Delieve, czy jakos tak, nie mam w lodowce zeby sobie pomoc
:-))) )
Szatkuje kapuste, mieszam z sosem. Przegryzie sie i jest bardzo dobra.

Surowka z kapusty pekinskiej:
a kapusta
puszka kukurydzy
ogorek zielony
papryka czerwona
pomidor
cebula
lyzeczka oregano
sos (2 lyzeczki musztardy, 1i 1/2 lyzeczki soli, niecala lyzeczka pieprzu, 2
cytryny, 3-4 zabki czosnku, 4 lyzki oliwy, 6 lyzek cukru). Ten sos jest
pewnie dla Ciebie zly, ja tak lubie, moze Ty cos wymyslisz, jakas korekta.

Moja ulubiona surowka:
30 dag kapusty pekinskiej
jablko
cebula
10 dag suszonych sliwek kalifornijskich
3 zaki czosnku
cwierc szklanki majonezu
2 lyzki smietany
troche natki
sok z cytryny
pieprz i sol
Wymieszac majonez ze smietana, dodac roztarty czosnek. Kapuste cienko
poszatkowac, w miare krojenia dodawac do sosu. Sliwki w paski. Obrane jablko
i cebula w kostke. Polaczyc wszystkie skladniki, przyprawic, wuymieszac z
natka (tak w oryginale, ja natki nie daje). Polecam!

Moze po drobnych retuszach, te przepisy nadadza sie?

Poziomka

1. Data: 2003-08-08 11:12:35

Od: "Poziomka" <p...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Poziomka" <p...@e...com> napisał w wiadomości
Jeszcze jedna sobie przypomnialam:
25 dkg kapusty kiszonej
swieza papryka czerwona
ogorek kiszony
cebula
lyzka oliwy
cukier
sol
kapuste posiekac, nie odciskac soku. Ogorek zetrzec na tarce. Papryke w
drobne pseczki, cebule drobno pokroic. Wymieszac. Do tego oliwa i
przyprawy.

Poziomka

1. Data: 2003-08-08 14:00:49

Od: "" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

hehe dziękuje, zrobiłam tą z pekińskiej troche kręcili nosami co ja za nowości
robie ale potem juz sałata migiem znikała z miski :) świetna, fajny kontrast
sliweczek, pycha.

BABKA PIASKOWA Z MIGDALAMI wg przepisu Kasi Mikołajczyk - relacja na żywo
W sprawie trola
DOBRZE, ŻE WRESZCIE ZNORMALNIAŁO
Pomidory - Zaprawy ??
Zobaczcie! Grupa nie umarła!