Sushi, czy ten zestaw sie nadaje?

1. Data: 2006-09-30 16:26:34

Temat: Sushi, czy ten zestaw sie nadaje?
Od: "Piotr Komorowski" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

Kochani, potrzebuje Waszej rady. Bylem w pilnej potrzebie i nabylem dwa
takie zestawy do sushi.

http://img155.imageshack.us/my.php?image=p1010015rr3
.jpg

teraz pytanie - rozumiem, ze mala miseczka przeznaczona jest na sos sojowy,
duza na zupe (?).
Czy w takim razie potrzebuje jeszcze dodatkowej deseczki na
nigiri/sashimi/maki?

Czy moze spozywa sie je bezposrednio z tej bambusowej podkladki (ew. z
porcelanowej podstawki, ktora znajduje sie pod miseczkami)?

Dziekuje za pomoc, bo planowana kolacja z moja ukochana juz jutro :)

pozdrawiam
Piotr Komorowski

2. Data: 2006-09-30 17:03:27

Temat: Re: Sushi, czy ten zestaw sie nadaje?
Od: "misiczka" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Komorowski" <p...@U...pl> napisał w
wiadomości news:efm5rp$a47$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
.jpg
> teraz pytanie - rozumiem, ze mala miseczka przeznaczona jest na sos

Talerzyk prostokątny na nigiri/sashimi/maki, duża miseczka na imbir
marynowany, mała na sos sojowy.

pozdrawiam, Lesława Ignaszewska

--
Miłość przychodzi na palcach a wychodząc trzaska drzwiami
http://leslawa-ignaszewska.com

3. Data: 2006-09-30 17:18:07

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Piotr Komorowski" <p...@U...pl> wrote in message
> [...]
> porcelanowej podstawki, ktora znajduje sie pod miseczkami)?
>
> Dziekuje za pomoc, bo planowana kolacja z moja ukochana juz jutro :)

Jedz jak Ci wygodnie - jesli ani Ty ani Pani nie macie doswiadczenia z
jedzeniem sushi to wsio ryba jak sie je - byle sushi bylo zjadliwe :-)))
W Japonii (zwykle) podaja miseczke na sos i nic wiecej. Samo sushi
przychodzi na mniej lub bardziej wymyslnych deseczkach, podstawkach,
koszyczkach, lodkach, etc. Dobrze pewnie jest miec jakis talerzyk na imbir i
wasabi dla kazdej osoby. A ta duza miseczka to moze byc na marynowane
warzywa (zwane oshinko, czesto podawane z sushi) czy nawet miso czy co tam
serwujesz na poczatek (w Europie takie miski zwykle maja odpowiednia lyzke
coby siorbac nie trzeba, choc siorbanie w Japonii jest powszechne i nikt tam
zadnych lyzek nie uzywa.)

Waniejsze od naczyn jest mechanika jedzenia - jesli nie chcesz sie
skompromitowac to:
- jesli bierzesz cos ze wspolnego polmiska, uzywaj odwrotnej ("grubej")
czesci paleczek (nie tej, ktora wkladasz do ust...) Po przeniesieniu na
wlasny talerz sushi mozna jesz reka - normalka w Japonii (dlatego podaja
goracy reczniczek przed jedzeniem...)
- nie maczaj ryzu w sosie tylko maczaj rybke (sushi nalezy odwrocic do gory
nogami)
- nie kladz imbiru na sushi - imbir to przegryzka (jeden kawalek...)
pomiedzy kawalkami sushi aby sobie przeczyscic "palete"
- nie mieszaj za duzo wasabi z sosem sojowym - odrobinka wystarczy. W
Japonii zwykle w ogole nie miesza sie wasabi z sosem ale to kwestja gustu.
Sushi powinno byc doprawiona "w sam raz" ale czasami nie jest...

Smacznego!

4. Data: 2006-09-30 17:57:34

Od: "Piotr Komorowski" <p...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziekuje za tak wyczerpujaca odpowiedz - nie pozostalo mi nic innego,
jak zabrac sie do jedzenia :))
(podziekowania rowniez dla misiczki)

pozdrawiam
P.

5. Data: 2006-10-03 10:55:43

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> napisał w wiadomości

> - nie maczaj ryzu w sosie tylko maczaj rybke (sushi nalezy odwrocic do
> gory nogami)

A jak bez rybki?
I co niby daje odwrócenie sushi maki, skoro obie przycięte strony wyglądają
tak samo? 8/

Sowa - co z rybką nie, ale z awokado, ogórkiem, marynowaną rzodkwią, mango,
omletem tajskim itd. itp. bardzo chętnie.
A jeszcze sprofanuję i dopiszę, ze najlepsze sushi jakie jadłam miały w
sobie.. suszone pomidory, kapary, awokado i liście bazylii. Fuzion, OLE! :P

6. Data: 2006-10-03 19:58:32

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Sowa" <m...@w...pl> wrote in message
> A jak bez rybki?
> I co niby daje odwrócenie sushi maki, skoro obie przycięte strony
> wyglądają tak samo? 8/

Przecie maki jest opakowana w nori, wiec sie nie rozwala - wsio ryba, ktora
strona moczymy w sosie. Nigiri natomiast nalezy odwrocic do gory nogami
(rybka a nie ryz do sosu) przed kapiela. A poza tym to nie wszystkie
kawalki sushi maki wygladaja tak samo - niktore maja wystajace czesci ciala
roznych stworkow - nozki kraba, ogonek krewetki, - lub rozne warzywka, etc.
z koncowych plastrow.

--
><eM eL

Czekolada
Zrobiłam sałatkę z kalafiora
OWOM JEDNO...
automaty do pieczenia chleba - ile mieszadeł?
biała w piwie