Re: Swiateczny spam... ;-)

From: "Wilczek" <w...@i...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Swiateczny spam... ;-)
Date: Sat, 22 Dec 2001 23:36:30 +0100

> Ale także 'można', ale także 'chcę' - albo nie :-)
> Co do życzeń, patrz niżej.

No wlasnie... niby tylko "mozna" chciec ale zeby nie zlalamc
ktoregos z zalecen z Twoich myslnikow rzecz staje sie bardziej
przymusowa :-(

> Złóż chociaż szczere życzenia poszczególnym osobom, które lubisz (jeśli
> takie istnieją :) - już one sobie dopowiedzą niewerbalizm :-)

Jasne, ale sam ceremonial nawet wobec osob, ktore bardzo kocham
czy lubie mnie irytuje. Te kilka slow nie oddaje niczego...

> Nie. :-)

No wlasnie... zauwaz, ze np. zyczenia na liscie sa dokladnie takie,
tak samo maile wysylane do kilkunastu osob na raz. Do wszystkich
czyli do nikogo.

> A w ogóle to bliskie mi są Twoje dylematy, ale chyba już je dla siebie
> rozwiązałem parę lat temu:

Sadze, ze tez sobie to uloze za lat kilka.

> - nie robię niczego wbrew sobie;
> - jeśli wpasowuję się w część schematu, to tylko dlatego, że sam tak chcę;

Heh... no teoretycznie tak powinno byc ale interioryzacja np. norm moralnych
sprawia, ze zachowanie uwazamy za stosowanie sie do "naszych wewnetrznych
przykazan" a nie zaadaptowania norm z zewnatrz. Trudno rozgraniczyc, kiedy
podejmujemy faktycznie wlasny, nieprzymuszony wybor a kiedy jestesmy ofiara
wplywu.

> - tam gdzie 'non possumus', tam 'non possumus' - msze nie dla mnie,
> składanie nieszczerych i stereotypowych życzeń nie dla mnie, wolę nie
> powiedzieć nic, niż powiedzieć coś, w co nie wierzę;

U mnie to nawet nie kwestia wiary ale wewnetrzne przekonanie ;-) o bezsensie
takiego zachowania.

> - święta są nie tylko dla mnie, ja w święta nie jestem tylko dla siebie,
> więc robię, co mogę, żeby nie zepsuć ich innym zbyt ortodoksyjnym
> nonkonformizmem:-)

I tutaj zasadza sie caly problem :-)) Kurcze... kto to wymyslil, ze zyjemy wsrod
innych ludzi :-)) Przeciez nie powiem rodzinie - nie bede skladal zyczen bo to
glupie, nie bede sie oplatkowal bo tego nie lubie, nie kupilem wam prezentow
bo nie lubie kupowac hurtem itp.itd. Wlasnie te kompromisy mnie frustruja :-)

No nic, pojde zapyta czy jeszcze w czym pomoc :-)

--
-=Pozdrowionka=-

Wilczek
w...@w...pl <|> http://www.wr.pl