Świerk serbski ratujcie...

1. Data: 2004-09-01 20:50:51

Temat: Świerk serbski ratujcie...
Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

No właśnie świerk serbski chyba zachorował. Ma ok 1,2 m i dolne gałęzie
zaczynają się robić rude ( nie wszystkie), a na wyższych pędach same końcówki
zrudziały. Poradźcie coś proszę i pozdrawiam.

2. Data: 2004-09-01 22:12:09

Temat: Re: Świerk serbski ratujcie...
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
końcówki
> zrudziały. Poradźcie coś proszę i pozdrawiam.

To początek końca.

Pozdrawia ostatecznie boletus

3. Data: 2004-09-02 14:17:39

Od: Bahusek <m...@p...TUTAJTOBEZTEGOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 1 Sep 2004 22:50:51 +0200, z...@f...pl napisał(a):

> [...]
końcówki
> zrudziały. Poradźcie coś proszę i pozdrawiam.

Jeżeli opadły zrudziałe igły z tegorocznych przyrostów, jest to
prawdopodobnie tzw. niżowa osutka świerka. Od wiosny należy rozpocząć
opryskiwać kilkakrotnie, co 14 dni, przemiennie fungicydami, np. Antracol
70 WG, lub Topsin M.

Krzysztof

4. Data: 2004-09-02 14:40:28

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawdopodobnie tzw. niżowa osutka świerka. Od wiosny należy rozpocząć
> opryskiwać kilkakrotnie, co 14 dni, przemiennie fungicydami, np. Antracol

Jeśli to jest osutka, to nie jestem ci ja boletus.

Pozdrawia w ciemno boletus

5. Data: 2004-09-02 20:39:39

Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

>       Jeśli to jest osutka, to nie jestem ci ja boletus.
>
>        Pozdrawia w ciemno boletus

Boletusie, a może macie jakiś konkretny pomysł jak temu zaradzić, co
sprzyja takim dolegliwościom św. serbskiego. Na poprzedniej działce dochowałem
się pięknego 5-metrowego okazu i nigdy nie chorował. Pzdr

6. Data: 2004-09-03 21:03:34

Od: z...@f...pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dochowałem
> się pięknego 5-metrowego okazu i nigdy nie chorował. Pzdr

Mości boletusie, może jednak coś konkretnego...

7. Data: 2004-09-04 18:22:45

Od: Bahusek <m...@p...TUTAJTOBEZTEGOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

końcówki
> zrudziały. Poradźcie coś proszę i pozdrawiam.

Witam.Świerk serbski jest bardzo wdzięczną roślinką ogrodową, ale musimy
zapewnić odpowiednie warunki.Po pierwsze dużo słońca a po drugie miejsce,
w ktorym rośnie musi być przewiewne. Nie mogą tworzyć się zastoiska
wilgoci, igły w ciągu dnia muszą być suche. Nie należy sadzić ich zbyt
gęsto, jeżeli sadzimy je grupą. Mam w swoim ogrodzie trzy rosnące w grupie
w rozstawie trójkąta co trzy metry - dwudziesopięcioletnie egzemplaże i
uważam, że można było zwiększyć ich rozstaw dla uzyskania dobrego efektu
wizualnego.W tym roku nagminnie wytępuje rdza na tegorocznych przyrostach
świerków i zrzucanie igieł.Jeśli chodzi o tego konkretnego chorego świerka
to jest on jeszcze mały i można go przesadzić w inne miejsce.Trawa , jeżli
nie jest ściólkowany, nie powinna przerastać przez dolne gałęzie.Musi być
suchy.A wiosną profilaktyczne opryski na choroby grzybowe.A jakie - to
Mr.Boletus jest kompetentny ;).
Krzysztof

8. Data: 2004-09-04 18:51:52

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bahusek" <m...@p...TUTAJTOBEZTEGOwp.pl> wrote in message

> [...]
> w ktorym rośnie musi być przewiewne. Nie mogą tworzyć się zastoiska
> wilgoci, igły w ciągu dnia muszą być suche. Nie należy sadzić ich zbyt

Pozwole sobie zaoponowac. Normalnie swierki tworza LAS. Nie maja duzo
slonca, chyba ze z gory. Rosna jak sie wysialy, czest gesto.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

9. Data: 2004-09-04 20:40:10

Od: Bahusek <m...@p...TUTAJTOBEZTEGOwp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 04 Sep 2004 18:51:52 GMT, Michal Misiurewicz napisał(a):

> [...]
>
> Pozwole sobie zaoponowac. Normalnie swierki tworza LAS. Nie maja duzo
> slonca, chyba ze z gory. Rosna jak sie wysialy, czest gesto.

Owszem.Tylko proszę mi pokazać naturalne lasy świekowe w np centralnej Polsce,
w których dominuje świerk serbski.Ja przedstawiłem kilka swoich
spostrzeżeń, które mogą być pomocne dla Kolegi, który może zaoszczędzić na
kupowaniu bardzo drogich secjalistycznych środków ochrony. A na zakończenie
szkoda gdy ręka ludzka bardzo często zniekształca tak piękne pokrojowo
drzewo.
Krzysztof

10. Data: 2004-09-04 21:52:56

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Owszem.Tylko proszę mi pokazać naturalne lasy świekowe w np centralnej Polsce,
> w których dominuje świerk serbski.

Moze sa takie w Serbii na przyklad?

> Ja przedstawiłem kilka swoich
> spostrzeżeń, które mogą być pomocne dla Kolegi, który może zaoszczędzić na
> kupowaniu bardzo drogich secjalistycznych środków ochrony.

Natomiast ja przedstawilem swoj poglad. Praktycznie wszystkie lasy swierkowe,
ktore widywalem w roznych klimatach, byly geste. Faktem jest, ze w takim
lesie nizsze galezie usychaja, ale to dla swierka normalne.

> A na zakończenie
> szkoda gdy ręka ludzka bardzo często zniekształca tak piękne pokrojowo
> drzewo.

Zgadzam sie z ta opinia.

Pozdrowienia,
Michal