Święta tuż tuż

1. Data: 2002-11-21 12:35:21

Temat: Święta tuż tuż
Od: "ania331" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moi drodzy świeta tuż tuż i trzeba powoli zacząć mysleć o Wigilii. Może mi
podpowiecie jakie potrawy mogą się znaleść na Wigilijnym Stole? U mnie co
roku jest to samo a chciałabym choć odrobiny zmian. Pozdrawiam Anna

1. Data: 2002-11-21 12:50:08

Temat: Re: Święta tuż tuż
Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

ania331:
> Moi drodzy świeta tuż tuż i trzeba powoli zacząć mysleć o Wigilii. Może mi
> podpowiecie jakie potrawy mogą się znaleść na Wigilijnym Stole? U mnie co
> roku jest to samo a chciałabym choć odrobiny zmian. Pozdrawiam Anna

u mnie są m.in. białe kiełbaski w sosie piernikowym, czerwona kapusta
(surówka), kiełbaski smażone, makówki, kompot z suszonych owoców,
barszcz czerwony z uszkami, sałata zielona. Do tego piwa różne i wina
też różne. U teściów była sałatka buraczano-śledziowa.

Waldek

1. Data: 2002-11-21 12:57:41

Od: "Anna Świątek" <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> napisał(a):

> [...]
> barszcz czerwony z uszkami, sałata zielona. Do tego piwa różne i wina
> też różne. U teściów była sałatka buraczano-śledziowa.

Troszeczke dziwne menu na Wigilię , szczególnie to piwo i kiełbaski jakos mi
nie pasują

1. Data: 2002-11-21 13:01:34

Od: walkie <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ania331 wrote:
> Moi drodzy świeta tuż tuż i trzeba powoli zacząć mysleć o Wigilii. Może mi
> podpowiecie jakie potrawy mogą się znaleść na Wigilijnym Stole? U mnie co
> roku jest to samo a chciałabym choć odrobiny zmian. Pozdrawiam Anna

Na wigilijnym stole czy na swieta?
Na Wiglie przygotowywujemy barszcz czerwony, lososia (nikt nie lubi
karpia), uszka z grzybami, kapuste z grzybami, kapuste zgrochem, fasola
jas dozjedzenia z barszczem, kompot z szuszu, ziemniaki z odrobina
przyprawy piernikowej, pierogi z kapusta.
Na Swieta brudne sledzia (z orzechami i musztarda), pieczen jakas zawsze
mama robi, salatke jarzynowa, pieczarkowa i kukurydziana. Salatka
owocowa.Z ciast sernik, piernik.Oprocz tego wedliny, owoce i przerozne
napoje.
--
Walkie!

1. Data: 2002-11-21 13:02:30

Od: "agnicha" <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> wrote in message
> [...]
> barszcz czerwony z uszkami, sałata zielona. Do tego piwa różne i wina
> też różne. U teściów była sałatka buraczano-śledziowa.

Kiełbacha z piwem w Wigilię. Brzmi nieźe, ale jakoś tak wbrew tradycji.
U nas wymiennie: grzybowa z łazankami, barszcz czerwony z uszkami, zupa
rybna z karpia, pierogi z kapustą i grzybami, kutia, kapusta z grzybami,
karp smażony na masełku, karp w galarecie, karp gotowany, śledzie w różnych
postaciach, kluski z makiem, ciasta (makowiec, sernik, keks, piernik).
agnicha

1. Data: 2002-11-21 13:27:42

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Anna Świątek

> Troszeczke dziwne menu na Wigilię , szczególnie to piwo i kiełbaski jakos mi
> nie pasują

każdemu według zwyczajów. Te dania są od lat tradycyjne na śląskim stole
(przynajmniej u moich dziadków były). Te kiełbaski można było na święta
u naszego masarza koło Opola kupić. Masarza już dawno nie ma, ale
kiełbaski świąteczne np. w Berlinie są. Ponieważ jem to "od urodzenia"
mi pasuje. A karp nie ;-)

Waldek

1. Data: 2002-11-21 13:40:31

Temat: Odp: Święta tuż tuż
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Myślę, że jak zajrzysz na www.wigilia.pl to juz będzie dobry początek.

A i Grzesiu pewnie niedługo cos wymysli.

pozdrawiam

cherokee znad stosu sprawdzianów z niemieckiego

1. Data: 2002-11-21 15:20:49

Temat: Re: ?wi?ta tu? tu?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Nov 2002 13:50:08 +0100, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>ania331:
>
>u mnie s? m.in. bia?e kie?baski w sosie piernikowym, czerwona kapusta
>(surówka), kie?baski sma?one, makówki, kompot z suszonych owoców,
>barszcz czerwony z uszkami, sa?ata zielona. Do tego piwa ró?ne i wina
>te? ró?ne. U te?ciów by?a sa?atka buraczano-?ledziowa.
>
>Waldek

mnie sie wydawalo, z emiesne mieso w wigilie to nie, tylko rybie
mieso...moze te kielbaski sa bezmiesne?

ja sie rozgladam za swiatecznymi przpeisami nie polskimi i nie
angielskimi zeby rozmaitosc wprowadzic

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-21 15:22:38

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 21 Nov 2002 14:02:30 +0100, "agnicha" <a...@t...pl>
wrote:

> [...]
>postaciach, kluski z makiem, ciasta (makowiec, sernik, keks, piernik).

zalezy Jakiej tradycji...wlasnie przeczytalam odp. Waldka i
wiwdze, ze tez glupio napisalam - co kraj to obyczaj. U
Agnieszki w Szwecji pewnie zgnilego renifera beda wcinac ;)))) w
sosie z tranu, hehehehe

to lece za Slup

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-21 16:02:27

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3DDCDF4E.4050306@ukbf.fu-berlin.de...

> Anna Świątek

> każdemu według zwyczajów. . Ponieważ jem to "od urodzenia"
> mi pasuje. A karp nie ;-)
> Waldek

a ja tradycyjnie od lat pieke karkowke i podaje na zimno
jak najbardziej na Wigilie i nastepne dni. A barszcz z pierogami z kapusta i
grzybami tez.
Tez wieloletnia tradycja . Kazdemu wedlug zwyczajow.

pozdrawiam Jola L-L (tolerancyjna)
Jola L-L

kurczak...słodko-kwaśn y pani Wkn....
ciasto francuskie