Święto Niepodległości - szkolna akademia i nieścisłości.

1. Data: 2007-11-09 14:11:39

Temat: Święto Niepodległości - szkolna akademia i nieścisłości.
Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Młodsze dziecię (3 kl. SP) przygotowuje się do poniedzialkowej akademii
szkolnej. Akademia nt. 11 listopada. Dziś przyniosła tekst, jaki ma
odczytać a w nim m.in. coś takiego:

"Dzień 11 listopada zostało oficjalnie ogłoszony świętem narodowym w
1937 roku. Jednak dzień ten był już od 1919 r. obchodzony jako Święto
Niepodległości. Od tego czasu jest jednym z najwazniejszych świąt
obchodzonych przez Polaków w kraju i zagranicą."

I tu zagwozdka. Wg tego co mi wiadomo, to w latach powojennych data ta w
ogóle nie była odnotowywana w kalendarzu jako swięto (co najwyżej u mnie
w rodzinie jako moje urodziny) ;) Do kalendarium wróciło dopiero w roku
1989.
W tekście nic o tym nie ma - w domyśle chodzi o tych Polaków, których
nie udało się zkomunizować?

Odruchowo po wysluchaniu wyraziłam sprzeciw podważając autorytet pani
(na szczęście nie 1. raz i zawsze słusznie, więc tragedii nie ma), mam
tylko wątpliwości czy dzieciak powinien tak sformułowany tekst w ogóle
głośno czytać.

Czepiam się?

Eulalka

2. Data: 2007-11-09 15:04:12

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "E.":

> [...]
> Niepodległości. Od tego czasu jest jednym z najwazniejszych świąt
> obchodzonych przez Polaków w kraju i zagranicą."

Ta akademia to dla klas I-III ja mniemam?
Cośkolwiek za wcześnie na nauczanie niuansów współczesnej historii Polski,
do tego w trakcie akademii, która z zasady jest uproszczoną prezentacją. Na
tym etapie wystarczy skojarzenie konkretnego dnia i święta.

EwaSzy, uproszczona więc nie do końca prawdziwa

3. Data: 2007-11-09 18:00:13

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> writes:

> [...]
> Niepodległości. Od tego czasu jest jednym z najwazniejszych świąt
> obchodzonych przez Polaków w kraju i zagranicą."
^^^^^^^^^^

Pliz.

MJ

4. Data: 2007-11-09 20:42:49

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> ^^^^^^^^^^
>
> Pliz.

No co? Zachowałam oryginalną pisownię.

Eulalka

5. Data: 2007-11-10 20:13:21

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"E." <e...@o...pl> writes:

> No co? Zachowałam oryginalną pisownię.

No więc (nie zaczynajcie zdania od "więc") właśnie. Jak ktoś nie umie
napisać dwóch zdań bez błędu ortograficznego, to trudno, żeby się w
datach świąt orientował 8-).

MJ

6. Data: 2007-11-12 10:39:43

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Jankowski napisał(a):

> No więc (nie zaczynajcie zdania od "więc") właśnie. Jak ktoś nie umie
> napisać dwóch zdań bez błędu ortograficznego, to trudno, żeby się w
> datach świąt orientował 8-).

Dlatego Weronika już przyzwyczajona, że pani autorytet wystawiam na
ciężkie próby.

E.

pilne! pot
Re: Uwaga: Dziecieca depresja... [z Onetu]
mojemu dziecku kręci się w głowie- co to jest?
Ubezpieczenie szatni szkolnej.
Urodziny 10-latków