Swinka w wieku doroslym

1. Data: 2005-04-20 20:09:30

Temat: Swinka w wieku doroslym
Od: Aron <a...@l...amber.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Mam pytanie, czy mozna jakos zabezpieczyc sie przed swinka, beda juz
dorosla osoba i nie majac jej w dziecinstwie? Czytalem, ze sa szczepionki,
ale czy np jedna wystarcza? czy musza byc powtarzane szczepienia? Czy ten
wirus mutuje jak np wirus grypy? Czy moze sie nie zmienia?

Prosil tez bym o mozliwe objawy jakie moga wystapic, zaznaczam ze chodzi o
dorosla osobe (22 lata), czy bole w okolicach migdalkow moze byc takim
objawem? Czy moze chodzi bardziej o zapalenie migdalkow, ewentualnie inne
problemy z systemem immunologicznym?

Z gory dziekuje za odpowiedz.

--
Jaroslaw Schittek, LPIC 1

2. Data: 2005-04-21 07:08:09

Temat: Re: Swinka w wieku doroslym
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zaszczep się i to szybko. Ja złapałem świnkę w wieku 34 lat i potem były
powikłania (zapalenie jąder - ból jak diabli i 41 st gorączki przez
tydzień). Jakbym mógł ponownie decydować, to wydałbym nawet całą wypłatę na
szczepionkę, zeby nie powtarzac tego co miałem.

3. Data: 2005-04-21 16:14:21

Od: Aron <a...@l...amber.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

Jedno szczepienie wystarcza? Czy wirus moze mutuje?

4. Data: 2005-04-23 17:50:54

Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aron wrote:
> Jedno szczepienie wystarcza? Czy wirus moze mutuje?

http://zdrowie.org.pl/diseases/wyswietl_vad/455

"u ponad 93% dorosłych podanie dawki szczepionki wywołuje produkcję
przeciwciał. Powstałe po zaszczepieniu przeciwciała utrzymują się co
najmniej przez 15 lat."

a.. MUMPSVAX - szczepionka p/ śwince - firma Merck Sharp & Dohme, Droga
podania podskórna.
b.. Szczepionka MMRII - odra, świnka, różyczka firma Merck Sharp & Dohme,
Droga podania podskórna.
c.. PRIORIX - szczepionka p/ odrze, śwince i różyczce - firma SmithKline
Beecham, Droga podania iniekcja podskórna lub domięśniowa
d.. TRIMOVAX - szczepionka p/ odrze, śwince i różyczce - firma Aventis
Pasteur, Droga podania podskórna lub domięśniowa w mięsień naramienny
Ja zaszczepiłam dziecko w 13 m-cu życia MMR II ma kontakt z dziećmi -
przedszkole nie chorowała na żadną chorobę zakaźną, na którą była
zaszczepiona.

pzdr.
Ania

nagły ból głowy u 4 latki