Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Synteza - abyś nie miał zeza / nr 2 Re: Synteza - abyś nie miał zeza / nr 2

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: Synteza - abyś nie miał zeza / nr 2

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "AW" <o...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.sci.fizyka
Subject: Re: Synteza - abyś nie miał zeza / nr 2
Date: Sat, 13 Nov 2010 23:26:23 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 170
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <0...@n...onet.pl>
References: <ibdo23$jen$4@news.dialog.net.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1289687184 31351 213.180.130.18 (13 Nov 2010 22:26:24 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 13 Nov 2010 22:26:24 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 76.224.18.100, 10.174.28.61
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.10)
Gecko/20100914 Firefox/3.6.10 (.NET CLR 3.5.30729)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.filozofia:208469 pl.sci.psychologia:569928
pl.sci.fizyka:225771
Ukryj nagłówki

"Druch" <e...@n...com> wrote in message
news:ibdo23$jen$4@news.dialog.net.pl...
> "AW" <o...@h...com> wrote in message
> news:0ef8.00000418.4cd9a3d5@newsgate.onet.pl...
>
>> Cześć Druchu,
>>
>> Konkretne życie to miliony przeróżnych sytuacji. Nie oczekuj, że je
>> wszystkie
>> omówię. Najkrócej rzecz ujmując, jeśli będziesz pamiętał, że ocen
>> dokonujesz ty
>> sam, w świetle uniwersalnych, wrodzonych zasad a nie nabytych dogmatów,
>> to
>> praktyka i konkrety ułożą się same.
>>
>> Szkoła się przyda dla praktycznych celów. Dobrze jest jednak pamiętać,
>> że nie
>> wygłaszają tam absolutnych prawd, lecz tylko umowne i arbitralne ujęcia.
>> Dlatego należy brać je z odrobiną dystansu a w ostateczności zawsze
>> dokonywać
>> własnych ocen. No a najważniejsza rzecz, to podkreślanie tego i
>> komunikowanie
>> innym.
>>
>> Jeśli jako konformista ze względów praktycznych będziesz poświęcał
>> uniwersalne
>> zasady i przyjmował jako obowiązujące narzucane ci dogmaty, to być może
>> zyskasz
>> coś na krótka metę, ale stracisz na dłuższą. A jeśli postąpisz odwrotnie
>> i okażesz się wierny wartościom przemawiającym do ciebie od wewnątrz, to
>> być może stracisz coś na krótką metę, ale za to zyskasz na długą.
>
>
> Witam,
> wiem o czym piszesz - znam to.
> Sam mialem podobne dylematy a pozniej podobne wnioski.
> Kiedys np. podawales pewien dylemat, trend w nauce, trend do umniejszania
> siebie (nie wiem jak to nazwac przydaloby sie wprowadzic jakas terminologie)
> ktory działa na zasadzie - "naukowcy odkryli ze czlowiek nie ma wolnej
> woli". Widzisz to (a wiec widzisz sporo) i pisales o tym.



Być może masz na myśli samo-negację, którą uprawiamy mniemając, że mamy do
czynienia ze 'światem obiektywnym' i zapominając, że ABSOLUTNIE WSZYSTKO
przejawia się nam poprzez świadomość. Za 'świat obiektywny' uznajemy naszą
wizję obiektywnego świata, a więc jego rekonstrukcję w kategoriach pojęć,
powstałą w wyniku przetwarzania przez świadomość danych pierwotnych,
pobieranych wybiórczo, w wąskim zakresie dostępnym naszym zmysłom. A więc
nasza wizja świata powstaje jako taka ze względu na: (1) przypadkowo
zaczerpnięty podzbiór pełnego spektrum informacji (2) specyfikę ich
przetwarzania ludzką świadomością. Wynikiem tego jest oczywiście pełna
subiektywność poznania.

Jednakże, nasze konwencjonalne myślenie pomija całkowicie rolę, jaką odgrywa tu
świadomość, a więc neguje ją w efekcie. I nie ogranicza się to tylko naukowych
ujęć, ale stanowi konwencję typową dla całej naszej cywilizacji.



> Tylko caly problem to wprowadzic to w praktyke.
> Stosuje ta idee w praktyce.
> Ja to zrobilem - i teraz widze to tak:
> teoria to pierwszy krok (respekt dla tych co to widzą), a praktyczne
> zastosowanie 2gi krok, trudniejszy niz pierwszy.



Na pewno nie jest to łatwe. Z tym, że jeśli teoria zostanie powszechnie znana i
rozumiana, to sama przerodzi się w praktykę. Dlatego kładę nacisk na
rozpowszechnianie teorii. Niewątpliwie są bardziej skuteczne metody ale to już
nie moją domena.



> Zrobienie tego praktycznego kroku ma zalety i wady. Zaleta jest
> niezaleznosc. Lepsza ocena rzeczywistosci.



Niech jeszcze dodam, TWORZENIE lepszej rzeczywistości.



> Wada jest ... pewien rodzaj samotnosci. Samotnosci nonkonformisty.



Jak najbardziej - za wszystko jest pewna cena.



> ------
> Szkola jest potrzebna - mysle ze to dziala tak - w 90% korzystamy z
> "gotowców".
> Te gotowce to np. szkoła. Rzecz w tym zeby w pewnych okreslonych momentach
> (te 10%),
> kiedy mamy wlasy pomysl - zeby umiec zostawic na moment te Zasady, ktore w
> 10% sytuacji sie nie sprawdzaja, jako ze nic nie jest na 100% uniwersalne
> i dokonac niezalznej od Zasad oceny a potem wyboru.
>
> Chodzi o rodzaj refleksji, zeby nastapiła wtedy kiedy jest potrzebna.
> Bo nie trzena odkrywać na nowo koła.



Oczywiście.



> ---
> Po co wlasciwie o tym piszemy? Piszemy to dla siebie, zeby -przez pisanie-
> lepiej
> sie w tym poczuć? Czy jest to rada dla innych? Czy chcemy wymienic sie
> doswiadczeniem?



I jedno, i drugie i trzecie.



> Ja np. mam pomysl, zeby to co piszemu przekuć w coś konkretnego - pisałem
> już kiedyś -
> np. stowrzyć stronę WWW, czy artykuł, który opisuje tę całą idee.



Myślę, że dopiero gdy powstanie krytyczna masa coś będzie mogło się zmienić.
W międzyczasie należy dążyć w tym kierunku. Strony WWW to jedna z metod
przekazywania istotnych treści. Niechaj ich będzie jak najwięcej, nich mówią
różnymi językami i różnymi stylami ale niech zawsze kładą nacisk na ta samą
sprawę. Moja strona jest do wglądu: http://cmncore.org/pol/Lista1.htm .
Stwórz swoją, a wówczas będziemy mogli wymienić linki. Ale to nie koniec.
Jeśli wiesz jak istotna jest ta rzecz, będziesz ją rozpowszechniał przy każdej
okazji na tysiące różnych sposobów. Coś z tego wyniknie, gdy inni się zarażą i
zaczną robić tak samo.



> Pozdrawiam,
> Druch
>


Ukłony,


AW


.













--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
14.11 Nelius
14.11 Nelius
14.11 Nelius
14.11 Nelius
16.11 Druch
16.11 Robakks
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem
O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja
Ucieczka z Ravensbruck - komentarz
I pod drzwiami staną i nocą kolbami w drzwi załomocą
Jesttukto?
?
Comprehensive Protection Guide with IObit Malware Fighter Pro 11.3.0.1346 Multilingual
Advanced SystemCare Pro 17.5.0.255: Ultimate Performance Optimizer
IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Review and Tutorial
"Prawdziwy" mężczyzna.
Senet parts 1-3
NOWY: 2025-12-07 Algorytmy - komentarz [po lekturze ks.]
"Młodzieżowe Słowo Roku 2025 - głosowanie", ale bez podania znaczeń tych neologizmów
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
[polscy - przyp. JMJ] Naukowcy będą pracować nad zwiększeniem wiarygodności sztucznej inteligencji.
Reżim Talibów w Afganistanie zakazał kobietom: pracy w większości zawodów, studiowania, nauki w szkołach średnich i podstawowych!!!
Edukuję się jak używać Thunderbirda
NOWY: 2025-09-29 Alg., Strukt. Danych i Tech. Prog. - komentarz.pdf
Polska [masowo - przyp. JMJ] importuje paprykę, a polska gnije na polach
Kol. sukces po polsku: polscy naukowcy przywracają życie morskim roślinom
Tak działa edukacja Putina. Już przedszkolaki śpiewają, że są gotowe skonać w boju
Medycyna - czy jej potrzebujemy?
Atak na [argentyńskie - przyp. JMJ] badaczki, które zbadały szczepionki na COVID-19
Xi Jinping: ,,Prognozy mówią, że w tym stuleciu istnieje szansa dożycia 150 lat"
Zbrodnia 3 Maja
Połowa Polek piła w ciąży. Dzieci z FASD rodzi się więcej niż z zespołem Downa i autyzmem