Re: Synteza - abyś nie miał zeza / nr 7

From: "AW" <o...@h...com>
Newsgroups: pl.sci.filozofia,pl.sci.psychologia,pl.sci.fizyka
Subject: Re: Synteza - abyś nie miał zeza / nr 7
Date: Fri, 19 Nov 2010 06:41:10 +0100
Sender: n...@n...onet.pl

> Ty geniusz! powiedz mi jaki jest w tym wszystkim obieg pieni&#177;dza... szukam
> tej informacji we wszystkich prawdach objawionych, ale znale&#188;&#230; nie
mog&#234;...
> sk&#177;d si&#234; niby bior&#177; te bogactwa mo&#191;nych? tylko mi nie pisz,
&#191;e "ci&#234;&#191;k&#177;,
> solidn&#177; i systematyczn&#177; prac&#177;"...

Od geniuszy to ty mi nie ubliżaj, ale temat o który pytasz jest ważny i ciekawy.
Z chęcią go rozwinę. Przede wszystkim warto sobie uświadomić czym jest
pieniądz. Choć pieniędzmi posługujemy się na co dzień, rzadko kiedy
zastanawiamy się nad ich rolą w sensie ogólnym. A więc, pieniądz to ekonomiczny
smar, którym oliwisz gospodarkę.

Gospodarka w danym kraju może rozwijać się i kwitnąć o ile pieniądz jest w
obiegu. Bez pieniądza gospodarka upadnie, bo wtedy nie ma możliwości aby
wymieniać usługi i towary. A skoro nie można ich wymieniać, to również nie ma
sensu ich produkować.

Jeśli brakuje pieniędzy, to mamy kryzys, choć są być może zdolni przedsiębiorcy,
chętni i wysoko kwalifikowani pracownicy, choć jest przemysłowa infrastruktura,
wiedza, doświadczenie, technologia, sprzęt, choć są metody organizacyjne,
surowce oraz potencjalni klienci. Słowem, mogą być wszystkie czynniki konieczne
dla funkcjonowania gospodarki, ale jeśli brak pieniędzy to klapa i tak.

A teraz zdajmy sobie sprawę z tego, że pieniądz to papier, a więc rzecz umowna,
sama w sobie bezwartościowa. Jedynie z tego względu uznajesz wartość pieniądza,
że uznają ją inni. Gdyby nie to, papierki byłyby tylko papierkami. Dlatego
jest rzeczą stosunkowo łatwą aby uzdrowić gospodarkę, jeśli się tego
rzeczywiście chce. Wystarczy po prostu umiejętnie drukować i rozprowadzać
pieniądze.

Oczywiście konieczny jest monopol na drukowanie, bo inaczej taka umowna
konwencja nie miałaby sensu. Gdyby każdy mógł je drukować, pieniądze szybko
straciłyby jakkolwiek wartość. Z tego względu ci co je drukują i wpuszczają w
obieg muszą stosować pewne żelazne zasady, które wpajają nam przekonanie, że
drukowany przez nich pieniądz posiada wartość bezwarunkową, taką jak np. złoto.

Rządy nie są na tyle trwałe ani stabilne, aby mogły pomyślnie uskuteczniać coś
takiego. Mając przywilej emitowania pieniędzy, skorumpowani, krótkowzroczni
politycy postąpiliby tak jak każdy inny, napełniając forsą przede wszystkim
własne kieszenie i własne kasy. W rezultacie WIARA w pieniądz upadłaby
niechybnie a co za tym idzie, upadłaby gospodarka.

Dlatego emitowaniem pieniędzy, wbrew pozorom, zajmują się nie rządy lecz
prywatne banki. Centralne banki to już nie demokracja. Dla niepoznaki ich
nazwy podkreślają narodowość, np. narodowy bank Anglii, Niemiec czy Kanady, ale
w rzeczywistości jest to sieć prywatnych banków w rękach rodu Rothschildów.

To oni specjalizują się w tej branży od pokoleń. To oni, prywatni bankierzy,
wprowadzili przed wiekami w obieg papierowe pieniądze (fiat money) jako
pokwitowania za przechowywane złoto. Dziś oczywiście papier nie ma ze złotem
nic wspólnego, ale społeczeństwa zdążyły już uwierzyć, że za banknotami stoi coś
o wartości absolutnej.

Aby gospodarka mogła funkcjonować i rozwijać się, odpowiednia ilość pieniędzy
musi być w obiegu. Nadmiar pieniędzy spowoduje gwałtowny rozwój ale również i
inflację, której dalszą fazą będzie obumieranie gospodarki. Zbyt mało pieniędzy
spowoduje zastój gospodarczy, upadek większości przedsiębiorstw i bezrobocie.
To nieco tak jak podlewanie kwiatków - jeśli podlewasz zbyt obficie to kwiatki
zgniją, a jeśli niewystarczająco, to uschną. Zasada jest więc banalnie prosta -
należy utrzymywać złoty środek - pieniądz w obiegu musi odpowiadać rozmiarom i
dynamice gospodarki. Bankierzy świetnie o tym wiedzą od wieków.

Centralne banki potrafią lepiej niż ktokolwiek inny zarządzać pieniędzmi, ale
nie czynią tego w interesie rozwoju gospodarczego czy też dla dobra ludzkości.
Wręcz przeciwnie, czynią to aby zawładnąć światem.

Nie podlegają żadnej kontroli, a więc mogą w każdej chwili nadrukować tyle
pieniędzy ile zechcą. Pieniądze jako takie absolutnie nie są im potrzebne.
Jednakże, posługują się nimi w tym celu, aby uzależnić od siebie ludzkość.

Ich metoda jest następująca: Pieniądz zostaje wprowadzany w obieg jako
pożyczka. Aby otrzymać pożyczkę, musisz mieć coś wartościowego jako zastaw.
Natomiast rządy nic takiego mieć nie muszą, bo zastawem w ich przypadku są
podatki jakie ściągają od ludności. Tak czy inaczej, dług musi być spłacony z
procentem. W rezultacie, przedsiębiorstwa czy też całe państwa popadają w coraz
to głębsze zadłużenia wobec centralnych banków.

Powiedzmy, że stworzyłeś sobie swoje własne państwo, gdzieś na planecie Ziemi.
Wszystko w nim jest, ale nie ma pieniędzy. Gdy zaoferujesz coś w zastaw,
bankierzy chętnie pożyczą ci, powiedzmy, 100 milionów złotych, ale za rok
będziesz im musiał spłacić np. 103 miliony.

Oczywiście odrzuciłbyś taką propozycję, wiedząc świetnie, że po roku dodatkowe 3
miliony nie urodzą się z niczego. Jednakże, pożyczkę na takich samych warunkach
z łatwością weźmie 10 osobnych przedsiębiorstw, bo one nie wiedzą ile pieniędzy
jest w sumie w obrocie. Wszyscy będą wierzyć w sukces i mieć nadzieję, że uda
się im zrobić należyty zysk i spłacić pożyczkę. Niektórym może się udać, ale
za cenę strat poniesionych przez innych. Bankierzy będą i tak z góry wiedzieć,
że po roku czasu kraj będzie im winien więcej niż będzie w stanie spłacić.

W okresie rozwoju gospodarczego udostępnią ci więc dalsze pożyczki, tak abyś
mógł rozwijać interes i spłacać zadłużenie jednocześnie. W ten sposób jednak
twoje zadłużenie będzie się pogłębiać. Gdybyś zrezygnował z dalszych pożyczek,
to natychmiast będziesz musiał spłacić im całą należność. Nie będziesz wówczas
w stanie konkurować z innymi firmami, które nadal będą jechać na pożyczkach. A
więc wyboru w sumie nie masz.

Po iluś tam latach, pod byle pretekstem bankierzy wstrzymają dalsze pożyczki.
Jednakże, nadal będą się domagać spłat zadłużenia. Wówczas nastąpi ekonomiczny
kryzys. Większość niezależnych przedsiębiorstw upadnie. Wtedy bankierzy
wykupią je za grosze. W ten sposób przejmą w swoje ręce pewien procent
posiadłości wszystkich państw dotkniętych kryzysem. Po pewnym czasie znów
zaczną dawać pożyczki, planując następną cykliczną jatkę. Nowi chętni znów
zaczną rozwijać przedsiębiorstwa, w nadziei że tym razem będzie inaczej. Ale
za X lat nieuchronnie nastąpią takie same żniwa.

Postępując w ten sposób bankierzy z czasem przejmą wszelką ziemie,
nieruchomości, przemysł, przedsiębiorstwa i prywatne własności. A wykupywać
będą wszystko pod maską międzynarodowych korporacji i wielkich koncernów, które
de facto stanowią ich własność. Koniec końców, staną się właścicielami planety.

Ze względu na tę perspektywę, dalekowzroczni bankierzy wymyślili i sfinansowali
komunizm, aby przeprowadzić eksperymenty co do sposobu zarządzania
wywłaszczonymi masami. Komunizm wszystko nacjonalizuje, co praktycznie jest
wywłaszczeniem społeczeństw. Dzięki komunizmowi bankierzy obecnie wiedzą już
jak w praktyce mają budować globalizm.

* * *

A oto link gdzie znajdziesz nieco więcej informacji w tymże temacie -
przystępnie i na wesoło:

http://www.michaeljournal.org/wyspa.htm,

AW

.