System do podlewania warzyw i trawy

1. Data: 2007-05-04 06:40:35

Temat: System do podlewania warzyw i trawy
Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam w ogrodzie do dyspozycji stara studnię oraz beczkę po oleju do
magazynowania wody deszczowej. Chciałbym zbudowac system do podlewania
trawników i grzadek z warzywami. Czy ktos ma doswiadczenia z zakupami pomp,
przewodów, koncowek itp.? Jakie nazwy urzadzeń i producenci?

2. Data: 2007-05-04 09:41:43

Temat: Re: System do podlewania warzyw i trawy
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

hans1 <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> zakupami
> pomp, przewodów, koncowek itp.? Jakie nazwy urzadzeń i

Dobre a niedrogie są nasze polskie pompy Aqua Jet, do kupienia w
każdym hipermarkecie budowlanym. Tyle, że one raczej do otwartych
systemów typu fontanny, wodospady, cieki wodne są, do takiego
prawdziwego systemu podlewania potrzebna ci będzie raczej
normalna instalacja hydroforowa. Nieduże gotowe zestawy również
po hipermarketach są do kupienia.

Akcesoria podlewające - nie podpowiem, bo nie mam doświadczenia,
ale same rurki - w hipermarketach mają nie wiedzieć czemu
strasznie drogie, za dosłownie 1/3 - 1/4 ceny hipermarketowej
kupisz je od lokalnych producentów, tylko trzeba takich znaleźć,
u takich zwykle da się kupić tez złączki, kolanka itp.

J.

3. Data: 2007-05-04 10:08:57

Od: Longus <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hans1 napisał(a):
> [...]
> trawników i grzadek z warzywami. Czy ktos ma doswiadczenia z zakupami pomp,
> przewodów, koncowek itp.? Jakie nazwy urzadzeń i producenci?

Moze nie do konca to jest to co ty chcesz, ale ostatnio robilem sobie
system do podlewania zywopolotu, nowo zasadzony i nie bylo komu
przypilnowac podlewania.
Wode biore z wodociagu (ty musialbys kupic jakas pompe i wstawic do
beczki/studni)
Kupilem w Castoramie 100m weza 1/2" polozylem wzdluz zywopolotu, przy
kazdym krzewie zrobilem otwor wiertlem ~fi2, kupilem na allegro
elektrozawor za ~20zl na 24V + transformatorek za pare zloty, jeszcze do
tego najtanszy mechaniczny programator z marketu i mam zautomatyzowana
linie kroplujaca/podlewajaca, calosc ~120zl a podlewa mi caly nowo
zasadzony zywoplot, jak zdecyduje sie na studnie glebinowa to rozbuduje
ten system ale poki co wystarcza :-)

Pozdr.
Greg

4. Data: 2007-05-05 09:37:46

Od: Michal <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 04 May 2007 12:08:57 +0200, Longus napisał(a):
> kupilem na allegro
> elektrozawor za ~20zl na 24V + transformatorek za pare zloty, jeszcze do
mozesz podać link do takiego elektrozaworu?
ja najtańszy znalazłem za 80zł

--
Pozdrawiam dnia 2007-05-05 11:37:06
Michał

5. Data: 2007-05-05 11:30:41

Od: Longus <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):
> mozesz podać link do takiego elektrozaworu?
> ja najtańszy znalazłem za 80zł

Przykro mi ale juz nie mam tego w archiwum na allegro, kupowalem to
zima. Ktos sprzedawal 2 szt. nowych elektrozaworow i byla to okazja,
"polowalem" na cos takiego ~2 miesiecy :-)
Jezeli zalezi ci na firmie i parametrach to bede w przyszlym tygodniu w
domku to moge spisac, tylko nie wiem czy trafisz ponownie na taka oferte
bo to byla osoba prywatna a nie firma.

pozdr.
Greg

6. Data: 2007-05-05 12:35:16

Od: "Marcin Szeffer" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Longus" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
[...]
Proponuję użyć elektrozawory ze starej pralki automagicznej.
Działają pod napięciem z kontaktu, i na roboczym ciśnieniu sieci
wodociągowej. Można je podłączyć tak pod normalny włącznik kontaktowy jak i
pod programatory czasowe dostępne w każdym markecie. Elektroniczny
programator ma zdaje się dość małe interwały i można go na cały tydzień
zaprogramować. Jak ktoś chce być dokładny, można sobie pod to jeszcze
podpiąć licznik wody i wiadomo, ile zeżre.
--
shr

7. Data: 2007-05-05 13:27:15

Od: Longus <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Marcin Szeffer napisał(a):
> [...]
> zaprogramować. Jak ktoś chce być dokładny, można sobie pod to jeszcze
> podpiąć licznik wody i wiadomo, ile zeżre.

Interesowalem sie zastosowaniem elektrozaworow z pralki, nawet gdzies w
sieci wyszukalem dyskusje na ten temat i byly nastepujace powody dla
ktorych sie na to niezdecydowalem
- mala wydajnosc (niewielka srednica wezykow) do lini kroplujacej moze
wystarczy jednak do zraszaczy na trawnik juz nie
- mocno sie grzeja, jezeli ktos chce zalaczyc na kilka minut to ok
jednak nie nadaja sie do ciaglej pracy
- zasilanie 220V, wszystkie firmowe urzadzenia dla bezpieczenstwa sa na
24 lub 12V, mi zreszta rowniez na tym zalezalo bo cale ustrojstwo mam
zainstalowane w wilgotnej piwnicy z kamienia :-)

Z ciekawosci masz u siebie zainstalowany taki elektrozawor z pralki?
jezeli tak to jak sie sprawuje? ile obsluguje punktow zraszajacych/lini
kroplujacych? Pytam bo moze w przyszlosci przyda sie do czegos takie
info, a elektrozawory z pralek sa tanie :-)

Pozdr.
Greg

8. Data: 2007-05-05 16:39:03

Od: "Marcin Szeffer" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marcin Szeffer napisał(a):
[...]
> [...]
> 24 lub 12V, mi zreszta rowniez na tym zalezalo bo cale ustrojstwo mam
> zainstalowane w wilgotnej piwnicy z kamienia :-)

Acha, rozumiem :)

> [...]
> kroplujacych? Pytam bo moze w przyszlosci przyda sie do czegos takie
> info, a elektrozawory z pralek sa tanie :-)

Ja to miałem na tarasie, osłonięte przed deszczem, w suchym miejscu. Służyło
do małego ogródka, uruchamiane przełącznikiem, w skrzynce wodoodpornej, do
dwóch linii kroplujących.
Na tak mały ogródek (10 m długości, 3 szerokości) oraz jeden mały "zagonik"
przed domem wystarczało. Zlikwidowałem czasowo, bo skrzynka była wprawdzie
wodoodporna, ale nie mrozoodporna, i kiedyś w zimie popękała. Niestety w
natłoku zajęć jakoś nie mam czasu dobrnąć do nowej skrzynki :/.
Co do czasu działania - pralka działała 20 lat, a jako zawory do podlewania
jeden sezon, raz, dwa razy dziennie, po ok 5 - 10 minut i są sprawne nadal.
Trochę końcówki tych zaworów musiałem poprzerabiać i potem mocować węże na
opaski (obejmy) metalowe, skręcane śrubami, zawory były od Polar ps663 bio.
Może inne mają jakieś bardziej znormalizowane końcówki...

A żeby była przepustowość większa (dla zraszaczy) można by puszczać np.
jeden _podwójny_ zawór (czyli taki z jednym wejściem a dwoma wyjściami) na j
eden wąż wyjściowo (tzn. wyjścia z obu zaworów naraz zbiorczo do jednego
zraszacza)

--
pozdr. shr

9. Data: 2007-05-06 10:38:20

Od: "hans1" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Słuchajcie Niekoniecznie miałem na mysli automatyzację podlewania. Chodzilo
mi o zwykly system reczny tzn uruchamiana pompa np przyciskiem, a koncowka
weza z regulacja natezenia przeplywu i rozrzutu strumienia. Oraz koncówka np
do podlewania trawy aby zostawic ja na kilka minut a potem przeniesc w inne
miejsce. Jak dobrac parametry i typ pompy?

Odkurzacz Zelmer Syrius
Na co zwrocic uwage kupujac meble kuchenne? Pomocy...
Okno jednocześnie otwarte i zasłonięte.
szafy wnekowe
Za mało miejsca na lodówkę?