Szafa wnękowa - raz jeszcze

1. Data: 2004-06-29 07:03:59

Temat: Szafa wnękowa - raz jeszcze
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
wymyśliłam sobie szafę wnękową, w której drzwi byłyby zamontowane pod kątem
do ścian bocznych - jedna ściana boczna dłuższa, druga krótsza. Czy taka
szafa jest dużo bardziej skomplikowana od zwykłej? - Chcę namówić męża na
samodzielne skonstruowanie takiej szafy a być może są tu jakieś trudności,
których w tej chwili nie widzimy.

Kasia

1. Data: 2004-06-29 11:15:16

Temat: Re: Szafa wnękowa - raz jeszcze
Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wystukała:

> [...]
> samodzielne skonstruowanie takiej szafy a być może są tu jakieś trudności,

Tak na oko może to wymagać jakiegoś kombinowania na styku ściany i drzwi -
nie wiem jak będą przylegać do płaszczyzny pod kątem.

Na pewno wymaga to dokładnego wymierzenia zabudowy wewnętrznej - głębokośc
półek zależy od odległości od ściany bocznej.

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--

1. Data: 2004-06-29 19:18:51

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 29.06.2004 09:03, Użytkownik KasiaA napisał:

> wymyśliłam sobie szafę wnękową, w której drzwi byłyby zamontowane pod
> kątem do ścian bocznych - jedna ściana boczna dłuższa, druga krótsza.

No, pomysł niczego sobie jeśli ... pasuje do reszty pomieszczenia
oczywiście.

> Czy taka szafa jest dużo bardziej skomplikowana od zwykłej?
Tak

> Chcę namówić męża na samodzielne skonstruowanie takiej szafy
Trzeba mieć sporo samozaparcia by coś takiego zrobić - wiem bo sam coś
takiego niedawno robiłem. No i trzeba mieć "smykałkę" do tego - jeśli
Twój Mąż takowej nie posiada to ... może to być katastrofa.

> a być może są tu jakieś trudności,
> których w tej chwili nie widzimy.

Przewidywane trudności
1. na bokach drzwi mocujesz (wciskasz) profile , które te drzwi
usztywniają - zakładam, że drzwi są z płyty meblowej o grubości 18mm - i:
a) albo dokładasz do ścianek bocznych odpowiednio "wyrzeźbione"
prostopadłościany o podstawie trójkąta (chyba trudno będzie dobrać
właściwy kąt)
b) drzwi dotykają ścianek bocznych jedynie narożnikiem;
2. w marketach budowlanych - a zakładam, że tam będziecie zaopatrywali
się w płyty (OBI, Leroy - przycięcie gratis, Castorama - 1,50
zł/element) nie utną półek w kształcie trapezu a takie będą wymagane na
półki - samemu trudno pociąć płytę z zachowaniem czystych obydwu krawędzi
3. może być trudniej "złapać" równoległość boków chyba, że szafa będzie
miała podłogę z płyty meblowej (a tak z ciekawości - pytanie do
profesjonalistów: jak się poziomuje podłogę szafy wnękowej ? czy taka
podłoga jest na nóżkach ? )
4. trzeba posiadać zestaw podstawowych narzędzi tj. wiertarka, wkrętarka
itd...

Wojciech Ściesiński; w...@N...net

NIE PATENTOM NA OPROGRAMOWANIE - PRZYŁĄCZ SIĘ DO PROTESTU
Szczegóły: http://www.ffii.org.pl

1. Data: 2004-06-29 22:49:46

Od: Jo'Asia <j...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wojciech Ściesiński wystukał:

> [...]
> zł/element) nie utną półek w kształcie trapezu a takie będą wymagane na
> półki - samemu trudno pociąć płytę z zachowaniem czystych obydwu krawędzi

Niekoniecznie. :)

Można zrobić coś takiego:

============================================== <- ściana (plecy szafy)
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | |______________|
| |______________|
|______________|

Linię drzwi - skosem - proszę sobie dorysować własnoręcznie ;)

Niby powoduje to puste przestrzenie, ale IMO szuflad ze skośnym licem nikt
nie będzie robił, koszy tym bardziej, a i na półkach ten kawałek pewnie
nie byłby przesadnie wykorzystany

Jo'Asia

--
__.-=-. Joanna Słupek j...@h...pl .-=-.__
--<()> http://bujold.fantastyka.net/ http://esensja.pl/ <()>--
.__.'| ....................................................
.. |'.__.
Ze zbiorów biblioteki pintyjskiej: "Gromryblandzka legenda"

1. Data: 2004-06-30 06:46:14

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...net> napisał w
wiadomości news:40e1c006$1@news.vogel.pl...

> No, pomysł niczego sobie jeśli ... pasuje do reszty pomieszczenia
> oczywiście.

Mam pokój długi ponad 5 m, szeroki 2,25. Chcę go skrócić aby poprawić
proporcje, ale na końcu pokoju mam drzwi. Więc wymyśliłam, ze w kącie pokoju
wstawię szafę narożnie - wnękową, bo wydaje mi się, ze będzie lepiej
wyglądała od zwykłej szafy meblowej.

A przygotowanie praktyczne mój mąż ma, za nami samodzielnie wykonana
zabudowa kuchni od A do Z. Łącznie z przycinaniem półek do szafki narożnej.
O wnętrze tej szafy się nie martwię, bardziej obawiam się kłopotów z
montażem szyn.

> Trzeba mieć sporo samozaparcia by coś takiego zrobić - wiem bo sam coś
> takiego niedawno robiłem. No i trzeba mieć "smykałkę" do tego - jeśli
> Twój Mąż takowej nie posiada to ... może to być katastrofa.

Myślisz, ze mając takie doświadczenie mój mąż sobie poradzi?

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-06-30 18:30:01

Od: Wojciech Ściesiński <w...@N...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 30.06.2004 08:46, Użytkownik KasiaA napisał:

> [...]
> proporcje, ale na końcu pokoju mam drzwi. Więc wymyśliłam, ze w kącie pokoju
> wstawię szafę narożnie - wnękową, bo wydaje mi się, ze będzie lepiej

Tak, szafa wymyślona przez Ciebie na pewno będzie wyglądała lepiej niż
zwykła wnękowa, dodatkowo będzie na pewno pojemniejsza. Nie rozumiem
jednak, dlaczego chcesz ja zrobić na planie trapezu a nie prostokąta.
Jeśli krótsza ściana będzie przy drzwiach pokoju o takich "kiszkowatych"
proporcja to ... myślę, że jeszcze się te niezbyt korzystne proporcje
uwypukli - powstanie coś optycznie "wciągającego" - nie potrafię Ci tego
opisać.

A może ... przesunąć drzwi do dalszego pomieszczenia by licowały się z
szafą ?

> O wnętrze tej szafy się nie martwię, bardziej obawiam się kłopotów z
> montażem szyn.
Tu wiele zależy od warunków lokalnych. U mnie i podłoga i sufit były
krzywe więc musiałem m.in. z jednego końca szyny jezdnej (kółka są u
dołu skrzydeł drzwi) wyszlifować w parkiecie by na drugim końcu podłożyć
"tylko" 5 mm stosownie uciętego drewnianego klina długiego na ok. 70
cm - sporo zabawy z tym było. Jeśli dobrze nie wypoziomujesz dołu to
drzwi się zupełnie rozjadą na boki tzn. krawędzie nie będą w pionie i
zsunięte ze sobą... zresztą sama sobie wyobraź.

Różne systemy jezdne do drzwi przesuwnych możesz obejrzeć m.in. na
http://www.laguna.pl

Pozdrawiam :-)

1. Data: 2004-07-01 06:28:17

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Ściesiński" <w...@N...net> napisał w
wiadomości news:40e30609$1@news.vogel.pl...

> [...]
> proporcja to ... myślę, że jeszcze się te niezbyt korzystne proporcje
> uwypukli - powstanie coś optycznie "wciągającego" - nie potrafię Ci tego

Trudno to opisac to wiem - ale chyba nie kojarzysz usytuowania tej szafy w
pokoju. Drzwi znajdują się na końcu dłuższego boku pokoju, tak więc szafa
będzie na wprost wejścia. Krótsza ściana pokoju - jego fragment bo na na
resztę otwierają się drzwi będzie jedną scianą szafy, drugą scianę chcę
postawić z g-k. Jeśli zrobię tę szafę na planie prostokąta pokój się zwęzi
ale nie skróci. Dlatego chcę szynę postawić na ukos. Ale pewnie życie
zweryfikuje te plany. Tym bardziej, ze mąż nie jest przekonany do mojego
pomysłu. Ale póki co chcę mieć argumenty do przekonania go.

> A może ... przesunąć drzwi do dalszego pomieszczenia by licowały się z
> szafą ?

Drzwi się przesunąć nie da bo wszystkie cztery ściany to beton.

Dziekuję za wszystkie uwagi.

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-07-01 06:49:54

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KasiaA" <k...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> fragment bo na na resztę otwierają się drzwi będzie jedną scianą
> szafy, drugą scianę chcę postawić z g-k. [...]

Jeśli dobrze zrozumiałam, to ma być mniej więcej tak:

szafa

________________
| / |
| / /
| / / <- drzwi
|_/ /
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
| |
|________________|

A jeśli tak, to Wojtek ma rację - skośne drzwi szafy stworzą wrażenie
perpektywy i w efekcie jeszcze wydłużą optycznie pokój. Jeśli pomieszczenie
ma się skrócić, to trzeba szafę postawić w poprzek, tyle że u Was po
otwarciu drzwi zostaje góra półtora metra... Chyba że drzwi nie są w samym
rogu i szafa zmieści się za nimi. Gdzie jest okno?

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

1. Data: 2004-07-01 07:11:27

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> otwarciu drzwi zostaje góra półtora metra... Chyba że drzwi nie są w samym
> rogu i szafa zmieści się za nimi. Gdzie jest okno?

Okno jest na końcu pokoju, na krótszej ścianie. Po otwarciu drzwi, bo
znajdują się na samym końcu ściany, zostaje 140 cm i to do samej krawędzi
skrzydła. Więc na szafę zostaje ok. 135 cm. W poprzek mogłabym postawić
zwykłą szafę głębokości 60 cm, przy głębszej byłoby utrudnione wejście do
pokoju. I nie ukrywam, ze te 135 na 60 to dla mnie trochę mało miejsca. Ale
zaczynam się zastanawiać na tym skosem i perspektywą, może macie rację - czy
w tej sytuacji lepiej by wyglądała szafa pudełko postawiona w kącie - ale z
drzwiami dalej na wprost wejścia?

Chyba sobie zrobię taki model w jakimś programie do projektowania wnętrz.

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-07-01 07:56:55

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]czy w tej sytuacji lepiej by wyglądała szafa pudełko postawiona
> w kącie - ale z drzwiami dalej na wprost wejścia?

Jeśli już, to drzwi "na pokój", na dłuższej ścianie szafy - zresztą tak jest
o wiele wygodniej (chyba że lubisz wchodzić do szafy :). Tyle że to
faktycznie niewiele miejsca, a taka szafa i tak nie uratuje Ci proporcji
pokoju, bo będzie bardziej wysoka niz szeroka. Na optykę najlepiej zrobiłaby
tam nisko zawieszona, niewysoka półkoszafka (z górną powierzchnią trochę
poniżej klamki), przedłużona płytą na całą szerokość ściany, plus jakaś
poprzeczna dekoracja typu poziomy rządek niedużych obrazków w formacie
"pejzaż", namalowane paski czy co Ci tam przyjdzie na myśl. Generalnie
chodzi o to, żeby tę ścianę "upoprzecznić" i poszerzyć. Plus kolor -
zdecydowanie inny niż podłoga i raczej ciepły (zimne barwy powodują wrażenie
oddalenia). Gorzej, jeśli nie masz nigdzie indziej miejsca na szafę...

Można jeszcze spróbować ustawić meble (nie wiem, co ma być w tym pokoju)
tak, żeby część przy drzwiach "wyeliminować". Czyli np. stawiasz sofę czy
komodę prostopadle do długiej ściany, plecami do drzwi, całą resztę w stronę
okna i udajesz, że pokój zaczyna się od sofy, a wcześniej to tylko taki
przedsionek :) Wtedy tę szafę, od której się zaczęło, możesz zrobić nawet w
L (z płytką poprzeczną częścią, żeby nie tworzyć kłopotliwego narożnika).

Taką kiszkę, tylko odrobinę większą, miałam w wynajmowanym mieszkaniu, ale
ze względu na ograniczoną możliwość operowania nie swoimi meblami oraz drzwi
balkonowe nie udało nam się jej "uratować". Wyjęliśmy drzwi, ustawiliśmy na
środku pokoju tzw. komplet wypoczynkowy (proporcje pomieszczenia kuszą, żeby
porozstawiać meble wzdłuż ścian, ale to już kompletna klęska optyczna :),
pod oknem wylądował telewizor - i to było wszystko, co udało nam się
zdziałać.

> Chyba sobie zrobię taki model w jakimś programie do projektowania wnętrz.

Zrób sobie lepiej "na żywo" z papieru pakowego :) Serio - zupełnie inaczej
wygląda (kwestia skali i perspektywy), poza tym na monitorze nie bardzo da
się ocenić wygodę poruszania się po pomieszczeniu.

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

Odpływ wody w kuchni - na jakiej wysokosci
Działka budowlana woj. małopolskie - SPRZEDAM
piec jedno czy dwufunkcyjny?
do mieszkancow osiedla zabiniec
adaptacja strychu w bloku