Szalotki ??

1. Data: 2002-03-19 16:56:57

Temat: Szalotki ??
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spotkałem dziś na targu małe cebulki - napisane było, że to
szalotki,
kupiłem spróbowałem i smakują jak dymka ? ;-( Nie jadłem nigdy
wcześniej
szalotek więc nie wiem czy to one, czy tylko sadzonki cebuli (tak
jak było z pasternakiem i pietruszką) ? Poza tym nie bardzo wiem
co poza uduszeniem w maśle z białym wiem można z nich zrobić
pozdr.Alex

1. Data: 2002-03-19 20:44:05

Temat: Re: Szalotki ??
Od: <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Poza tym nie bardzo wiem
> co poza uduszeniem w maśle z białym wiem można z nich zrobić
> pozdr.Alex

Normalnie Alex, zamiast cebuli do wszystkiego, gdzie jej uzywasz. Szalotka
jest tylko mocniejsza w smaku, ostrzejsza, wykwintniejsza w zapachu, ale to
tylko cebula.

******
m-gosia
******

1. Data: 2002-03-19 21:05:07

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szalotki sa lagodniejsze w smaku niz zwykla cebula. Powinny byc podluzne i
lekko splaszczone na srodku. Sa super do sosu na bazie oliwa + balsamico do
zielonych salat. Ja zawsze zaczynam robic sos do pasty od podsmazenia na oliwie
drobno pokrojonej szlotki. Pychota!
Dobre sa tez pieczone szlotki (w calosci)z warzywami w piekarniku.
Serdecznosci!
Agnieszka

1. Data: 2002-03-19 21:15:16

Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

[1]
Szalotka
jest tylko mocniejsza w smaku, ostrzejsza, wykwintniejsza w zapachu, ale to
tylko cebula.

[2]
> Szalotki sa lagodniejsze w smaku niz zwykla cebula

Dziewczyny - to dwie przeciwstawne opinie.
Nie uzywalam dodat do niczego szalotki.
Jaka jest naprawade????
Barbara

1. Data: 2002-03-19 21:22:20

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Barbara
>

> Ha! Moze to kwestia kupek smakowych? Dla mnie to ogromna roznica kiedy kroje
np zwykla cebule i szlotke. Przy szalotce nie placze! ;-)
Zwykla cebula po sciagnieciu skorki jest zolta, szlotka jest lekko rozowa. I
jest (wedlug mnie) delikatniejsza...
Ja tak moge sobie opisywac, tzeba samemu sprobowac!
Agnieszka

1. Data: 2002-03-20 00:39:51

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Mar 2002 22:22:20 +0100, <a...@p...onet.pl> wrote:

> Ha! Moze to kwestia kupek smakowych? Dla mnie to ogromna roznica kiedy kroje
>np zwykla cebule i szlotke. Przy szalotce nie placze! ;-)

no cos ty? a ja przy cebulinic, a przy szalotkach placze wlasnie jak
bobr!

pozdrowienia,
kamila
--
everything tastes better with cat's hair in it.

1. Data: 2002-03-20 00:41:27

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Mar 2002 17:56:57 +0100, Aleksander Kłosiewicz
<s...@w...pl> wrote:

> nie bardzo wiem
>co poza uduszeniem w maśle z białym wiem można z nich zrobić

jakis czas temu podawalam bardzo prosty i bardzo efektowny prepis na
piers kurczeca z szalotkami duszona w sosie z octu winnego - polecam,
pyszota! jak nie znajdziesz w archiwum daj znac, podesle ci na priv.

pozdrowienia,
kamila
--
kids are for people who can't have cats.

1. Data: 2002-03-20 10:21:05

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kamila slawinska" <k...@s...killer.acedsl.com>
napisał w wiadomości

> [...]
> kamila
> --
> kids are for people who can't have cats.

Dzięki, ale proszę podaj wszystkim. Przepisy często się tu
powtarza i nikt za to nie krzyczy.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-03-21 00:18:02

Od: kamila slawinska <k...@s...killer.acedsl.com> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 20 Mar 2002 11:21:05 +0100, Aleksander Kłosiewicz
<s...@w...pl> wrote:
>Dzięki, ale proszę podaj wszystkim. Przepisy często się tu
>powtarza i nikt za to nie krzyczy.

no to lu:

(proporcje na 4 osoby)
4 polowki piersi kurczaka, bez skory (jakies 200g kazda)
4 lyzki masla
8-12 malych szalotek, obranych i przekrojonych na pol
4 lyzki octu winnego z czerwonego wina
2 drobno posiekane zabki czosnku
1 lyzka siekanej zielonej pietruszki
4 lyzki wytrawnego bialego wina
1/2 szklanki rosolu z kury (ja uzylam bulionu z kostki)
swiezo zmielony pieprz do smaku

1.piersi przekroic w poprzek na pol
2. na patelni rozgrzac 2 lyzki masla i podsmazyc piersi z obydwu stron
na jasnozloty kolor. pod koniec smazenia doprawic pieprzem.
3. dorzucic polowki szalotek, przykryc patelnie i dusic ok. 5 minut,
mieszajac od czasu do czasu.
4. kawalki kurczaka przelozyc na talerz. na patelnie wlac ocet i
gotowac, mieszajac, jakas minute, az wiekszosc plynu odparuje; wtedy
dodac czosnek, wino i rosol i rozmieszac dokladnie.
5. wrzucic do otrzymanego plynu z szalotkami kawalki kurczaka razem z
wszelkim sokiem, ktory wydzielil sie z miesa. przykryc i dusic, az
mieso bedzie miekkie, a po nakluciu wydzieli jasny sok.
6. kurczaka i szalotki przelozyc na polmisek i przykryc, zeby nie
wystygly. zwiekszyc trocheiogien i gotowac, az polowa plynu odparuje.
wtedy dodac reszte masla i rozmieszac dokladnie. dodac natke, polac
sosem mieso i szalotki.

pyszne z salata z vinaigrettem i swieza bagietka.

pozdrowienia,
kamila

--
everything tastes better with cat's hair in it.

1. Data: 2002-03-21 19:27:19

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Spotkałem dziś na targu małe cebulki - napisane było, że to
> szalotki,

Szalotki prawdziwe to jedna cebula wygladajaca podobnie jak czosnek [grupa
cebulek], no w miarę, bo jednak ich mniej i raczej większe i jak dojrzeją
to są takie rozchylone.
Pod pierwszym sychym listkiem są lekko fioletowe/różowe?.
A smak bardziej kąśliwy od normalnej cebuli.

> [...]
> jak było z pasternakiem i pietruszką) ? Poza tym nie bardzo wiem
> co poza uduszeniem w maśle z białym wiem można z nich zrobić

Teraz cebul na rynku jest zatrzęsienie i odmian tyle, że nawet nie
wiadomo, jak zaklasyfikować szalotkę albowiem i ją poddano modyfikacji.
Głównie pod kątem dalszej przeróbki. A więc współczesne szalotki to jakieś
tam F-cośtam rosnące jako pojedyncza cebulka i z prawdziwą szalotką ma to
tyle wspólnego ... [daruję sobie porównania].
--
Pozdr. Jerzy

bataty
[OT] w domu!