Szantaż czy przedstawienie konsekwencji?

1. Data: 2004-03-30 07:13:55

Temat: Szantaż czy przedstawienie konsekwencji?
Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

Tak na uboczu jednego z postów pojawił (mi) się problem:

Jaka jest różnica pomiędzy szantażem a przedstawieniem komuś
konsekwencji jego czynów?
(Jak w szachach: jak ty to to ja to, jak ty tak to ja tak)

Pozdrawiam
Qwax

2. Data: 2004-03-30 07:40:37

Temat: Re: Szantaż czy przedstawienie konsekwencji?
Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qwax" <...@...Q> wrote in message news:c4b6nl$e1i$1@213.17.138.58...
| Tak na uboczu jednego z postów pojawił (mi) się problem:
|
| Jaka jest różnica pomiędzy szantażem a przedstawieniem komuś
| konsekwencji jego czynów?
| (Jak w szachach: jak ty to to ja to, jak ty tak to ja tak)

Różnica jest podstawowa
Szantaż to wykorzystanie naszej wolnej woli w kierunku odwetu

jak ty to to ja to, WOLNA WOLA jak ty tak to ja tak

Konsekwekcja nie zakłada nazego udziału w tym zdarzeniu

jak ty to to ja to, AUTOMATYZM jak ty tak to ja tak

Pozdrawiam

Jacek

3. Data: 2004-03-30 07:53:52

Od: "Michal Koziara" <a...@...stopce.invalid> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:c4b6nl$e1i$1@213.17.138.58,
niejaki(a): Qwax z adresu <...@...Q> napisał(a):

> Tak na uboczu jednego z postów pojawił (mi) się problem:
>
> Jaka jest różnica pomiędzy szantażem a przedstawieniem komuś
> konsekwencji jego czynów?
> (Jak w szachach: jak ty to to ja to, jak ty tak to ja tak)

IMHO sposób, w jaki się sprawę zaprezentuje. Ton, słownictwo ("Jeśli Ty
zrobisz to, to ja nie będę miał wyjścia i zrobię tamto" vs "Ty tak?!? To
ja tak!").
No i oczywiście cel - przedstawienie konsekwencji służy do pokojowego
zapobieżenia spodziewanym kłopotom, szantaż - hm... niczemu nie służy,
może poza doraźnym odsunięciem problemu.

> Pozdrawiam
> Qwax

Michel

--
Tento post je odeslan s pocitace a preto neobsahuje original podpisu
http://www.michelek.republika.pl (w budowie)

4. Data: 2004-03-30 08:00:17

Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Konsekwekcja nie zakłada nazego udziału w tym zdarzeniu
>
> jak ty to to ja to, AUTOMATYZM jak ty tak to ja tak

Serio ? Przeciez konsekwencje można wyciągać albo można nie wyciągać.

"Jak mnie nadepniesz, to Cię kopnę"
"Jak mnie nadepniesz, to Cię nie kopnę"

Tu tez musi zachodzić wola.

pozdrawiam

Monika

5. Data: 2004-03-30 08:16:33

Od: "marcin" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości news:c4b6nl$e1i$1@213.17.138.58...
> [...]
> konsekwencji jego czynów?
> (Jak w szachach: jak ty to to ja to, jak ty tak to ja tak)

szantaz to forma wymuszenia, zas przedstawienie
konsekwencji to po prostu przedstawienie skutkow
okreslonego dzialania i juz bez wymuszania czegokolwiek,
jak sadze.

Natomiast tak na uboczu jedego z postow to bylo
szantaz a straszenie konsekwencjami. :-)
Coz, miom zdaniem, w tym wypadku jedno i drugie
robi sie wlasnie w celu wymuszenia zachowania. Niemniej
szantaz jest tu znacznie bardziej negatywny, jakby bardziej
radykalny.

pozdrawiam
marcin

6. Data: 2004-03-30 08:53:53

Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

W porządku - tylko jak odróżnić?

Bo dla mnie różnica jest zbyt płynna - do tego stopnia że
można o wszystkim powiedzieć że jest szantażem lub że
szantażem nie jest.

Pozdrawiam
Qwax

7. Data: 2004-03-30 09:07:33

Od: "marcin" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości news:c4bcj2$gid$1@213.17.138.58...
> [...]
>
> Bo dla mnie różnica jest zbyt płynna - do tego stopnia że
> można o wszystkim powiedzieć że jest szantażem lub że

To prawda, ze granica jest bardzo delikatna i
teoretyzowac mozna by jeszcze dlugo i tez
niekoniecznie z sensownym skutkiem.
Wydaje mi sie, ze aby rozstrzygnac to precyzyjnie
trzeba sie odniesc do terminologii prawnej.

pozdrawiam
marcin

8. Data: 2004-03-30 09:08:55

Od: "Mrowka" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...Q> napisał w wiadomości
> Tak na uboczu jednego z postów pojawił (mi) się problem:
>
> Jaka jest różnica pomiędzy szantażem a przedstawieniem komuś
> konsekwencji jego czynów?

Dla mnie sznataz to powiedzenie :"albo robisz tak i tak albo cie spakuje"
Przedstawienie konsekwenscji:"Dzieje sie zle ,albo pojdziemy na jakies
kompromisy i dogadamy sie albo musimy liczyc sie z tym ze w koncu nie
wytrzymam i sie spakuje,nie chce tak zyc."

Magda

9. Data: 2004-03-30 10:56:34

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chetnie wlacze sie do dyskusji mimo, ze nie mam nic do powiedzenia na temat
tego, co napisal(a) Qwax:

> Jaka jest różnica pomiędzy szantażem a przedstawieniem komuś
> konsekwencji jego czynów?
> (Jak w szachach: jak ty to to ja to, jak ty tak to ja tak)

Szachy są grą, w której IMO mamy do czynienia z szantażem czyli
spowodowaniem by postawić jedną ze stron w sytuacji bez wyjścia. Bo czym
jest mat jak nie konsekwencją wcześniejszych błędów i wykorzystaniem ich
przez przeciwnika w taki sposób, by (nie łamiąc regół) nie móżna było
wykonać żadnego ruchu?

puchaty

10. Data: 2004-03-30 11:03:55

Od: puchaty <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

tego, co napisal(a) puchaty:

> [...]
> jest mat jak nie konsekwencją wcześniejszych błędów i wykorzystaniem ich
> przez przeciwnika w taki sposób, by (nie łamiąc regół) nie móżna było

Zapomniałem napisać o różnicy.
IMO polega ona na tym, czy podmiotom rozważań równocześnie wydaje się, że
siedzą po tej samej stronie szachownicy (przedstawienie konsekwencji) czy
po stronach przeciwnych (szachy).

puchaty

Co zrobić i czy jest szansa - długie! - ale nieobowiązkowe:)
jaki prezent z okazji chrztu?
Re: Jak naprawic malzenstwo
[troszkę OT] Ma ktoś kontakt z SOKRATESEM???
szkola dla przyszlych zon