Szczaw-co jeszcze oprócz zupy

1. Data: 2005-06-06 08:12:25

Temat: Szczaw-co jeszcze oprócz zupy
Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Jak w temacie, co można zrobić i co najchętniej robicie ze szczawiu, oprócz
zupy? Po traumie przedszkolnej (szczawiowo-szpinakowej) przekonałam się w
sobotę, że zupa szczawiowa jest całkiem pyszna i zastanawiam się jak jeszcze
można szczaw przyrządzić, bo sezon w pełni.
Pozdrawiam serdecznie
Gocha

2. Data: 2005-06-06 10:47:57

Temat: Re: Szczaw-co jeszcze oprócz zupy
Od: "telcia" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" napisał :

> co można zrobić i co najchętniej robicie ze szczawiu, oprócz
> zupy? Po traumie przedszkolnej (szczawiowo-szpinakowej) przekonałam się w
> sobotę, że zupa szczawiowa jest całkiem pyszna> Pozdrawiam serdecznie

...a nie lepiej pozostać przy zupie szczawiowej?
Ja ze szczawiem nie eksperymentuję poza zupą, i chwała mi za to -raz na
jakiś czas zjeść szczawiową pyszną zupkę, ot i co. Inaczej chyba znudziłabym
się tym smakiem (...?)

pozdrawiam
Telcia (również Gocha;-)

3. Data: 2005-06-06 13:00:13

Od: "Maciej L." <m...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gocha napisał(a):
> [...]
> sobotę, że zupa szczawiowa jest całkiem pyszna i zastanawiam się jak jeszcze
> można szczaw przyrządzić, bo sezon w pełni.

Sos do miesa.
Poddusic posiekany i wczesniej umyty szczaw... Dodac troche masla lub
bulionu (dolewac lyzka by nie bylo za duzo). Do tego mozna czosnek i
ziola (ja zwykle pieprz i sol). Potem zmiksowac lub przetrzec przez
sito. Do boczku, schabu, czy szynki calkiem dobry - kwaskowy. Jesli ktos
nie lubi kwasu to moze dodac cukru do duszenia (lub miodu).

Ja uzywam tylko dziekiego szczawiu (z łąk). Nie lubie ogrodowego bo za
malo wyrazisty w smaku.

Pozdrawiam

Maciek

--
Redakcja CD-Action / Sukiennice 6 (3 piętro)
50-107 Wrocław / www.cdaction.com.pl

Krokiety naleśnikowe z soczewicą (P)
Alex - żyje?
Piwko home made