Szczekoscisk

1. Data: 2002-07-10 13:26:00

Temat: Szczekoscisk
Od: Wojciech Poręba <w...@m...uni.wroc.allspamers.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Chcialbym zapytac, co to takiego jest ten szczekoscisk (zlosliwszych
uprzedzam, ze nie chodzi o informacje nt pewnych ras psow obronnych
:))). Jakie sa przyczyny powstawania, czy jest to grozne dla zdrowia,
jak sie to leczy i czy przechodzi samoistnie. Aha, i czy moze miec
zwiazek z nieprawidlowo (krzywo) wyrzynajaca sie osemka. Wracajac do
leczenia: czy (jezeli dolegliwosc ta wymaga interwencji specjalisty)
"wystarczy" pomoc stomatologa, czy tez jest to juz w gestii chirurgow
szczekowych. Prosilbym o w miare szczegolowe odpowiedzi lub tez linki do
fachowych stron (te, ktore udalo mi sie znalezc sa...hmmmm... lagodnie
mowiac dosc pobiezne w tym temacie...). Dzieki wielkie,
Pozdrawiam, Wojtek

2. Data: 2002-07-10 15:45:26

Temat: Re: Szczekoscisk
Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Aha, i czy moze miec
> zwiazek z nieprawidlowo (krzywo) wyrzynajaca sie osemka.

podobno moze ,
ja tez jestem ciekawa, wiec chetnie pocztam , co obeznani z tematem napisza
Ewa

3. Data: 2002-07-10 17:39:53

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> :))). Jakie sa przyczyny powstawania, czy jest to grozne dla zdrowia,
> jak sie to leczy i czy przechodzi samoistnie.

tak prosto to przykurcz miesni odpowiedzialnych za otwieranie buzi -
oczywiscie moze byc spowodowany utrudionym wyzynaniem osemek, najczesciej
dolnych, a konkretnie stanem zapalnym w tym utrudnionym wyzynaniu.
leczenie - srodki p zapalne, p bolowe, usuniecie przyczyny :) - o ile to
mozliwe. :)

pozdrawiam

Adam

4. Data: 2002-07-11 07:58:14

Od: "Monika" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wojciech Poręba" <w...@m...uni.wroc.allspamers.pl>
napisał w wiadomości news:3D2C35E8.809FD070@microb.uni.wroc.allspamers.pl
> [...]
> :))). Jakie sa przyczyny powstawania, czy jest to grozne dla zdrowia,
> jak sie to leczy i czy przechodzi samoistnie.
Ja, jak bylam mala mialam szczekoscisk spowodowany odwodnieniem po biegunce.
Mialam 7 lat i niewiele pamietam, ale wiem, ze uratowano mnie w ostatniej
chwili, ale to pewnie wina odwodnienia, a nie szczekoscisku...

5. Data: 2002-07-12 10:03:54

Temat: Odp: Szczekoscisk
Od: "beata" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Chcialbym zapytac, co to takiego jest ten szczekoscisk [..ciach..]

Kiedyś, będąc jeszcze na studiach miałam "przyjemność" doznać szczękościsku.
Uczucie nieprawdopodobne, po obudzeniu się odkryłam, że nie mogę nawet
ziewnąć. Nic mnie nie bolało, a jedynie problem stanowiło otworzenie ust.
Lekarz stwierdził, że to wskutek wyrzynania się ósemki i skierował mnie do
chirurga szczękowego. Ten z kolei zapisał jakiś antybiotyk i kazał
przychodzić codziennie na przemywanie dziąsła (za nic w świecie nie pamiętam
czym, chyba pachniało anyżkiem). Po krótkim czasie przeszło i więcej nie
wróciło.

pozdrawiam
beata
--

"Daj mi Boże pogodę ducha bym mogła zaakceptować to czego nie mogę zmienić,
odwagę bym mogła zmienić to co zmienić mogę

6. Data: 2002-07-12 14:18:43

Od: Wojciech Poręba <w...@m...uni.wroc.allspamers.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzieki wszystkim za informacje.
Precz ze szczekosciskiem!!!
Szczekoscisk dla bullterierow!!!
;-)))
Wojtek

7. Data: 2002-08-08 21:20:31

Od: Grzegorz Redlarski <g...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 10 Jul 2002 15:26:00 +0200 Wojciech Poręba
<w...@m...uni.wroc.allspamers.pl> napisal:

>Chcialbym zapytac, co to takiego jest ten szczekoscisk

Jakiś czas temu temat ten już tu się pojawił. Odpowiedź z linkami:
Albo pogooglaj TMD, TMJ, "Temporomandibular Joint Diseases and
Disorders" itp.
gr

Co robic?
nieznosne swedzenie po kapieli