"Szczelina odbytu" - help, bardzo boli!!!

1. Data: 2003-09-09 17:48:13

Temat: "Szczelina odbytu" - help, bardzo boli!!!
Od: "asegon" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam 34 lata i jestem "przeciętnym, heteroseksualnym Kowalskim", prawie
zdrowym, bo tak jak napisalem w tytule: wypróżnianiu się towarzyszy bardzo
silny ból "szczeliny odbytowej". Wyczytałem, że jest to tzw. "bolesna
szczelina odbytowa". Po wypróżnieniu ból jest już znacznie mniejszy ale
towarzyszy mi przez cały dzień. Podpowiedzcie czym to można wyleczyć i czy
minie samoistnie??? Ból jest tak silny, że zaczynam dostawać gęsiej skórki na
widok tego jednego z naważniejszych "mebli" w życiu człowieka. Jest to dla
mnie (i pewnie nie tylko) bardzo wstydliwa sprawa i dlatego chciałbym uniknąć
wizyty u lekarza.
A tak wogóle to skąd to się wzięło??? Odżywiam się w miarę regularnie i
zdrowo, od strony fizjologicznej wszystko jest w porządku i nagle taka
choroba...
Będę bardzo, bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.
Z góry serdecznie dziękuję - asegon

2. Data: 2003-09-09 17:55:04

Temat: Re: "Szczelina odbytu" - help, bardzo boli!!!
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

3...@n...onet.pl,
asegon <a...@W...onet.pl>:

> Będę bardzo, bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Poczytaj:
http://www.fascrs.org/brochures/anal-fissure.html
http://www.boardsailor.com/jack/af/

--
Robert

3. Data: 2003-09-09 18:18:57

Od: Marek Bieniek <a...@s...re> szukaj wiadomości tego autora

On 9 Sep 2003 19:48:13 +0200, asegon wrote:

> Będę bardzo, bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc.

Pomocy powinien udzielić lekarz (chirurg (ogólny) lub od razu
proktolog), po uprzednim zbadaniu stosownej okolicy. Przykro mi, ale
tego się obejść nie da.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na onet pl)

4. Data: 2003-09-09 19:29:02

Od: "lisio" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

asegon wrote:
> Witam!
> Mam 34 lata i jestem "przeciętnym, heteroseksualnym Kowalskim", prawie

cześć, niestety choróbstwa i dolegliwości dotyczą każdego i w każdym wieku.
Włąśnie od miesiąca przeżywałem podobne boleści ni z gruchy ni z pietruchy.
Na początku myślałem żę od leku dermatologicznego (jakiś składnik powodował
zweżenie szczeliny) ale kilka dni bólu sprawiło że NIESTETY trzeba było iść
do chirurga...
Zaciskaj zęby i chowaj wstyd bo chirurg nie jedną dupę widział. Nie bede
ściemniał że jest to przyjemne badanie ale...
odkryto u mnie powiększone żyłki o które niestety "ocierał" się stolec
powodując niesamowity ból. Sprawdź też czy jak się wypróżnisz czy występuje
w klopie oprócz ... krew - jeśli tak to masz prawdopodobnie pewność z czym
idziesz do lekarza

Dostałem czopiki i krem który NIESTETY trzeba sobie samemu zaaplikować do
środka (też mało przyjemne jak dziura boli i w środku)
Lek to POSTERISAN H i jest na żylaki odbytu

Facet dobrze Ci radzę nie lekceważ tego sobie

Dla dodania otuchy polecam co najmniej jednen kubek maślanki albo kefiru
oraz choć jedno jabłko...mnie po kuracji dobrze robi.

bardzo wstydliwa sprawa i dlatego chciałbym uniknąć wizyty
> u lekarza.

nie da rady

>A tak wogóle to skąd to się wzięło??? Odżywiam się w miarę
> regularnie i zdrowo, od strony fizjologicznej wszystko jest w
> porządku i nagle taka choroba...

Ja też tak myślałem, powodów kilka może być - mimo wszystko złe odżywianie,
siedzący tryb zycia (ja dużo czasu spedzam w samochodzie), nie przewiewne
ciuchy powodujące odparzenia, pogoda letnia

--
pozdro
Lisio

l...@p...onet.pl

5. Data: 2003-09-10 06:41:35

Od: "tmk" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiadomo skąd...
ale polecam proktologa, aby wykluczyc np raka odbytu. Bo skad wiesz na 100
% ze to szczelina?
Proktolog przepisze Ci rozne masci wiekszosc z nich jest dostepnych bez
recepty np tytanoreina chyba taka nazwa. no i trzeba czekac az przejdzie i
utrzymywac higiene osobista.
TM

6. Data: 2003-09-10 14:05:47

Temat: Re: klopoty
Od: "Pawel" <p...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

dopadlo mnie w zeszlym roku. Odradzam publiczna sluzbe "zdrowia". Za prywatna
wizyte z diagnoza z nalezytym szacunkiem dla mnie, odjazdowy sprzet i zabieg
zaplacilem 85zl...
U mnie cos peklo i zostalo potraktowane cieklym azotem. Brzmi groznie. Ale
skleroterapia jest superprostym, drobnym zabiegiem chirurgicznym bez pobytu w
klinice. Na drugi dzien juz zapomnialem ;) A po tygodniu sie wygoilo. Winna
byla dieta: za duzo kawy!
W sumie przyjemne to to nie jest, no i krepujace jak cholera.
Acha - siedzisz, zle jesz, masz sklonnosci - i tak cie dopadnie :(
Zalecam duzo ruchu!
Trzymaj sie.

7. Data: 2003-09-10 14:39:31

Od: "kazaan" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, ale wizyty u lekarza nie da się uniknąć :(
Najlepiej udać się do dobrego proktologa. Sam to niestety przeżyłem i wyrazy
współczucia. Ból niesamowity, tego się nie da opisać. To trzeba przeżyć.
Wszystkie maści są g.... warte i szkoda na to kasy.

Generalnie są 3 sposoby aby się tego pozbyć:

1. Chirurgicznie (nie polecam)- jak mi gościu zaczął tłumaczyć co będzie
robić i jakie są możliwe komplikacje to zrezygnowałem

2. Mrożenie. W zależności od stopnia zaawansowania choroby trzeba będzie
wykonać 1-4 zabiegów, w odstępach ok. 2 tygodniowych. Jest to bardzo
skuteczny zabieg, wykonywany w miejscowym znieczuleniu i praktycznie po
pierwszym zabiegu, który trwa 15-20 minut, cały ból znika i czujesz się jak
nowo narodzony :)

Chirurg włoży wziernik w dupsko i tam gdzie potrzeba przyłoży takie coś o
temperaturze, już nie pamiętam, albo -80 albo -180, w każdym bądź razie coś
koło tego. Chodzi tu o to, że chora tkanka obumiera i na jej miejscu pojawia
się nowa, zdrowa itd. Niestety jest bardzo mało specjalistów zajmujących się
mrożeniem a zabieg wykonany nie fachowo może skończyć się komplikacjami w
postaci ropnia (to już niestety wymaga chirurgicznego nacięcia w ogólnym
znieczuleniu i przez 2 tygodnie będziesz miał sączek w d... ;) ). Znam tylko
jednego specjalistę który ma duuuuże doświadczenie w mrożeniu tyłków.

3. Ostatnio pojawiło się coś takiego jak OnClinic (
http://www.onclinic.pl/ )

Oni też leczą to niechirurgicznie i właśnie na twoim miejscu do nich udałbym
się w pierwszej kolejności.

I na koniec dobra rada:

1.. Nie ma się czego wstydzić. Wstyd to jest kraść i zdaję się z baby
spaść J
2.. Im szybciej zgłosisz się do lekarza tym łatwiej będzie się tego
pozbyć.
3.. Raczej unikać państwowych szpitali. Tam tylko raczej chirurgicznie i z
dodatkiem gronkowca

No i skończę takim optymistycznym akcentem:

" niestety, ale to lubi powracać"

8. Data: 2003-09-11 00:16:52

Od: "kazaan" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostałem czopiki i krem który NIESTETY trzeba sobie samemu zaaplikować do
> środka (też mało przyjemne jak dziura boli i w środku)
> Lek to POSTERISAN H i jest na żylaki odbytu

Jeżeli chodzi o maść Posterisan H jest dobry ale na krótkę metę.
Hydrocortizon nie jest wskazany przy dłuższym stosowaniu, przynajmniej tak
mówił mój lekarz. Z maści które się ostatnio pojawiły dobry jest PREPARATION
H, przez parę dni można stosować coś takiego jak DETROMYCYNA ale bez recepty
może być z tym problem. No a jeżeli chodzi o czopki - to wersja dla
masochistów - dupsko boli przy dotyku a co dopiero przy wciskaniu czopa.
Niestety, te wszystkie cudowne maści i czopki są skuteczne - ale tylko w
radio, prasie i TV lub ewentualnie w bardzo wczesnym stadium choroby. Jeżeli
szczelina już się rozwinęła to tylko szybkie radykalne działanie może
przynieść ulgę. No i oczywiście można, a nawet trzeba stosować tzw.
nasiadówki, czyli po prostu muczyć tyłek w nadmanganianie potasu.

9. Data: 2003-09-11 14:25:00

Od: "Serdeczne dzięki wszystkim za pomoc..." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

... pomęczę się jeszcze do końca tygodnia i jak ból nie minie to idę do lekarza
(ale "setę" na odwagę będę sobie musiał chyba zaaplikować). Dzwoniłem już do on-
clinic; wizyta kosztuje 150PLN z badaniem ale mam gdzieś pieniądze - byle nie
bolało. Jesazcze raz serdeczne dzięki wszystkim za rady i pomoc no i przede
wszystkim zrozumienie. Trzymajcie się!
pozdrawiam serdecznie!

10. Data: 2003-09-11 17:50:18

Od: "kazaan" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeżeli to możliwe to daj znać jak było w Onclinic. Jaką metodę stosują, jaki
efekt i ile zabiegów było potrzebne. Na razie mam spokój, ale wiem że to
lubi powracać (raz po 1,5 roku wróciło niestety) a z Onclinic jeszcze nie
korzystałem.

Amfetamina czas wydalania
Naevus pigmentosus dermalis verrucosus
Stożek rogówki - przeszczep - Warszawa