Szczepienia a wyjazd do Egiptu

1. Data: 2003-08-04 11:23:39

Temat: Szczepienia a wyjazd do Egiptu
Od: "Marras" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

We wrzesniu planuje wyjazd do cieplejszego klimatu, np. do Egiptu.
Czy ktos sie orientuje na co nalezy sie tam zaszczepic?

Czy grasuja tam jakies niebezpieczne choroby?
Na co szczegolnie zwrocic uwage?

pozdrawiam,
MD

2. Data: 2003-08-04 12:13:13

Temat: Re: Szczepienia a wyjazd do Egiptu
Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy ktos sie orientuje na co nalezy sie tam zaszczepic?
>
> Czy grasuja tam jakies niebezpieczne choroby?

Zglos sie do SANEPID-u. Maja wykaz szczepien obowiazkowych i zalecanych,
powinni tez Cie poinformowac gdzie mozesz sie zaszczepic.
Pozdrawiam - Amalein

3. Data: 2003-08-04 17:44:33

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> napisał w wiadomości
> Zglos sie do SANEPID-u. Maja wykaz szczepien obowiazkowych i zalecanych,
> powinni tez Cie poinformowac gdzie mozesz sie zaszczepic.
> Pozdrawiam - Amalein

A ponadto:
Jeśli mieszkasz w Trójmieście najkompetentniejszą instytucją jest Instytut
Medycyny Tropikalnej w Gdyni.
Jeśli mieszkasz w większym mieście to radą służyć będą poradnie przy
oddziałach chorób zakaźnych.
Ale z całą pewnością wskazane jest szczepienie na WZW typu A i B.
Pozdrawiam.
Jola
P.S. też bym chciała do Egiptu.....

4. Data: 2003-08-04 17:56:49

Od: "Marras" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oddziałach chorób zakaźnych.
> Ale z całą pewnością wskazane jest szczepienie na WZW typu A i B.
dzieki za info.
a czy zamiast szczepienia mozna sie jakos przed tym ochronic?

> P.S. też bym chciała do Egiptu.....
to zapraszam z nami ;=)

5. Data: 2003-08-04 18:30:34

Od: "Amalein" <a...@b...spamu.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a czy zamiast szczepienia mozna sie jakos przed tym ochronic?

Najlepiej sie zaszczepic. Warto tez wyjatkowo dbac o higiene - mycie rak,
owocow,etc.
Wazne by pic np wode mineralna, albo przegotowana.
Pozdrawiam - Amalein

6. Data: 2003-08-04 18:35:29

Od: "Marek" <n...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marras" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy ktos sie orientuje na co nalezy sie tam zaszczepic?
>
> Czy grasuja tam jakies niebezpieczne choroby?

ja do Egiptu wylatuje w przyszlym tygodniu. Zarowno biuro podrozy,, jak
i szpitale utrzymuja, ze zadne szczepienia nie sa konieczne. Polecam
przeczytanie
informacji na stronie MSZ -->
http://www.msz.gov.pl/start.php?page=1110200000
wystarczy wybrac interesujace nas panstwo.... i mozna sie wiele przydatnych
rzeczy dowiedziec :)

Pozdrawiam

Marek

7. Data: 2003-08-04 19:25:20

Od: "balbina" <d...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> MD
>
> Moja przyjaciółka, która dwukrotnie była w Egipcie na nurkowaniu, twierdzi że
jedyne co ją ratowało przed sensacjami żołądkowymi (które mieli inni) to łyczek
koniaczku z piersióweczki przed jedzeniem. I mówiła to zupełnie poważnie, choć
tak jak i wy myślałam,że to żart.

Pozdrowienia B.

8. Data: 2003-08-04 19:36:21

Od: "Jacek" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ktos sie orientuje na co nalezy sie tam zaszczepic?

Zaszczep sie przeciwko upierdliwym żebrakom, których tam nie
brakuje :-)

Ja się nie szczepilem i wróciłem zdrowy, ale odradzam jeść pomidory czy
ogórki. Niby takie jak u nas ale flora bakteryjna inna. Ja zjadłem, no i na
szczęście, że na pustyni czasem rosną krzaki bo by mi dupke rozniosło :-)

Jacek

9. Data: 2003-08-06 07:43:54

Od: "Maras" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> We wrzesniu planuje wyjazd do cieplejszego klimatu, np. do Egiptu.
> Czy ktos sie orientuje na co nalezy sie tam zaszczepic?

Ja nie szczepiłem się (miałem ważne WZW) - chyba nie trzeba. Byłem nad
morzem Czerwonym z wypadami do Luxoru i Kairu. W zasadzie nie miałem
problemów z pożywieniem. Jeśli to zorganizowany wypad to zazwyczaj będziecie
się stołować w kuchnie europejskiej. Polecam wypad do miejsca gdzie chodzą
Egipcjanie - też ciekawe jedzenie. Bardziej może ci zaszkodzić długie
przebywanie na słońcu - tam na prawdę można nie zauważyć jak temp. na słońcu
przekroczy 50 st.
Trzeba też uważać na wodę. Zwłaszcza nad Nilem. Woda tam jest czerpana w
Nilu, a grasuje tam mnóstwo chorób i pasożytów. Uważać też musisz na ich
powitalny napój. Jest to coś w rodzaju herbaty, ale podawane na zimno. Z
tego co wiem to zazwyczaj z nieprzegotowanej wody. Ja piłem i mi nie
zaszkodziło, ale piłem wybiórczo - w miejscach, które wzbudzały zaufanie.
Co ciekawe, to opowieści o setce przed jedzeniem nie sprawdziły się. Nic mi
nie było przez cały pobyć. Dziwniejsze jeszcze jest to, że po powrocie do
domu i po naszym jedzeniu miałem straszne rewolucje. Być może mój żołądek
odzwyczaił się od konserwantów :-)

Pozdrawiam,
Maras

10. Data: 2003-08-06 09:55:15

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

Amalein wrote:

> Najlepiej sie zaszczepic. Warto tez wyjatkowo dbac o higiene - mycie rak,
> owocow,etc.
> Wazne by pic np wode mineralna, albo przegotowana.

I patrzec, czy pierscien jest dobrze przytwierdzony do zakretki,
i butelka nie sprawia podejrzen. I takie numery sie tam zdarzaja.

Poza tym, tak, jak ktos pisal, nalezy po jedzeniu walnac sobie
strzala wodki. Nifuroksazyd tez moze warto wziac?

PS. Ja mialem szczepienia WZW A i B w stacji sanepidu.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

Szczepienie na żółtaczkę
pytanie o badanie na choroby weneryczne
amfetamina