Szczęście

1. Data: 2002-04-23 10:09:53

Temat: Szczęście
Od: "On" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak układać swoją głowę i jaki budować świa wokół siebie ab czuć się
szczęśliwm

ON

2. Data: 2002-04-23 10:11:54

Temat: Re: Szczęście
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "On" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak układać swoją głowę i jaki budować świa wokół siebie ab czuć się
> szczęśliwm

Zasadniczo to cokolwiek by się nie działo należy znaleźć w tym jakąś dobrą
stronę... u umieć się tym cieszyć.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

3. Data: 2002-04-23 10:16:41

Od: "Milosz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak układać swoją głowę i jaki budować świa wokół siebie ab czuć się
> szczęśliwm
>
> ON

Dawac szczescie innym.
Milosz

4. Data: 2002-04-23 10:23:02

Od: "Anyia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik On <p...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:aa3btq$o7s$...@n...onet.pl...
> Jak układać swoją głowę i jaki budować świa wokół siebie ab czuć się
> szczęśliwm

czy za filozoficzne podejscie do szczescia, bedzie sie mialo zmytą glowe?
;-)

Staram sie (nie zawsze mi oczywiscie wychodzi), podchodzic do tego tak, ze
"jest czas walenia murow, jest czas przenoszenia gor, jest czas rodzenia
dzieci i jest czas DowolnieWstawSobieJaki".
Staram sie podchodzic do zycia spokojnie, i wybrac z sytuacji, jaka
nadeszla, jakies pozotywne cechy - np. teraz siedzac w domu z dzieckiem,
staram sie cieszyc zerowym poziomem stresu "sluzbowego", oczywiscie czesto
jestems zdenerwowana, bo synek jest bardoz aktywny i wymagajacy, ale tez
mozliwosc obserwowania go daje mi bardzo duzo satysfakcji. Opanowywanie
nowych umiejetnosci, cwiczenie ich... to fascynujace. I pomyslec ze jeszcze
rok temu ciezko pracowalam nawet po 16 godzin na dobe probujac uratowac
firme, w ktorej pracowalam.... Wtedy staralam sie tamto zrobic najlepiej,
teraz sie staram jak najlepiej wychowac dziecko, i stworzyc mu podwaliny na
okres, kiedy byc moze nie bede mogla byc z nim cala dobe na okraglo....
Za kilka miesiecy czeka nas przeprowadzka do innego kraju. Nie wiem czy sie
tam odnajde, czy bede szczesliwa - na pewno sprobuje wyniesc z tego jak
najwiecej korzysci,poznac ludzi, kulture, obyczaje, zobaczyc, co jest lepiej
co gorzej niz w kraju.
Wydaje mi sie ze odczuwanie szczescia to tez umiejetnosc rezygnacji z
czegos, jesli sie ma za duzo, ale to zalezy od osoby - niektore czuje sie
szczesliwe medytujac godzinami, niektore bedac hiperaktywnymi (to chyba moj
syn ;-) ). Byc w zgodzie samemu ze soba? Moc sobie zawsze spojrzec przy
goleniu w lustrze prosto w oczy? Pogodzic sie z bledami jakie sie popelnilo,
wyciagnac wnioski i pojsc dalej?
Nie wiem, czy mozna dac komus swoja recepte na szczescie. Wydaje mi sie ze
mozna czuc sie gleboko szczesliwym, majac jednoczesnie problemy, jesli tylko
nie przyslonia one tego co dla nas najwazniejsze, a to juz jest inaczej dla
kazdego...

Te metody nie dziala rownie skutecznie przy silnym stresach, np. smierc w
rodzinie czy rozwod rodzicow, ale trudno oczekiwac wtedy i tak od danej
osoby okazywania szczescia....

Magda

5. Data: 2002-04-23 10:24:50

Od: <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Milosz wrote:

> Dawac szczescie innym.

Pod warunkiem, ze nie kosztem siebie. Wtedy znika radosc, pojawia sie poczucie
bycia wykorzystanym- nawet jesli wybór byl wlasny.
Jak dla mnie to po prostu cieszenie sie kazdym drobiazgiem i zycie w zgodzie z
samym soba.

"nigdy nie mów - mam pecha
mów - mam szczescie - a ono sie usmiecha"

pzdr
agi

6. Data: 2002-04-23 10:37:41

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> się

> dobrą
> Cytat z "Polyanna...."
> Wyśmienita książka - popieram

hehe... nie sądziłam, że coś cytuję... Książki nie czytałam...

7. Data: 2002-04-23 10:38:50

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> Jak układać swoją głowę i jaki budować świa wokół siebie ab czuć
się
> szczęśliwm
"Szczęście to stan ducha a nie reakcja na bodźce zewnętrzne" - to
trzeba budować wewnątrz - jak - większość "kultur" filozoficznych
zajmowała się tym problemem - mnie najbardziej odpowiada ekstrakt
wielu religii w tym najmniej chrześcijaństwa, trochę więcej judaizmu a
najwięcej lamaizmu, buddyzmu i hinduizmu.

Zanim wypijesz tę esencję najpierw musi Ci pęknąć serce i boleć
d...(siedzenie). Jak powiedziała mi kiedyś bardzo mądra niewiasta
(niestety już nie żyje): "Tylko ten się umie naprawdę śmiać kto
wypłakał już wszystkie łzy"

Pozdrawiam
Qwax

8. Data: 2002-04-23 10:40:01

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2002-04-23 10:47:15

Od: "Sasanka" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "On" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Jak układać swoją głowę i jaki budować świa wokół siebie ab czuć się
> szczęśliwm

Szczęście to dobre zdrowie i zła pamięć. E. Hemingway

I oliwki popijane martini :)

Pozdrawia
Sasaneczka

10. Data: 2002-04-23 11:00:58

Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> hehe... nie sądziłam, że coś cytuję... Książki nie czytałam...
> --
Czytywałem w swoim życiu również książki dla dorastających dziewcząt.

Pozdrawiam
Qwax

Definicja slowa "wszystko" dla Qwaxa od tweety
Wierność - nie_do_wiary?
Salma&cornick, bylo: Jak byc druga mama.
Dom opieki (długie)
odreagowac? jak?