Szeczepionka na ptasią gryp

1. Data: 2005-10-10 17:51:56

Temat: Szeczepionka na ptasią gryp
Od: "Mirek" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy może mi ktoś naświetlić temat czy taka szczepionka skuteczna?

2. Data: 2005-10-10 17:58:33

Temat: Re: Szeczepionka na ptasią gryp
Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy może mi ktoś naświetlić temat czy taka szczepionka skuteczna?

Skutecznie oproznia portfele :) Ilu ludzi na calym swiecie zmarlo na ta
straszliwa ptasia grype w ciagu roku, a ilu umiera na normalna w ciagu dnia.
Strasza i strasza, setki milionow ofiar, LOL

--
Pozdrawiam Norbert :-)

3. Data: 2005-10-10 18:03:25

Od: "Rey" <r...@w...pu> szukaj wiadomości tego autora

> Skutecznie oproznia portfele :) Ilu ludzi na calym swiecie zmarlo na ta
> straszliwa ptasia grype w ciagu roku, a ilu umiera na normalna w ciagu
> dnia. Strasza i strasza, setki milionow ofiar, LOL

Tak tak juz niedlugo :)))
Ale ja mysle ze na wiosnę dopiero ptaki przylecą po zimie i będzie epidemia
;(

4. Data: 2005-10-10 18:10:16

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma szczepionki na ptasią grypę. Póki co zaleca się szczepienie na
zwykłą. Podobieństwo obu wirusów (ptasiego i ludzkiego) daje podstawę
sądzić, że osoby zaszczepione na zwykłą grypę będą łagodniej
przechodziły ew. ptasią.

Trudno się wypowiadać na temat prognoz, co do ewentualnej liczby ofiar
epidemii ptasiej grypy. Zwróciłbym tylko uwagę na fakt, że te prognozy
są wypowiadane przez ekspertów Światowej Organizacji Zdrowia, a nie
polskich polityków ;-).

Nie można się sugerować tym, że dotychczas w Azji zmarło "zaledwie" (??)
kilkadziesiąt osób. Epidemia wirusa Ebola zabija w Afryce każdorazowo
"tylko" kilkaset osób. Gdyby wypuścić kilku chorych w centrum
Warszawy/Berlina/Paryża/Londynu..., skutki byłyby prawdopodobnie
katastrofalne. Zwróćmy uwagę na różnice w możliwości rozprzestrzeniania
się wirusa w prowincjonalnych Chinach i w Europejskich metropoliach. A
co dopiero, kiedy wirus nabędzie możliwość przenoszenia się między ludźmi...

Pozdrawiam
Piotr

5. Data: 2005-10-10 19:41:01

Od: "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak tak juz niedlugo :)))
> Ale ja mysle ze na wiosnę dopiero ptaki przylecą po zimie i będzie
> epidemia

A ja mysle ze nie bedzie zadnej epidemii, pomijajac ze uzycie slowa epidemia
do tego co mialoby sie stac jest bledne, ale to szczegol.

--
Pozdrawiam Norbert :-)

6. Data: 2005-10-10 23:15:58

Temat: Ptaki przyniosą grypę już jesienią?!
Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rey" <r...@w...pu> napisał w wiadomości

> Tak tak juz niedlugo :)))
> Ale ja mysle ze na wiosnę dopiero ptaki przylecą po zimie i będzie
epidemia

Niestety może się już zacząć tej jesieni -dzikie kaczki z Uralu /główny
nośnik/ lecą na zimowiska na zachód -również do nas:
--------

"Zaraza u bram Europy"
Atak ptasiej grypy może się przerodzić się w globalną pandemię
Zdaniem ekspertów, najbardziej niebezpieczne są kaczki. Często bowiem nie
odlatują z Uralu do ciepłych krajów południa, lecz ciągną ku zachodowi.
Chętnie też opadają w pobliżu farm drobiowych i ludzkich siedzib.

Tego lata ornitolodzy rosyjscy, brytyjscy i niemieccy śledzą wędrowne szlaki
kaczek niezwykle uważnie, sporządzają szczegółowe mapy. Ptaki te mogą bowiem
przynieść groźną zarazę.

Ptasia grypa już grasuje na Uralu, wdziera się do bram Europy. W Rosji
wybito 113 tys. kurcząt i innych ptaków, usiłując powstrzymać epidemię.
Polscy celnicy na granicy z rosyjskim obwodem kaliningradzkim konfiskują
wjeżdżającym wszystkie produkty mięsne i mleczne, a nawet kanapki. W RFN
straż graniczna zapowiada, że osoby wyglądające na chore nie zostaną
wpuszczone do Niemiec, lecz będą odizolowane i poddane kwarantannie. Władze
Holandii wezwały farmerów, aby trzymali drób w pomieszczeniach zamkniętych,
by nie zaraził się on od ptaków wędrownych. Rząd Wielkiej Brytanii zamówił 2
mln szczepionek przeciwko zarazkowi. Nie jest wszakże pewne, czy szczepionka
okaże się skuteczna wobec H5N1, zjadliwego wirusa ptasiej grypy. Władze w
Londynie ostrzegają, że jeśli nie zostaną podjęte energiczne środki
zaradcze, ptasia grypa może zabić w Zjednoczonym Królestwie 50 tys. osób. W
USA zespół badawczy Trust for America's Health ocenia, że epidemia H5N1 o
średnim zasięgu uśmierci pół miliona obywateli Stanów Zjednoczonych.

Co drugi zarażony umiera

Wirus zaatakował w Azji Południowo-Wschodniej w końcu 2003 r. i zaczął siać
spustoszenie wśród drobiu. Władze Wietnamu zarządziły masowe szczepienia
kurczaków przeciwko grypie, lecz nie udało się całkowicie zdusić epidemii.
140 mln kurcząt i innych ptaków padło lub zostało wybitych. Ale wirus okazał
się groźny także dla ludzi. W krajach Azji Południowo-Wschodniej drób,
zwierzęta hodowlane i rolnicy często żyją tuż obok siebie, stłoczeni w
ciasnych wioskach czy zagrodach. Region stał się więc wielkim inkubatorem, w
którym powstają nowe zarazki, niekiedy przekraczające barierę
międzygatunkową. Od końca 2003 r. ptasią grypą zaraziło się tu około 120
osób, z których ponad 60 zmarło. Najwięcej zgonów, bo aż 42, miało miejsce w
Wietnamie. Zarażenie następowało zazwyczaj poprzez spożywanie na pół
surowego mięsa, być może także przez krew zabijanych ptaków.

Wirus się rozprzestrzeniał, na południu dotarł aż na Filipiny. Na północy
wtargnął do Chin. W połowie lipca renomowane magazyny naukowe "Science" i
"Nature" ostrzegły, iż groźny mikrob może poprzez Himalaje przedostać się na
Syberię. Pojawił się przecież na Wyspie Ptaków na jeziorze Qinghai w
środkowych Chinach. Wyspa ta jest jednym z najważniejszych miejsc lęgowych
wędrownych ptaków z Tybetu, Indii i innych regionów Azji. Te pesymistyczne
przewidywania sprawdziły się niezwykle szybko. Oba magazyny ledwie zdążyły
opublikować swe artykuły, gdy poinformowano o pojawieniu się ptasiej grypy w
Nowosybirsku. Stamtąd poprzez Tiumeń, Omsk, Kurgan i Ałtaj zaraza dotarła do
okręgu Czelabińska na Uralu. We wsi Oktiabrskoje koło Czelabińska H5N1 zabił
około 60 kurcząt.

http://wiadomosci.onet.pl/1243184,2678,kioskart.html

------

Wzrasta zagrożenie ptasią grypą
AFP
Prawdopodobieństwo pandemii grypy jest bardzo wysokie - uważają eksperci,
lecz szczepionki i lekarstwa nie są odpowiedzią na ptasią grypę, która może
się przenosić na człowieka.
Zdaniem eksperta od grypowych pandemii, który jest zarazem doradcą rządu USA
Michaela Osterholma, rządy powinny być przygotowane do radzenia sobie z
pandemią, zamiast polegać jedynie na szczepionkach i lekarstwach, zwłaszcza
gdyby wirus H5N1 ptasiej grypy, który mutuje, zaczął się przenosić z
człowieka na człowieka.

Od końca 2003 r. wirus ten zabił w krajach azjatyckich 64 osoby, głównie te,
które miały kontakt z chorymi ptakami. W obawie przed chorobą wybito ponad
140 milionów sztuk drobiu, powodując w Tajlandii, Wietnamie i Indonezji
straty sięgające 15 miliardów dolarów. Zagrożenie stanowią też
przemieszczające się wędrowne ptaki, mogące przenosić wirusa.
REKLAMA Czytaj dalej

Międzynarodową strategię zwalczania ptasiej grypy omawiały w ubiegłym
tygodniu w Waszyngtonie delegacje 65 państw i organizacji międzynarodowych.
Dyskutowano, m.in. nad poprawą przepływu informacji.

Poszczególne kraje z powodu zagrożenia ptasią grypą wprowadzają zakaz
importu drobiu z regionów, gdzie stwierdzono przypadki ptasiej grypy.

Komisja Europejska ogłosiła w poniedziałek zakaz importu z Turcji wszystkich
rodzajów żywego ptactwa i produktów pochodnych. Z zakazu importu wyłączone
zostaną jedynie produkty drobiowe, które podległy obróbce termicznej. KE
oświadczyła, że nie wprowadzi zakazu wobec Rumunii, gdyż testy laboratoryjne
nie potwierdziły obecności wirusa ptasiej grypy wśród drobiu.

Mimo to kilka krajów zakazało importu z Rumunii drobiu oraz wszystkich
produktów pochodnych. Tak zrobiły Węgry, Ukraina. Bułgaria zaostrzyła
kontrolę weterynaryjną na granicy z Rumunią.

Dla przywozu drobiu i produktów drobiowych z Rumunii i z Turcji zostały
zamknięte też polskie granice.

http://wiadomosci.onet.pl/1177595,12,item.html

7. Data: 2005-10-11 00:53:12

Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 10 Oct 2005 19:51:56 +0200, *Mirek*
<news:die9oq$842$1@nemesis.news.tpi.pl> napisał(a):

> Czy może mi ktoś naświetlić temat czy taka szczepionka skuteczna?

A masz jakieś ptactwo domowe w zagrodzie?

--
Kaja

8. Data: 2005-10-11 05:49:31

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> zwykłą. Podobieństwo obu wirusów (ptasiego i ludzkiego) daje podstawę
> sądzić, że osoby zaszczepione na zwykłą grypę będą łagodniej
> przechodziły ew. ptasią.

z tego co uslyszalem od lekarza, to szczepionka przeciw grypie nie ma
chronic przed ptasia, a przed powiklaniami, ktore to sa glowna przyczyna
smierci w przypadku ptasiej grypy.
--
Olleo

9. Data: 2005-10-11 05:57:44

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "olleo" <o...@s...pl> napisał w wiadomości

> z tego co uslyszalem od lekarza, to szczepionka przeciw grypie nie ma
> chronic przed ptasia, a przed powiklaniami, ktore to sa glowna przyczyna
> smierci w przypadku ptasiej grypy.

Chyba cos ci sie pomerdalo...

Iwona
// Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać / /
Cyceron

10. Data: 2005-10-11 13:20:24

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Norbert" <a...@w...gazeta.pl> napisał w
wiadomości news:dieg45$svr$1@inews.gazeta.pl...

> A ja mysle ze nie bedzie zadnej epidemii, pomijajac ze uzycie slowa
epidemia
> do tego co mialoby sie stac jest bledne, ale to szczegol.

media mowia o pandemii :-)

--
pozdro
ape

krew i preparaty krwi
jakie badanie w kierunku kolagenozy - choroby tkanki łącznej - reumatyzmu ?
PROSZE O POMOC
Do stomatologow
oparzenie