Szkła antyrefleksyjne

11. Data: 2004-10-28 05:24:49

Temat: Re: Szkła antyrefleksyjne
Od: "Jacek" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amrek" <
> Ale ja mam nadzieje ze w takich okularach bedzie mi sie mniej meczyl wzrok
> od monitora (LCD). Bo w pracy siedze przy nim po ok. 5-6 non-stop.

Nadzieję zawsze mieć możesz. Weź pod uwagę, że przy noszeniu szkieł
wystepują takie zjawiska dyskomfortu, jak m.in.odbicie światła od szkieł,
które przeszkadza w patrzeniu. Odbicie jest szczególnie dokuczliwe podczas
jazdy samochodem w nocy, gdy z przeciwka świecą inne reflektory. Ponadto
pole widzenia przez szkła jest zawsze mniejsze niż bez nich.

> Wiesz, mi okulista zalecił takie okulary - to nie jest moj wymysl . A czy
to nie jest tak ze jesli mam astygmatyzm to bedzie mi sie on z czasem
poglebial?

Wymysł czy nie. 0,25 D to w granicach błędu pomiaru. Ja osobiście miałem
kiedyś wadę 0,5 D (astygmatyzm) i dodatkowo 1 D (sfera). Po paru latach
noszenia szkieł (u zaznaczam- bez cylindra) mam tylko 1 D, a astygmatyzm się
"ulotnił". Tak wogóle to parę lat temu nie produkowano szkieł 0,25 wogóle,
0,5 to było minimum. To też coś mówi.

A tak wogóle to do niczego Cię nie namawiam.
Kup szkła, ponoś rok-dwa, zrób bilans zysków i strat i wtedy zobaczysz, czy
wzrok się mniej męczy przy monitorze, czy wada się zmniejsza, czy nie.

pozdrawiam
Jacek

12. Data: 2004-10-28 14:56:06

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wymysł czy nie. 0,25 D to w granicach błędu pomiaru.

na podstawie czego tak twierdzisz? Wszystko zalezy od sposobu badania. Jest
skiaskopia, autorefraktometria i keratometria. Gdzie sugerujesz bledy
pomiaru?

> [...]
czy
> wzrok się mniej męczy przy monitorze, czy wada się zmniejsza, czy nie.

na podstawie czego twierdzisz, ze noszenie korekcji okularowej spowoduje
zmniejszenie sie wady?

casus

ad2222@poczta.onet.pl
zespol tunelu nadgarstka
utrata przytomności
Neuralgia n. trójdzielnego
problemy... analne /nie dla nadwrażliwych