Szkodliwe mikrofale?

1. Data: 2006-04-09 11:16:42

Temat: Szkodliwe mikrofale?
Od: "Shivman" <s...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Przygotowywanie warzyw w mikrofalówce jest szkodliwe dla zdrowia: zwiększa
ryzyko chorób nowotworowych i zwyrodnieniowych. Mikrofale eliminują bowiem
przeciwutleniacze chroniące nasze komórki przed rakiem. Najbezpieczniej
przyrządzać warzywa na parze" - donosi "New Scientist".
więcej ... http://www.blekitnawstazka.org.pl/index.php?action=c
iekawe&sub=10
Czy to prawda?
Pozdrawiam
Adam

2. Data: 2006-04-09 16:39:54

Temat: Re: Szkodliwe mikrofale?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Shivman" <s...@e...pl> wrote in message
> [...]
> przeciwutleniacze chroniące nasze komórki przed rakiem. Najbezpieczniej
> przyrządzać warzywa na parze" - donosi "New Scientist".

E tam, najlepszym przeciwutleniaczem jest witamina C. A w mikroweli zostaje
jej prawie tyla samo co w surowiźnie...

3. Data: 2006-04-09 17:47:39

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e1bdg2$62g$1@nemesis.news.tpi.pl>,
"Panslavista" <p...@w...pl> wrote:

> "Shivman" <s...@e...pl> wrote in message
iekawe&sub=10

Wydaje się, że to brednie. Mikrofalówka nie wytwarza wyższych temperatur
niż inne metody gotowania i nie może to być przyczyną rozkładu
przeciwutleniaczy. Na dodatek powołanie się na New Scientist jest chyba
też wyssane z palca - w każdym razie na stronach
<http://www.newscientist.com> nic takiego nie znalazłem.

Władysław

Władysław

4. Data: 2006-04-09 18:46:40

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" napisał:

> Mikrofalówka nie wytwarza wyższych temperatur niż inne metody
> gotowania i nie może to być przyczyną rozkładu przeciwutleniaczy.

Myślę, że o widmo fal chodzi, a nie o temperaturę. Skoro ultradźwieki
potrafią rozbijać całe komórki to dlaczego mikrofale nie mogłyby
rozbijać pewnych wiązań chemicznych?

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

5. Data: 2006-04-09 18:51:35

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@m...pl> wrote in message

> Myślę, że o widmo fal chodzi, a nie o temperaturę. Skoro ultradźwieki
> potrafią rozbijać całe komórki to dlaczego mikrofale nie mogłyby
> rozbijać pewnych wiązań chemicznych?
>
> Pozdrawiam - Aicha

Działanie mikrofal polega na rozgrzaniu wody w tkankach nawet do pary,
jednocześnie (prawie) w całej objętości, dzięki czemu produkt podlega
obróbce termicznej równocześnie w całej masie, zachowując w ten sposób
witaminy i inne związki w małym stopniu uszkodzone, denaturyzacji podlegają
głównie białka, a o to nam najwięcej chodzi. Dlatego czas obróbki jest taki
krótki. Otrzymujemy produkt bezpieczny, gdyż giną bakterie, przetrwalniki,
wirusy, oraz wszystkie organizmy wyższe...

6. Data: 2006-04-09 19:16:56

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" napisał:

Na dodatek powołanie się na New Scientist jest chyba
> też wyssane z palca - w każdym razie na stronach
> <http://www.newscientist.com> nic takiego nie znalazłem.

znalazłam na jakichś dalekich mirrorach www.fizjo.pl

This is supplemental to a review already posted. The info presented
doesn't reflect recent research on how microwaving destroys nutrients
(see below), so when preparing or reheating food, try to avoid using
the microwave; otherwise you might be better off using commercial
organic baby food.
"PARIS, Oct 22 (AFP) - Cooking by microwave is the worst way to
preserve a key nutrient in vegetables, while steaming is the best,
according to a Spanish study reported in New Scientist.

Researchers from the national scientific research council CEBAS-CSIC
measured antioxidants, a compound believed to protect cells from
damaging reactive chemicals called free radicals, in broccoli that had
been either steamed, pressure-cooked, boiled or microwaved.

Steaming the veggies left the antioxidants almost untouched, but
microwaving virtually eliminated them, probably because this heated
the broccoli from inside and generated too high a temperature."

Zwróć uwagę na datę. To wcale nie musi być październik 2005.

Pozdrawiam - Aicha

7. Data: 2006-04-09 19:18:12

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha" <b...@m...pl> wrote in message
> [...]
> the broccoli from inside and generated too high a temperature."
>
> Zwróć uwagę na datę. To wcale nie musi być październik 2005.

Wystarczy obficie posypać pietruszką, zjeść surową paprykę itd...

8. Data: 2006-04-09 19:55:08

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e1bkpv$2l3$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Aicha" <b...@m...pl> wrote:

> Myślę, że o widmo fal chodzi, a nie o temperaturę. Skoro ultradźwieki
> potrafią rozbijać całe komórki to dlaczego mikrofale nie mogłyby
> rozbijać pewnych wiązań chemicznych?
>
> Pozdrawiam - Aicha

Przeczytałaś odnośny artykuł?

Władysław

9. Data: 2006-04-09 19:57:38

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <e1bmih$9ht$1@atlantis.news.tpi.pl>,
"Aicha" <b...@m...pl> wrote:

> [...]
> the broccoli from inside and generated too high a temperature."
>
> Zwróć uwagę na datę. To wcale nie musi być październik 2005.

Czy ja coś pisałem 0 2005 r.? A ponadto nadal to nie jest New
Scientist. I wciąż te brednie o zbyt wysokiej temperaturze.

Władysław

10. Data: 2006-04-09 20:01:58

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" napisał:

> Czy ja coś pisałem 0 2005 r.? A ponadto nadal to nie jest New
> Scientist. I wciąż te brednie o zbyt wysokiej temperaturze.

Nic na to nie poradzę. I tak nigdy w życiu nie przyszłoby mi do głowy
_gotowanie_ brokuła w mikrofali. I to jeszcze dla niemowlęcia :)

Pozdrawiam - Aicha

--
Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org
subject..Komentarz z Gniazda
komentarz..jesteś zboczonym facetem

GOFRY RAZ JESZCZE
Rum, wiorki kokosowe - co zrobic z tych skladnikow.
Magnetyczne pojemniczki na przyprawy
Praca...
ZMIANY