Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Szkoła

Grupy

Szukaj w grupach

 

Szkoła

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 23


« poprzedni wątek następny wątek »

11. Data: 2005-08-13 18:43:57

Temat: Re: Szkoła
Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 11 Aug 2005 12:20:17 +0200, krys napisał(a) w wiadomości:
news:ddf8n7$1dc$1@localhost.localdomain

> kiedys ktoś powoływał sie na jakieś przepisy dotyczące liczebnosci klas w
> szkołach, i w ogóle warunków z zakresu BHP. Póki co znalazłam tylko
> wytyczne dotyczące liczebnosci klas w szkołach specjalnych i klasach
> integracyjnych, a mi chodzi o zwykłą, ogólnodostępna szkołe...
> Bo podobno w szkołach miejskich jest inaczej, niz w szkołach wiejskich
> (chodzi o minimalna liczbę uczniów w szkole miejskiej), chciałabym to
> zobaczyc na własne oczy.

O tym decyduje organ prowadzący szkołę. Przepisy wyższego rzędu nie
określają ani minimalnej, ani maksymalnej liczby uczniów w klasie.

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14486
zaprasza:
Roman Gawron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


12. Data: 2005-08-13 18:59:51

Temat: Re: Szkoła
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. wrote:


> O tym decyduje organ prowadzący szkołę. Przepisy wyższego rzędu nie
> określają ani minimalnej, ani maksymalnej liczby uczniów w klasie.

Jeśli to prawda, co piszesz, to mam nosa - robią w szkole z rodziców
idiotów. Już wcześniej wydawało mi sie podejrzane, że nie mozna wydębić ani
konkretnego przepisu, ani nawet namiarów na ten przepis, natomiast było
powoływanie sie na "zarządzenie ministerstwa odnośnie szkół miejskich ( w
których miała być minimalna liczba uczniów) i wiejskich, w których wymóg
nie obowiązywał". Hmmm, jak mi drugie dziecko spróbuja wpakowac do ponad
trzydziestoosobowej klasy, to sobie podrążę... U organu prowadzącego też.
No, ale moze ktos jednak siąę natknął na to tajemnicze rozporządzenie.
--
Pozdrawiam
Justyna,
Iza (12), Marcin (8)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


13. Data: 2005-08-13 20:23:54

Temat: Re: Szkoła [długie]
Od: "Xena" <t...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:ddl9un$1m1$1@localhost.localdomain,
krys <k...@p...onet.pl> napisał/a:
> krys wrote:
>
>> Tak sobie siedzę i szukam z czystej ciekawosci... Przypomniało mi
>> się, ze kiedys ktoś powoływał sie na jakieś przepisy dotyczące
>> liczebnosci klas w szkołach, i w ogóle warunków z zakresu BHP
>
> No i znalazłam, niezupelnie to, czego szukałam. Jest o temperaturze w
> klasach, o wietrzeniu, zabezpieczaniu schodów, miejsc do których wstęp
> wzbroniony itd, ale nie moge nic znaleźć o tym, ile dzieci ma być w
> oddziale szkolnym. Albo sa to przepisy widma, albo nie umiem szukać.
> A wątek zdryfował. ;-)

Niezupełnie to o co Ci chodzi, ale chyba nie ma innych ;-(

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie ramowych statutów
publicznego przedszkola oraz publicznych szkół z dnia 21 maja 2001 r. (Dz.U.
Nr 61, poz. 624)
brzmienie od 2005-1-17 (zmiany: Dz.U. 2005, Nr 10, poz. 75, Dz.U. 2004, Nr
66, poz. 606, Dz.U. 2003, Nr 146, poz. 1416, Dz.U. 2002, Nr 10, poz. 96)

tam stoi tak:
Okresla się ramowe statutu [bla bla]:
1) przedszkola, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia,
2) publicznej szkoły podstawowej, stanowiący załącznik nr 2 do
rozporządzenia,
3) publicznego gimnazjum, stanowiący załącznik nr 3 do rozporządzenia,
4) publicznego liceum ogólnokształcącego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt
3 lit. b) ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej
<ustawą>, stanowiący załącznik nr 4 do rozporządzenia,
5) publicznego liceum profilowanego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3
lit. c) ustawy, stanowiący załącznik nr 5 do rozporządzenia,
5a) publicznego technikum, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. d)
ustawy, stanowiący załącznik nr 5a do rozporządzenia,
5b) publicznej zasadniczej szkoły zawodowej, o której mowa w art. 9 ust. 1
pkt 3 lit. a) ustawy, stanowiący załącznik nr 5b do rozporządzenia,
5c) publicznego uzupełniającego liceum ogólnokształcącego, o którym mowa w
art. 9 ust. 1 pkt 3 lit. e) ustawy, stanowiący załącznik nr 5c do
rozporządzenia,
5d) publicznego technikum uzupełniającego, o którym mowa w art. 9 ust. 1 pkt
3 lit. f) ustawy, stanowiący załącznik nr 5d do rozporządzenia,
5e) publicznej szkoły policealnej, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3 lit.
g) ustawy, stanowiący załącznik nr 5e do rozporządzenia,
5f) publicznej szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy dla uczniów z
upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów
z niepełnosprawnościami sprzężonymi, o której mowa w art. 9 ust. 1 pkt 3
lit. h) ustawy, stanowiący załącznik nr 5f do rozporządzenia,
6) publicznej szkoły ponadpodstawowej:
a) szkoły zasadniczej,
b) szkoły średniej ogólnokształcącej,
c) liceum technicznego,
d) szkoły średniej zawodowej
- stanowiący załącznik nr 6 do rozporządzenia.

2. Ramowy statut, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stosuje się w przedszkolach
ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych. 3. Ramowe statuty, o których
mowa w ust. 1 pkt 2-5e i 6, stosuje się w szkołach dla dzieci i młodzieży
ogólnodostępnych, integracyjnych i specjalnych oraz w szkołach dla
dorosłych.

Mam wszystkie załączniki, ale np. dla podstawówki jest tak:

Załącznik 2. Ramowy statut publicznej szkoły podstawowej

§ 1.
1. Statut publicznej szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży, zwanej dalej
"szkołą", określa nazwę szkoły. Nazwa szkoły zawiera:
1) określenie "Szkoła Podstawowa", a w przypadku szkoły specjalnej,
integracyjnej oraz ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi - odpowiednio
określenie "Szkoła Podstawowa Specjalna", "Szkoła Podstawowa Integracyjna"
oraz "Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi",
2) ustalony przez organ prowadzący numer porządkowy szkoły, wyrażony cyfrą
arabską, jeżeli w danej miejscowości jest więcej niż jedna szkoła
podstawowa,
3) imię szkoły, jeżeli imię takie nadano,
4) oznaczenie siedziby szkoły,
5) ewentualne określenie innego niż polski języka nauczania w szkołach z
językiem nauczania mniejszości narodowych lub grup etnicznych oraz w
szkołach dwujęzycznych dla mniejszości narodowych lub grup etnicznych,
6) w przypadku szkoły specjalnej - określenie rodzaju niepełnosprawności
uczniów.
2. W przypadku szkoły filialnej nazwa szkoły zawiera nazwę szkoły, której
szkoła filialna jest organizacyjnie podporządkowana, oraz określenie "Szkoła
Filialna w ... ".
3. Nazwa szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół składa się z nazwy zespołu
i nazwy tej szkoły. Nazwa szkoły specjalnej wchodzącej w skład specjalnego
ośrodka szkolno-wychowawczego składa się z nazwy ośrodka i nazwy tej szkoły.
4. Szkole nadaje imię organ prowadzący na wniosek rady szkoły lub wspólny
wniosek rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego.
5. W uzasadnionych przypadkach odrębne imię może być nadane szkole
filialnej. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio.
6. Nazwa szkoły jest używana w pełnym brzmieniu. Na pieczęciach może być
używany skrót nazwy. Szkoły z językiem nauczania mniejszości narodowych lub
grup etnicznych, oprócz nazwy w języku polskim, mogą używać nazwy w języku
danej mniejszości narodowej lub grupy etnicznej.
7. W nazwie szkoły specjalnej umieszczonej na tablicy urzędowej, na
sztandarze, na świadectwie oraz na pieczęciach, którymi opatruje się
świadectwo i legitymację szkolną, pomija się określenie "specjalna" oraz
określenie rodzaju niepełnosprawności uczniów.

§ 2.
1. Statut szkoły określa w szczególności:
1) cele i zadania szkoły wynikające z przepisów prawa oraz uwzględniające
program wychowawczy szkoły i program profilaktyki dostosowany do potrzeb
rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, o których mowa w
odrębnych przepisach,
2) sposób wykonywania zadań szkoły, z uwzględnieniem optymalnych warunków
rozwoju ucznia, zasad bezpieczeństwa oraz zasad promocji i ochrony zdrowia,
3) zadania zespołów nauczycielskich, o których mowa w § 14,
4) szczegółowe zasady wewnątrzszkolnego oceniania uczniów,
5) organizację oddziałów sportowych, oddziałów mistrzostwa sportowego,
oddziałów integracyjnych i oddziałów specjalnych oraz organizację nauczania
języka mniejszości narodowych lub grup etnicznych, jeżeli szkoła takie
oddziały lub nauczanie prowadzi,
6) organizację działalności innowacyjnej i eksperymentalnej, jeżeli szkoła
taką działalność prowadzi,
7) organizację zajęć dodatkowych dla uczniów, z uwzględnieniem w
szczególności ich potrzeb rozwojowych,
8) formy opieki i pomocy uczniom, którym z przyczyn rozwojowych, rodzinnych
lub losowych potrzebna jest pomoc i wsparcie, w tym również pomoc
materialna,
9) organizację współdziałania z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi
oraz innymi instytucjami świadczącymi poradnictwo i specjalistyczną pomoc
dzieciom i rodzicom,
10) organizację i formy współdziałania szkoły z rodzicami (prawnymi
opiekunami) w zakresie nauczania, wychowania i profilaktyki.

2. Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki, o których mowa w ust.
1 pkt 1, uchwala rada pedagogiczna po zasięgnięciu opinii rady rodziców i
samorządu uczniowskiego.
3. Warunki organizowania kształcenia, wychowania i opieki w oddziałach
sportowych, oddziałach mistrzostwa sportowego, oddziałach integracyjnych i
oddziałach specjalnych oraz organizacji nauczania mniejszości narodowych lub
grup etnicznych określają odrębne przepisy.

§ 3. Statut szkoły określa:
1) szczegółowe kompetencje organów szkoły, którymi są:
a) dyrektor szkoły,
b) rada pedagogiczna,
c) samorząd uczniowski,
d) rada szkoły oraz rada rodziców - jeżeli zostały utworzone,
2) zasady współdziałania organów szkoły oraz sposób rozwiązywania sporów
między nimi.

§ 4. Statut szkoły określa organizację szkoły, z uwzględnieniem przepisów §
5-9.

§ 5.
1. Podstawową jednostką organizacyjną szkoły jest oddział.
2. Liczba uczniów w oddziale szkoły integracyjnej oraz w oddziale
integracyjnym w szkole ogólnodostępnej powinna wynosić od 15 do 20, w tym od
3 do 5 uczniów niepełnosprawnych.
3. Liczba uczniów w oddziale szkoły specjalnej oraz w oddziale specjalnym w
szkole ogólnodostępnej powinna wynosić:
1) w szkole (oddziale) dla uczniów niesłyszących i słabo słyszących - od 6
do 8,
2) w szkole (oddziale) dla uczniów niewidomych i słabo widzących - od 8 do
10,
3) w szkole (oddziale) dla uczniów z chorobami przewlekłymi - od 10 do 16,
4) w szkole (oddziale) dla uczniów z zaburzeniami psychicznymi - od 6 do 8,
5) w szkole (oddziale) dla uczniów z niepełnosprawnością ruchową - od 8 do
12,
6) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu
lekkim - od 10 do 16,
7) w szkole (oddziale) dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu
umiarkowanym i znacznym - od 6 do 8,
8) w szkole (oddziale) dla uczniów z autyzmem i z niepełnosprawnościami
sprzężonymi - od 2 do 4,
9) w szkole (oddziale) dla uczniów niedostosowanych społecznie, zagrożonych
niedostosowaniem społecznym, zagrożonych uzależnieniem lub z zaburzeniami
zachowania - od 10 do 16.

4. W przypadku gdy u co najmniej jednego ucznia w oddziale występują
niepełnosprawności sprzężone, określoną w ust. 3 liczbę uczniów w oddziale
można obniżyć o 2.

5. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego szkołę, liczba
uczniów w oddziale może być niższa od liczby określonej w ust. 3 i 4.

6. W szkole mogą być tworzone oddziały przedszkolne realizujące program
wychowania przedszkolnego.

7. W szkołach działających w szczególnie trudnych warunkach demograficznych
lub geograficznych dopuszcza się organizację nauczania w klasach łączonych,
w tym połączenie zajęć prowadzonych w oddziale przedszkolnym dla dzieci
6-letnich i zajęć prowadzonych w klasie I.

§ 6.
1. Godzina lekcyjna trwa 45 minut. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się
prowadzenie zajęć edukacyjnych w czasie od 30 do 60 minut, zachowując ogólny
tygodniowy czas zajęć ustalony w tygodniowym rozkładzie zajęć, o którym mowa
w § 10 ust. 3.

2. Czas trwania poszczególnych zajęć edukacyjnych w klasach I - III ustala
nauczyciel prowadzący te zajęcia, zachowując ogólny tygodniowy czas zajęć, o
którym mowa w ust. 1.

§ 7.
1. Dla uczniów, którzy muszą dłużej przebywać w szkole ze względu na czas
pracy ich rodziców (prawnych opiekunów), organizację dojazdu do szkoły lub
inne okoliczności wymagające zapewnienia uczniowi opieki w szkole, szkoła
organizuje świetlicę.
2. W świetlicy prowadzone są zajęcia w grupach wychowawczych. Liczba uczniów
w grupie nie powinna przekraczać 25, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Liczba uczniów w grupie wychowawczej w świetlicy zorganizowanej w szkole
specjalnej powinna odpowiadać liczbie uczniów określonej w § 5 ust. 3 dla
oddziału szkoły specjalnej.

§ 8.
1. Statut szkoły określa szczegółowo organizację biblioteki szkolnej i
zadania nauczyciela bibliotekarza, zgodnie z potrzebami danej szkoły, w
szczególności z uwzględnieniem zadań w zakresie:
1) udostępniania książek i innych źródeł informacji,
2) tworzenia warunków do poszukiwania, porządkowania i wykorzystywania
informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią
informacyjną,
3) rozbudzania i rozwijania indywidualnych zainteresowań uczniów oraz
wyrabiania i pogłębiania u uczniów nawyku czytania i uczenia się,
4) organizowania różnorodnych działań rozwijających wrażliwość kulturową i
społeczną.

2. Statut szkoły określa zasady współpracy biblioteki szkolnej z uczniami,
nauczycielami i rodzicami (prawnymi opiekunami) oraz innymi bibliotekami.

§ 9.
1. Dla uczniów, którzy muszą dłużej przebywać w gimnazjum ze względu na czas
pracy ich rodziców (prawnych opiekunów), organizację dojazdu do gimnazjum
lub inne okoliczności wymagające zapewnienia uczniowi opieki w gimnazjum,
gimnazjum organizuje świetlicę.
2. Liczba wychowanków w grupie wychowawczej w internacie nie powinna
przekraczać 30, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Liczba wychowanków w grupie wychowawczej obejmującej wychowanków
niepełnosprawnych powinna odpowiadać liczbie uczniów w oddziale szkoły
specjalnej, o której mowa w § 5 ust. 3.
4. Tygodniowy wymiar zajęć opiekuńczych i wychowawczych z jedną grupą
wychowawczą w internacie powinien wynosić 70 godzin zegarowych.
5. W uzasadnionych przypadkach, za zgodą organu prowadzącego szkołę, w
internacie można zatrudnić wychowawcę - opiekuna nocnego.
6. Statut szkoły określa szczegółowo organizację internatu, jeżeli internat
został w szkole zorganizowany.

§ 9a. W celu realizacji zadań opiekuńczych i wspomagania właściwego rozwoju
uczniów szkoła może zorganizować stołówkę.

§ 10.
1. Szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku
szkolnym określa arkusz organizacji szkoły opracowany przez dyrektora
szkoły, z uwzględnieniem szkolnego planu nauczania, o którym mowa w
przepisach w sprawie ramowych planów nauczania - do dnia 30 kwietnia każdego
roku. Arkusz organizacji szkoły zatwierdza organ prowadzący szkołę do dnia
30 maja danego roku.

2. W arkuszu organizacji szkoły zamieszcza się w szczególności: liczbę
pracowników szkoły, w tym pracowników zajmujących stanowiska kierownicze,
ogólną liczbę godzin zajęć edukacyjnych finansowanych ze środków
przydzielonych przez organ prowadzący szkołę.

3. Na podstawie zatwierdzonego arkusza organizacji szkoły dyrektor szkoły, z
uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny pracy, ustala tygodniowy
rozkład zajęć określający organizację zajęć edukacyjnych.

§ 11. Statut szkoły określa zakres zadań nauczycieli oraz innych
pracowników, z uwzględnieniem przepisów § 12-15.

§ 12.
1. W szkole, która liczy co najmniej 12 oddziałów, tworzy się stanowisko
wicedyrektora.

2. Dyrektor szkoły, za zgodą organu prowadzącego szkołę, może tworzyć
dodatkowe stanowiska wicedyrektorów lub inne stanowiska kierownicze.

§ 13.
1. W szkołach specjalnych i w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami
specjalnymi dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i
znacznym, z niepełnosprawnością ruchową, z autyzmem i niepełnosprawnościami
sprzężonymi w klasach I-IV zatrudnia się pomoc nauczyciela. W uzasadnionych
przypadkach dopuszcza się zatrudnienie pomocy nauczyciela w klasach V i VI.

2. W szkołach integracyjnych i w szkołach ogólnodostępnych z oddziałami
integracyjnymi zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających specjalne
przygotowanie pedagogiczne oraz specjalistów prowadzących zajęcia
rewalidacyjne. W uzasadnionych przypadkach w szkołach tych można zatrudnić
pomoc nauczyciela.

§ 14.
1. Nauczyciele prowadzący zajęcia w danym oddziale tworzą zespół, którego
zadaniem jest w szczególności ustalenie zestawu programów nauczania dla
danego oddziału oraz jego modyfikowanie w miarę potrzeb.

2. Dyrektor szkoły może tworzyć zespoły wychowawcze, zespoły przedmiotowe
lub inne zespoły problemowo-zadaniowe. Pracą zespołu kieruje przewodniczący
powoływany przez dyrektora szkoły, na wniosek zespołu.

§ 15.
1. Oddziałem opiekuje się nauczyciel wychowawca.

2. Dla zapewnienia ciągłości i skuteczności pracy wychowawczej wskazane
jest, aby nauczyciel wychowawca opiekował się danym oddziałem w ciągu całego
etapu edukacyjnego.

3. Formy spełniania zadań nauczyciela wychowawcy powinny być dostosowane do
wieku uczniów, ich potrzeb oraz warunków środowiskowych szkoły.

§ 16. Statut szkoły określa:
1) rodzaje nagród i kar stosowanych wobec uczniów oraz tryb odwoływania się
od kary,

2) przypadki, w których dyrektor szkoły może wystąpić do kuratora oświaty z
wnioskiem o przeniesienie ucznia do innej szkoły,

3) warunki pobytu w szkole zapewniające uczniom bezpieczeństwo.

§ 16a. Statut szkoły określa szczegółowe zasady rekrutacji uczniów do
szkoły, z uwzględnieniem odrębnych przepisów.

§ 16b.
1. Statut szkoły określa prawa ucznia, z uwzględnieniem w szczególności praw
zawartych w Konwencji o prawach dziecka, oraz tryb składania skarg w
przypadku naruszenia praw ucznia.

2. Statut szkoły określa obowiązki ucznia.

§ 17.
1. Szkoła, w tym szkoła wchodząca w skład zespołu szkół oraz szkoła
specjalna wchodząca w skład specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego,
młodzieżowego ośrodka wychowawczego lub młodzieżowego ośrodka socjoterapii,
używa pieczęci urzędowej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Szkoła filialna używa pieczęci urzędowej szkoły, której jest
organizacyjnie podporządkowana.

3. (uchylono)

4. Tablice i pieczęcie szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół zawierają
nazwę zespołu i nazwę tej szkoły, z zastrzeżeniem ust. 4a.

4a. Pieczęć urzędowa szkoły wchodzącej w skład zespołu szkół oraz szkoły
specjalnej wchodzącej w skład specjalnego ośrodka szkolno-wychowawczego,
młodzieżowego ośrodka wychowawczego lub młodzieżowego ośrodka socjoterapii
nie zawiera nazwy tego zespołu lub ośrodka.

5. Przepis ust. 4 stosuje się odpowiednio do szkół filialnych.

§ 18. Szkoła może posiadać własny sztandar, godło oraz ceremoniał szkolny.

§ 19.
1. Szkoła prowadzi i przechowuje dokumentację, zgodnie z odrębnymi
przepisami.

2. Zasady gospodarki finansowej szkoły określają odrębne przepisy.

§ 20. Przepisy dotyczące szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży stosuje
się odpowiednio do szkoły podstawowej dla dorosłych, zwanej dalej "szkołą
dla dorosłych", z wyjątkiem przepisów § 2 ust. 1 pkt 1, w części dotyczącej
programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, pkt 9 i 10, ust. 2, §
5 ust. 6 oraz § 7 i 9.

§ 21. Statut szkoły dla dorosłych, określając organizację nauczania w
szkole, powinien ponadto uwzględniać przepisy § 22-24.

§ 22.
1. Kształcenie w szkołach dla dorosłych może być prowadzone w formie
stacjonarnej lub zaocznej.

2. skreślony

§ 23.
1. Zajęcia ze słuchaczami w szkole dla dorosłych kształcącej w formie
stacjonarnej odbywają się przez trzy lub cztery dni w tygodniu.

2. W szkole dla dorosłych kształcącej w formie zaocznej:
1) konsultacje zbiorowe dla słuchaczy odbywają się we wszystkich semestrach
co dwa tygodnie przez dwa dni,

2) dopuszcza się możliwość organizowania konsultacji indywidualnych w
wymiarze 20% ogólnej liczby godzin zajęć w semestrze,

3) organizuje się dwie konferencje instruktażowe w czasie jednego semestru:
pierwszą - wprowadzającą do pracy w semestrze i drugą - przedegzaminacyjną.

§ 24. Statut szkoły dla dorosłych określa zasady uczęszczania na wybrane
zajęcia edukacyjne przez osoby przygotowujące się do egzaminów
eksternistycznych.

Z tego dla mnie wniosek, że jesli nie ma uczniów niepełnosprawnych, to nie
ma ograniczeń co do liczebności oddziałów. Jeśli chodzo Ci o inne statuty
ramowe, to pisz na priv tylko wywal wkładke mięsną z adresu. ;-)


Pozdrawiam
Tatiana
--
Niebo i dupa - dwie zasadnicze dźwignie.
/Emil Zola/


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


14. Data: 2005-08-14 08:03:01

Temat: Re: Szkoła
Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 13 Aug 2005 20:59:51 +0200, krys napisał(a) w wiadomości:
news:ddlgg7$36a$1@localhost.localdomain

> powoływanie sie na "zarządzenie ministerstwa odnośnie szkół miejskich ( w
> których miała być minimalna liczba uczniów) i wiejskich, w których wymóg
> nie obowiązywał".

Chcieli Cię zrobić w trąbę, ale się nie dalaś;)

> jak mi drugie dziecko spróbuja wpakowac do ponadtrzydziestoosobowej klasy,
> to sobie podrążę... U organu prowadzącego też.

Nie ma innego wyjścia niż z grupą nacisku;) udać się na posiedzenie rady
miasta (zakładając, że to podstawówka lub gimnazjum).

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14486
zaprasza:
Roman Gawron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


15. Data: 2005-08-14 10:41:02

Temat: Re: Szkoła
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. wrote:

> Chcieli Cię zrobić w trąbę, ale się nie dalaś;)

Niestety, mam zwyczaj zadawać niewygodne pytania... Raz zrobili wszystkich w
trąbę, stawiając przed faktem dokonanym - 01.09. przychodzisz do szkoły, a
tam rewolucja. W następnych latach kolejni rodzice juz pilnowali, ale nie
upilnowali.
>
>> jak mi drugie dziecko spróbuja wpakowac do ponadtrzydziestoosobowej
>> klasy, to sobie podrążę... U organu prowadzącego też.
>
> Nie ma innego wyjścia niż z grupą nacisku;) udać się na posiedzenie rady
> miasta (zakładając, że to podstawówka lub gimnazjum).

Ech, cienko to widzę, bo nawet o temperature powyze 10 stopni w klasie nie
miał kto zawalczyć:-/ No, ale jednak muszą się liczyć z tym, że nie
odpuszczam tak łatwo.

--
Pozdrawiam
Justyna,
Iza (12), Marcin (8)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


16. Data: 2005-08-14 11:55:39

Temat: Re: Szkoła
Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Aug 2005 12:41:02 +0200, krys napisał(a) w wiadomości:
news:ddn7ks$1hk$1@localhost.localdomain

> Ech, cienko to widzę, bo nawet o temperature powyzej 10 stopni w klasie nie
> miał kto zawalczyć:-/

W klasach było 10 stopni??

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14486
zaprasza:
Roman Gawron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


17. Data: 2005-08-14 13:20:12

Temat: Re: Szkoła
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. wrote:

> Dnia Sun, 14 Aug 2005 12:41:02 +0200, krys napisał(a) w wiadomości:
> news:ddn7ks$1hk$1@localhost.localdomain
>
>> Ech, cienko to widzę, bo nawet o temperature powyzej 10 stopni w klasie
>> nie miał kto zawalczyć:-/
>
> W klasach było 10 stopni??

Ano, było. I trzeba było trzech dni pielgrzymek, żeby "cos z tym zrobić". Ja
zabrałam swoje dziecko pierwszego dnia, natychmiast po dyrektorskim "a co
ja mogę zrobić".

--
Pozdrawiam
Justyna,
Iza (12), Marcin (8)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


18. Data: 2005-08-14 16:31:28

Temat: Re: Szkoła
Od: "Roman G." <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 14 Aug 2005 15:20:12 +0200, krys napisał(a) w wiadomości:
news:ddngv9$3no$1@localhost.localdomain

>> W klasach było 10 stopni??
> Ano, było.

Dyrektor powinien odwołać zajęcia.

--
Obowiązki i prawa ucznia - forum dyskusyjne:
http://forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=14486
zaprasza:
Roman Gawron

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


19. Data: 2005-08-14 22:11:25

Temat: Re: Szkoła
Od: "Nixe" <n...@f...peel> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:1nc44yaq911ru.12uo1yybkjo8c.dlg@40tude.net>
Roman G. <r...@g...pl> pisze:

> O tym decyduje organ prowadzący szkołę. Przepisy wyższego rzędu nie
> określają ani minimalnej, ani maksymalnej liczby uczniów w klasie.

A jak to jest w przedszkolach?

--
PozdrawiaM

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


20. Data: 2005-08-15 06:35:47

Temat: Re: Szkoła
Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. wrote:

> Dnia Sun, 14 Aug 2005 15:20:12 +0200, krys napisał(a) w wiadomości:
> news:ddngv9$3no$1@localhost.localdomain
>
>>> W klasach było 10 stopni??
>> Ano, było.
>
> Dyrektor powinien odwołać zajęcia.

Albo doprowadzić temperaturę do normalności. Chciał nas postraszyc
odwołaniem, ale jakoś mu się nie udało;-) za to cudownie po interwencjach
znalazł sposób na podniesienie temperatury ( wcześniej było to niemozliwe,
bo okna szły do wymiany na wiosnę, więc...) Zapchali szczeliny pianką
montażową i było dobrze. Gdyby nie pyszczenie, dzieciaki by marzły, jak
2+2 =5.

--
Pozdrawiam
Justyna,
Iza (12), Marcin (8)

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 . [ 2 ] . 3


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

biurko oddam-Warszawa Ursynów
Samochodzik na akumulator
Centrum Edukacyjne Omega jakie opinie?
Studia na architekturze
0-18 lat-150.000 złotych

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych

zobacz wszyskie »