Szpary między balami

1. Data: 2007-07-28 08:17:36

Temat: Szpary między balami
Od: MK <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

robotnicy budują mi budynek gospodarczy - z grubych bali takich 18x20
cm, zakładanych "na czopy". Budynek ma ok. 3x5m i będzie wysoki na ok. 4m
Drewno sezonowało przez rok, wymalowali je altaxinem i przeheblowali.

A teraz pytanie - czym uszczelnić szpary pomiędzy tymi balami? Szpary są
różne, kwestia paru mm. Robotnicy twierdzą, że pouszczelniają to
pianką, tak żeby nie było widać. Czy to dobre rozwiązanie? Czym
ewentualnie innym można uszczelnić?

MK

2. Data: 2007-07-28 08:42:31

Temat: Re: Szpary między balami
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> szukaj wiadomości tego autora

MK napisał(a):
> robotnicy budują mi budynek gospodarczy - z grubych bali takich 18x20
> cm, zakładanych "na czopy". Budynek ma ok. 3x5m i będzie wysoki na ok. 4m

Fajnie brzmi :)

> Drewno sezonowało przez rok, wymalowali je altaxinem i przeheblowali.

A nie odwrotnie? Ostrugali i pomalowali? ;)

> [...]
> różne, kwestia paru mm. Robotnicy twierdzą, że pouszczelniają to
> pianką, tak żeby nie było widać. Czy to dobre rozwiązanie? Czym

Pianka do bali? Fuj! Brzmi jak plastikowy kwiatek w bukiecie zareczynowym ;)
Kiedys to sie mchem optykalo - stad zawod "optyk" ;)

3. Data: 2007-07-28 16:03:14

Od: "Budyń" <b...@w...riders.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zbigi" <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w
wiadomości news:f8evhi$dpo$1@news.onet.pl...
| Pianka do bali? Fuj! Brzmi jak plastikowy kwiatek w bukiecie zareczynowym
;)
| Kiedys to sie mchem optykalo - stad zawod "optyk" ;)

"mechoptyk" drogi kolego :)

b.

4. Data: 2007-07-30 04:42:32

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A teraz pytanie - czym uszczelnić szpary pomiędzy tymi balami? Szpary są
> różne, kwestia paru mm.

zanim zaczniesz cos upychac opisz dokladniej sposob laczenia tych bali ze
soba.

Robotnicy twierdzą, że pouszczelniają to
> pianką, tak żeby nie było widać.

Zastrzel ich.

Czym
> ewentualnie innym można uszczelnić?

opisz dokladniej technologie to bedzie wiadomo czy trzeba uszczelniac.

pzdr
krzychut

5. Data: 2007-07-30 11:37:40

Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

W kwestii bali to leżą one najzwyczajniej jeden na drugim, na narożach
budynku są porobione w balach wcięcia - tak, że jeden wchodzi w drugi i
to jest dodatkowo zabite gwoździami.

Wygląda to póki co tak:
http://skocz.pl/BudynekGosp

Pozdrawiam,
MK

6. Data: 2007-07-30 19:10:39

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal napisał(a):
> W kwestii bali to leżą one najzwyczajniej jeden na drugim, na narożach
> budynku są porobione w balach wcięcia - tak, że jeden wchodzi w drugi i
> [...]

Piórowpust, tego u ciebie brak.
http://www.domzbieszczad.5m.pl/index.php?q=stosowane
+techniki+po%B3%B1cze%F1+w%EAg%B3owych
pozdr. Jerzy

7. Data: 2007-07-30 20:35:19

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wygląda to póki co tak:
> http://skocz.pl/BudynekGosp

a ci twoi cieśle to budowali już kiedys z bala? :-)
zdj.1 - brak szczelin pomiędzy dwoma pionowymi słupami, a leżącą na nich
belką, jak się poziome belki rozeschną to zrobi się szczelina nawet 3-4 cm
zdj.2 - podobnie, jak się bale rozeschną, to jak myślisz co się stanie z
pionowymi deskami w otworze okiennym?
jak będą wstawiać stolarkę to wywal te deski i zostaw szczelinę na osiadanie
nad oknami, bo inaczej zgniecie ci i deski i okna, możesz ją uszczelnić
wełną mineralną i zamaskować deską licującą.
ps. a czym to malowałeś, bo ładny kolor :-)
robert
www.sabina.studioonline.pl

8. Data: 2007-07-31 04:20:01

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Piórowpust, tego u ciebie brak.

http://www.domzbieszczad.5m.pl/index.php?q=stosowane
+techniki+po%B3%B1cze%F1+w%EAg%B3owych

Mozna to zrobic tak ze nie bedzie widac na koncowkach.Polaczenie na obce
pioro z frezowanymi wpustami tylko do miejsca gdzie robi sie polaczenia,
tylko pytanie czy Ci fachmani tak zrobili?

pzdr
krzychut

9. Data: 2007-07-31 04:23:45

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nad oknami, bo inaczej zgniecie ci i deski i okna, możesz ją uszczelnić
> wełną mineralną i zamaskować deską licującą.

slusznie prawi, do tego zapytam jeszcze czy dolne belki tzw podwaliny sa
wypuszczone na zewnatrz poza obrys sciany fundamentowej? Jesli nie to woda
splywajac po scianie bedzie wplywala pod te wlasnie belke a dalej to moze
rowniez pod podloge itd. Z czym to sie wiaze to juz wiadomo.

pzdr
krzychut

10. Data: 2007-07-31 08:57:40

Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

> a ci twoi cieśle to budowali już kiedys z bala? :-)

cholera, chyba jestem królikiem do testowania..... :/

> zdj.1 - brak szczelin pomiędzy dwoma pionowymi słupami, a leżącą na nich
> belką, jak się poziome belki rozeschną to zrobi się szczelina nawet 3-4 cm

Tzn. ile ta szczelina powinna mieć? 2-3 cm?
Chodzi Ci o to, że tą poziomą belę pierwszą nad wejściem wygnie z czasem
w łuk ?

Drewno sezonowało sobie rok, jakby co...

> [...]
> nad oknami, bo inaczej zgniecie ci i deski i okna, możesz ją uszczelnić
> wełną mineralną i zamaskować deską licującą.

Hmm, oki, ile tej szczeliny walnąć 2-3 cm?

> ps. a czym to malowałeś, bo ładny kolor :-)

Altaxin w kolorze pinia...

Gdzie kupić
Lodówka ARDO COO 2210 SHC (kremowa) - opinie
[Wroclaw] (oddam) gruz i (wywioze) smieci - jaka firma?
Napęd do drzwi garazowych FAAC 531
Poszukuje fachowca który pomoże przy odbiorze mieszkania od dewelopera