Szpary między balami

11. Data: 2007-07-31 09:00:20

Temat: Re: Szpary między balami
Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

krzychut napisał(a):
> slusznie prawi, do tego zapytam jeszcze czy dolne belki tzw podwaliny sa
> wypuszczone na zewnatrz poza obrys sciany fundamentowej? Jesli nie to woda
> splywajac po scianie bedzie wplywala pod te wlasnie belke a dalej to moze
> rowniez pod podloge itd. Z czym to sie wiaze to juz wiadomo.
>
> pzdr
> krzychut

Nie zwróciłem do końca uwagi jak jest tam dokładnie - czy wystaje coś
"poza". Jakby co to jakimś silikonem ew. czymś innym można objechać?

12. Data: 2007-07-31 09:02:05

Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

krzychut napisał(a):

> Mozna to zrobic tak ze nie bedzie widac na koncowkach.Polaczenie na obce
> pioro z frezowanymi wpustami tylko do miejsca gdzie robi sie polaczenia,
> tylko pytanie czy Ci fachmani tak zrobili?

No nie... i teraz nie wiem czym pouszczelniać te ścianki...
Pozdrawiam,
MK

13. Data: 2007-07-31 09:48:20

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No nie... i teraz nie wiem czym pouszczelniać te ścianki...

jest jakies "pioro" miedzy belkami czy tylko na plasko "na styk" leza na
sobie? Bedziesz to ocieplal o wewnatrz? Do czego ten budynek bedzie sluzyl?

pzdr
krzychut

14. Data: 2007-07-31 09:51:51

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie zwróciłem do końca uwagi jak jest tam dokładnie - czy wystaje coś
> "poza". Jakby co to jakimś silikonem ew. czymś innym można objechać?

jest to jakies wyjscie choc skutecznosc moze byc rozna... zapytaj jakiegos
blacharza czy dekarza czy da sie zrobic obrobke blacharska tak by woda
splywajaca po belce nie wplywala pod belki lecz splynela na sciane
fundamentowa...

pzdr
krzychut

15. Data: 2007-07-31 10:05:26

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. ile ta szczelina powinna mieć? 2-3 cm?
> Chodzi Ci o to, że tą poziomą belę pierwszą nad wejściem wygnie z czasem
> w łuk ?

chodzi o to , ze drewno schnac "chudnie" duzo bardziej na grubosci niz
dlugosci. Na dlugosci prawie wcale. Belki ktore leza poziomo zrobia sie
"chudsze" a belka stojaca nie zrobi sie duzo krotsza. Na stojacych belkach
opieraja sie kolejne poziome belki ktore na tychze belkach sa umocowane.I
teraz, w trakcie dalszego schniecia drewna pojawi sie szpara miedzy
poziomymi belkami zamocowanymi na pionowych belkach a ta kolejna pozioma
belka ponizej ktora juz nie opiera sie na slupie.

pzdr
krzychut

16. Data: 2007-07-31 10:11:03

Od: Michal <m...@i...CIACH.pl> szukaj wiadomości tego autora

krzychut napisał(a):
> jest jakies "pioro" miedzy belkami czy tylko na plasko "na styk" leza na
> sobie? Bedziesz to ocieplal o wewnatrz? Do czego ten budynek bedzie sluzyl?

Nie ma pióra, leżą belki na płasko, na styk...

W planach nie mam ocieplania, to ma być budynek gdzie schowam przyczepkę
do auta, kosiarkę, narzędzia itp. słowem - budynek gospodarczy, który ma
jednocześnie wyglądać z zewnątrz ładnie dla oka.

Dawniej to była zdezolowana szopa, dla porównania wrzuciłem zdjęcia :)

Z boku, przed tym oknem jest taras, który będzie częściowo zadaszony (w
miejscu gdzie z posadzki sterczą pręty metalowe będą wsporniki do
dachu). To będzie miejsce, żeby zrobić grilla, posiedzieć, poopalać się,
a w razie deszczu wejść pod dach.

Po drugiej stronie też wypuszczę dach i tam będzie leżało drewno do
kominka...

17. Data: 2007-07-31 10:17:48

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W planach nie mam ocieplania, to ma być budynek gdzie schowam przyczepkę
> do auta, kosiarkę, narzędzia itp. słowem - budynek gospodarczy, który ma
> jednocześnie wyglądać z zewnątrz ładnie dla oka.

To sie nie przejmuj uszczelnianiem bo przeciez nie bedziesz tam grzal ani
zima mieszkal, nie ma zadnego problemu.

pzdr
krzychut

18. Data: 2007-07-31 10:40:06

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. ile ta szczelina powinna mieć? 2-3 cm?
> Chodzi Ci o to, że tą poziomą belę pierwszą nad wejściem wygnie z czasem w
> łuk ?
>
> Drewno sezonowało sobie rok, jakby co...

to zależy od wilgotności drewna, nigdy nie będzie na tyle suche, żeby się
jeszcze nie skurczyło, a drewno kurczy się na szerokość, natomiast po
długości prawie nic, u mnie ściana wysokości 3 m, bale suszone komorowo,
szczelina będzie właśnie jakieś 3-4 cm, Lepiej dać ciut więcej, jak
przestanie osiadać to zawsze można zamaskować jakimś kawałkiem drewna.

tak
robert
www.sabina.studioonline.pl

19. Data: 2007-07-31 10:46:59

Od: "robert" <r...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> blacharza czy dekarza czy da sie zrobic obrobke blacharska tak by woda
> splywajaca po belce nie wplywala pod belki lecz splynela na sciane

jak fundament będzie ocieplony styropianem albo otynkowany, to zawsze cokół
będzie wystawał (u mnie będzie), więc obróbka blacharska jak najbardziej
wskazana
a papę na lepiku połozyli ci pod tymi balami?
robert
www.sabina.studioonline.pl

20. Data: 2007-07-31 11:07:34

Od: "krzychut" <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jak fundament będzie ocieplony styropianem albo otynkowany, to zawsze
cokół
> będzie wystawał (u mnie będzie), więc obróbka blacharska jak najbardziej
> wskazana

tylko ze ta blacha winna byc pod podwalina i zawinieta wiec teraz bedzie juz
ciezko to zrobic

pzdr
krzychut

Gdzie kupić
Lodówka ARDO COO 2210 SHC (kremowa) - opinie
[Wroclaw] (oddam) gruz i (wywioze) smieci - jaka firma?
Napęd do drzwi garazowych FAAC 531
Poszukuje fachowca który pomoże przy odbiorze mieszkania od dewelopera