Re: Sztuczka reklamowa.

From: "tren R" <t...@2...antiszpamior.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Sztuczka reklamowa.
Date: Wed, 2 Jul 2003 09:12:12 +0200

są takie dni <news:MPG.196c25871bf318e398996e@news.onet.pl> w których
<Marsel> mówi:

> No ale powiedz - jesli reklama dobrze nam zapada w pamiec ale
> jednoznacznie negatywnie sie kojarzy czy moze byc skuteczna?

a znasz powiedzenie - "dobra prasa to zła prasa"? ;)
(czy cos w tym guście).
kiedy reklama budzi umiarkowane negatywne konotacje
wtedy nie dzieje sie nic specjalnego - o to wszak chodzi -
wzbudzic emocje, na tyle, żeby być zapamiętanym.
zakupy w przypadku towarów tanich i powszechnego uzytku
dokonuje się na zasadzie "a zanm go".
więc stając przed gablotą z proszkami, wybieram ten, którego reklama
wczoraj zapadła mi w pamieć.

natomiast jesli są to juz duze emocje negatywne - dajmy na to takie
kontrowersje wzbudzał benetton - to:

1. nie kojarzyła sie jednoznacznie negatywnie - podzieliła ludzi
na dwa obozy. zresztą odnosząc się jeszcze raz do meritum twojego
pytania - trudno mi znaleźć reklamę w pamięci, która jakoś jednoznacznie
źle by sie kojarzyła.

2. to było zamierzone - wzbudzic duże emocje, wykreować znajomośc marki.
po jakims czasie ludzie nie będą pamiętać całującej się zakonnicy
ale benettion zapamietają.

róznie to bywa.
no jednak polonezów nie reklamują
a beemwice jak najbardziej ;)

--
Stany Zjednoczone to jednak kraj przeogromnych mozliwosci.
Gdzie jeszcze kobieta moze wynajac mloda emigrantke, aby ta zrobila za nia