Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!newsfeed.gazeta
.pl!news.ipartners.pl!not-for-mail
From: "tren R" <t...@2...antiszpamior.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Sztuczka reklamowa.
Date: Wed, 2 Jul 2003 09:12:12 +0200
Organization: Internet Partners
Lines: 46
Message-ID: <bdtvg3$1llh$1@news2.ipartners.pl>
References: <bdp6fa$1fn3$1@foka.acn.pl> <bdp682$1sji$1@news2.ipartners.pl>
<bdp6nh$1spi$1@news2.ipartners.pl>
<M...@n...onet.pl>
<bdpqt6$2b9s$1@news2.ipartners.pl>
<M...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: 217.153.29.41
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news2.ipartners.pl 1057128771 54961 217.153.29.41 (2 Jul 2003 06:52:51 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: 2 Jul 2003 06:52:51 GMT
X-Priority: 3
X-MimeOLE: trenerski czytnik atomowy
X-Newsreader: wyprodukowany sposobem domowym
X-MSMail-Priority: Normal
NMTP-Posting-Host: host-62-141-225-202.kalisz.mm.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:212481
Ukryj nagłówki
są takie dni <news:MPG.196c25871bf318e398996e@news.onet.pl> w których
<Marsel> mówi:
> No ale powiedz - jesli reklama dobrze nam zapada w pamiec ale
> jednoznacznie negatywnie sie kojarzy czy moze byc skuteczna?
a znasz powiedzenie - "dobra prasa to zła prasa"? ;)
(czy cos w tym guście).
kiedy reklama budzi umiarkowane negatywne konotacje
wtedy nie dzieje sie nic specjalnego - o to wszak chodzi -
wzbudzic emocje, na tyle, żeby być zapamiętanym.
zakupy w przypadku towarów tanich i powszechnego uzytku
dokonuje się na zasadzie "a zanm go".
więc stając przed gablotą z proszkami, wybieram ten, którego reklama
wczoraj zapadła mi w pamieć.
natomiast jesli są to juz duze emocje negatywne - dajmy na to takie
kontrowersje wzbudzał benetton - to:
1. nie kojarzyła sie jednoznacznie negatywnie - podzieliła ludzi
na dwa obozy. zresztą odnosząc się jeszcze raz do meritum twojego
pytania - trudno mi znaleźć reklamę w pamięci, która jakoś jednoznacznie
źle by sie kojarzyła.
2. to było zamierzone - wzbudzic duże emocje, wykreować znajomośc marki.
po jakims czasie ludzie nie będą pamiętać całującej się zakonnicy
ale benettion zapamietają.
> Szczerze mowiac wyszedlem dawno temu z zalozenia ze reklama jest dla
> glupich frajerow. Pozniej doszedlem do wniosku ze jednak daje pewno
> swiadecwo o potencjale reklamodawcy, ale szybko zdalem sobie sprawe ze
> nie jest w najmniejszym stopniu dowodem jakosci, wirygodnosc..
> przeciez to brutalna sciema. (A jeszcze pozniej okazalo sie ze sam
> jestem glupim frajerem ale to juz inna historia..)
róznie to bywa.
no jednak polonezów nie reklamują
a beemwice jak najbardziej ;)
--
Stany Zjednoczone to jednak kraj przeogromnych mozliwosci.
Gdzie jeszcze kobieta moze wynajac mloda emigrantke, aby ta zrobila za nia
wszystkie prace domowe, aby sama mogla sie zglosic jako wolontariuszka do
dziennego domu opieki, gdzie emigrantka zostawia swoje dziecko.
|