TBS - mieszkania

11. Data: 2005-04-19 12:20:30

Temat: Re: TBS - mieszkania
Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-19 10:04 +0200, Użytkownik jack_sparrow napisał :
[ciach]
> Czynsze rzeczywiscie wysokie, ja za 68 m2 wszystkich miesiecznych oplat mam
> prawie 1000zl za 3 osoby, ale wiedzialem o tym przed przeprowadzka wiec niema co
> narzekac.

Raczesz mowic powaznie??? Za 56 m2 we wlasnosciowym mieszkaniu mam
czynsz 94 zl i jakies 750 wynosi rata kredytu, wiec chyba to sie
bardziej oplaca???

Edytka [edymon]

Tak, sprzątam po moim psie i jestem z tego dumna! :-)

12. Data: 2005-04-19 12:49:26

Od: "jack_sparrow" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Raczesz mowic powaznie??? Za 56 m2 we wlasnosciowym mieszkaniu mam
> czynsz 94 zl i jakies 750 wynosi rata kredytu, wiec chyba to sie
> bardziej oplaca???

Pisalem "wszystkich miesiecznych oplat", prad, co, woda, czynsz, smieci i co tam
sie jeszcze wlicza. Dodatkowo place tylko telefon.
Jesli miescisz sie z tym wszystkim w 94 zl to gartuluje, napisz gdzie mieszkasz.

pozdr
jack

13. Data: 2005-04-19 13:08:05

Od: Sierp <s...@s...sierp.net> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Apr 2005 14:20:30 +0200
"[edymon]" <m...@a...pl> wrote:

> Raczesz mowic powaznie??? Za 56 m2 we wlasnosciowym mieszkaniu mam
> czynsz 94 zl i jakies 750 wynosi rata kredytu, wiec chyba to sie
> bardziej oplaca???

przepraszam, gdzie w PL sa czynsze na poziomie 100pln??

Sierp

14. Data: 2005-04-19 13:14:21

Od: m...@p...pl (McMac) szukaj wiadomości tego autora

On 18 Apr 2005 11:53:13 +0200, "jack_sparrow" <j...@a...pl>
wrote:

>Ciekawe czy ktorys z odpowiadaczy byl choc raz w mieszkaniu tbs-owym?

Nie trzeba być, żeby wiedzieć że:
a) Jaka jest wysokośc kaucji + partycypacji. Moim zdaniem skandalicznie duża.
b) Skoro wykończone pod klucz to "taśmowo", a nie tak jak by się chciało. I
raczej niższym kosztem niż wyższym.
c) Nie jesteś właścicielem tylko najmującym. Nie możesz więc o niczym co dotyczy
nieruchomości decydowac. Nie masz żadnego wpływu na zarządzanie, wysokość
kosztów eksploatacyjnych, wysokość czynszu.

>No i jaka godna pogratulowania wiara w niezmiennosc naszych ustaw :p

Taka sama jak mieszkańców tbs-ów w niezmienność czynszów :-)

--
- Maciej Kulawik ----------------
- m...@p...pl --------------

15. Data: 2005-04-19 13:35:47

Od: "jack_sparrow" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie trzeba być, żeby wiedzieć że:
> a) Jaka jest wysokośc kaucji + partycypacji. Moim zdaniem skandalicznie duża.

Ja kaucji zaplacilem 0 zlotych i 30% partycypacji ktora w kazdym momencie moge
odzyskac powiekszona o wpolczynnik inflacji przy wyprowadzaniu sie.
Wogole nie rozumiem tego "zelaznego" argumentu, chetnych na tbs w warszawie jest
tylu ze gdybym chcial to spokojnie kilkanascie tysiecy "odstepnego" wzialbym za
swoje mieszkanie plus oczywiscie zwrot partycypacji.

> b) Skoro wykończone pod klucz to "taśmowo", a nie tak jak by się chciało. I
> raczej niższym kosztem niż wyższym.

Jednak nie byles w takim mieszkaniu.
Poczytaj sobie ustawe o niektorych formach... itp. odnosnie materialow
wykorzystywanych w tbs.
U mnie zmieniono sciany (niektorych nie stawiali), punkty swietlne, dodalem
kilka kontaktow, generalnie mozna bylo zmienic prawie wszystko.
To jest taki sam developer jak inny, tez moglem isc na budowe i pilnowac
"swojego" mieszkania i jak cos mi nie pasowalo to musieli poprawic, moglem, i
zmienilem np. kafelki na swoje.
Myslisz ze firma budujaca robi laske jak buduje dla tbs, przeciez wszystko jest
na gwarancji i jak bede mial nierowne kafelki to beda musieli poprawic.

> c) Nie jesteś właścicielem tylko najmującym. Nie możesz więc o niczym co dotyczy
> nieruchomości decydowac. Nie masz żadnego wpływu na zarządzanie, wysokość
> kosztów eksploatacyjnych, wysokość czynszu.

Mozesz rozwinac wysokosc kosztow, znaczy co, tbs ustala mi cene pradu?
Jesli chodzi Ci o czynsz to jest on regulowany ustawa i nie moze byc wyzszy niz
4% wArtosci odtworzeniowej rocznie.

> Taka sama jak mieszkańców tbs-ów w niezmienność czynszów :-)

Poczytaj sobie ta ustawe zanim zaczniesz pisac bzdury.

pozdr
jack

16. Data: 2005-04-19 15:12:27

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-19 14:49 +0200, Użytkownik jack_sparrow napisał :

> Pisalem "wszystkich miesiecznych oplat", prad, co, woda, czynsz, smieci i co tam
> sie jeszcze wlicza. Dodatkowo place tylko telefon.
> Jesli miescisz sie z tym wszystkim w 94 zl to gartuluje, napisz gdzie mieszkasz.

Uwazasz, ze prad jest tylko w tbsach? :-) Prad to nie czynsz, zawsze
mozesz siedziec przy swieczce. CO mam wlasne, na gaz. Koszt nmiesieczny
gazu lacznie z gotowaniem w skali roku to jakies 40 zl wlacznie z
ogrzaniem wody. Miesieczny koszt wody i sciekow to z kolei jakies 15
zl. Reszta jest w czynszu. Krakow, Ruczaj.

17. Data: 2005-04-19 15:13:56

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-19 15:08 +0200, Użytkownik Sierp napisał :

> przepraszam, gdzie w PL sa czynsze na poziomie 100pln??

To nawet nie jest czynsz, bo mieszkanie wlasnosciowe. To jest oplata za
administrowanie, sprzatanie, "wspolna" wode, prad na klatce, wywoz
smieci, biezace naprawy i przeglady, itp. W Krakowie.

18. Data: 2005-04-19 15:16:34

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Uwazasz, ze prad jest tylko w tbsach? :-) Prad to nie czynsz, zawsze
mozesz siedziec przy swieczce. C.O. mam wlasne, na gaz. Koszt
nmiesieczny gazu (z gotowaniem na kuchence) w skali roku to jakies 40 zl
(wlacznie z ogrzaniem wody przez piec). Miesieczny koszt wody i sciekow
to z kolei jakies 15 zl. Reszta jest w czynszu (to nawet nie jest czynsz
tylko oplata za administracje). Krakow, Ruczaj.

19. Data: 2005-04-19 15:18:05

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-04-19 17:13 +0200, Użytkownik [edymon] napisał :

> To nawet nie jest czynsz, bo mieszkanie wlasnosciowe. To jest oplata za
> administrowanie, sprzatanie, "wspolna" wode, prad na klatce, wywoz
> smieci, biezace naprawy i przeglady, itp. W Krakowie.

Aha, wspolnota mieszkaniowa, a nie spoldzielnia.

20. Data: 2005-04-19 15:26:05

Od: "jack_sparrow" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to z kolei jakies 15 zl. Reszta jest w czynszu (to nawet nie jest czynsz
> tylko oplata za administracje). Krakow, Ruczaj.

Nie rozumiesz, ja nie pisalem ze moj czynsz wynosi 1000 zl tylko ze jest wysoki
a WSZYSTKIE OPLATY miesieczne wynosza 1000zl.

pozdr
jack

Podwyższanie podłogi
czy robic liste prezentów slubnych
Pozar pralki :) co kupic???
Pralko suszarka Ariston AMD129 piszczy guma
konserwacja skory