TO SKANDAL!!!

81. Data: 2002-06-10 11:23:07

Temat: Odp: TO SKANDAL!!!
Od: "Marek Bieniek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

Użytkownik magnezytka <a...@k...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:adpgf1$ao$...@n...onet.pl...
> Na humanistę to mi nie wyglądasz .

A co ma humanizm do wypisywania recepty leniowi?

> A gdzie przysięga Hipokratesa? Lekarz
> powinien być jak kapłan ,

Popatrz na kaplanow. Popatrz czym jezdza, gdzie mieszkaja... I do tego wycia
gaja reke po kase na kazdym kroku i nie placa od tego podatkow. Chetnie bede
jak kaplan:/

> ale na studia medyczne za dużo dostaje się ludzi z
> elit /niekoniecznie dobrych ludzi ,karierowiczów itp./Dlatego kochani
> lekarze macie coraz mniejsze uznaie w społeczeństwie i zaufanie.

Nie rozumiem...

> Owszem
> zdarzaja się upierdliwi pacjenci /w czymś tkwi jednak ich problem/ ,ale do
> nich nalezy również umiejetnie podejść -to tak jak z nauczycielem czy
> psychologiem.

Wyobraz sobie taka sytuacje: Godzina 0.30. Na izbe przyjec wjechala karetka
ze stanem padaczkowym. Na oddziale chory z udarem wlasnie dostal obrzeku plu
c. Dyzurny neurolog sciaga do niego interniste, po czym zbiega do izby, co b
y zwolnic pogotowie. Chory dostaje kolejnego napadu. Neurolog zleca kolejne
leki, wysyla go na TK glowy i odbiera telefon, ze ten chory z udarem wlasnie
sie zatrzymal. Lekarz dzwoni po OIOM i biegnie na oddzial reanimowac. W tym
czasie wyslany na TK glowy padaczkowiec w stanie pomrocznym rzuca sie, pluje
i gryzie, a radiolog sie piekli. Neurolog klnie i pozycza z neurochirurgii a
mpulke dormicum, co by spacyfikowac padaczkowca. W tym czasie laboratorium d
zwoni, ze cukier z 24.00 u Kowalskiego jest 400. Neurolog siada na podlodze
i zastanawia sie co tu robi. I na to wchodzi pan, ktoremu wlasnie skonczyl s
ie nootropil.
Oczywiscie przesadzam. Oczywiscie nie kazdy dyzur jest taki, oczywiscie nie
zawsze pacjent po recepte przychodzi o 1.30. Co nie zmienia faktu, ze lekarz
dyzurny oddzialu szpitalnego NIE JEST PO TO, ZEBY WYPISYWAC RECEPTY. Ma na g
lowie inne rzeczy.

> Nauczycieli w Polsce mamy beznadziejnych-tak jak lekarzy na
> pogotowiach .

Tak, wszystkich lekarzy na pogotowiach mamy beznadziejnych, tak jak i nauczy
cieli. Chyba troche przesadzasz.

> Prywatnie jak dostanie kasę do raczki to trochę bardziej się
> zainteresuje a tak człowieku sp... do trumny .

Nie skomentuje. Ja sam nie pracuje nigdzie prywatnie. Powinienem miec zatem
100% zgonow, nieprawdaz?

> Niestety nie zmienię świata ,
> ale podchodźcie bardziej ludzko do pacjentów a nie przedmiotowo,w tym
> zawodzie nie ma miejsca na rutynę .

Amen...

m.

82. Data: 2002-06-11 06:30:21

Temat: Re: TO SKANDAL!!!
Od: "Gregg" <g...@z...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Użytkownik "SebaX" news:3d007fb0_3@news.vogel.pl:

[...]
> A co do lekarzy to ostatnio siostra mojej laski jest w szpitalu i
zauważyłem
> ciekawą scenkę:
> przychodzi rodzinka jakieś pacjętki do dyżurki i daję wypchaną
reklamówkę
> pielęgniarce tzw. "wyrazy wdzięczności" a ta bez skrępowania przy
ludziach
> bierze i chowa oczywiście z podzienkowaniami " ależ nie trzeba było".
> Pytanie usługa extra płatna to opieka nad pacjentem [...]

Sprawa jest prosta.
Podobnie jak w przypadku tzw. piratów sprzedających kradzione CD,
tirówek, "wtórnego" rynku (kradzionych i dlatego takich tanich)
komórek, czy też narzekań na kiepskość polskiego sejmu, rządu,
samorządu.

Jeśli nie byłoby popytu na usługi tirówek, kradzione towary...
Jeśli bylibyśmy inni lub mielibyśmy z kogo wybrać...
Jeśli nie byłoby oferujących łapówki czy inne dowody wdzięczności...
...byłoby lepiej, ale - niestety - jesteśmy pokoleniem straconym.
Za Mojżesza zniewoleni Żydzi chodzili 40 lat po pustyni zanim Jahwe
zdecydował, że dopiero może coś z nimi robić.
Teraz szybciej wszystko się kręci więc sądzę, że zostało nam cirka 10
lat błądzenia jeszcze. Ale nadziei nie mam, że wcześniej ma szanse być
lepiej. Bo przyczyna tkwi w nas, a nie gdzie indziej.

--
pozdr
Gregg

83. Data: 2002-06-11 22:25:05

Od: Iks <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Artur Makowski wrote:
> A powinienes isc do sadu.

A to niby po co ? Zeby sie wozic dwa lata na prozno.
"Kara, zeby byc skuteczna i dotkliwa musi byc szybko wymierzona" :-)
Ale zaraz sie odezwie pewnie jakis sedzia albo prokurator
i znow sie rozwinie watek, ze sady sa ok, tylko malo sie
tam zarabia wiec nie nalezy sie dziwic bajzlowi w sadach.

84. Data: 2002-06-11 22:49:59

Od: Iks <o...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

MEKU wrote:
> PAnowi i Panie .. ja tylko chcialem zapytac..
> Az tu przy okazji taka dyskusja ..
> hm.. cos jest chyba w tle ..( patrz : niezadowolenie ze Służby Zdrowia)

Taaak. Niezadowoleni sa pacjenci (z jakosci) i lekarze (z wynagrodzenia).
To samo mozna powiedziec o rolnikach, nauczycielach, gornikach...

Problem jest w tym, ze niektorym bardzo trudno pojac, ze zyjemy
w biednym kraju - 90% placi 19% podatku. Dopoki sie ludzie nie
wzbogaca - bedzie bryndza.
Jesli sie na SZ sklada kupa ludzi biednych (ale przeciez nie chorujacych
rzadziej niz bogaci) to jest ona taka jaka jest. I lepsza nie bedzie.
A jesli bedziemy dalej zwiekszac obciazenia (np. skladki na SZ jak ktos
juz tu postulowal) to nikt sie nigdy nie wzbogaci.

Prywatyzacja tez nie jest panaceum. W Polsce mamy dosc zarloczny
(bo mlody) kapital, a w medycynie na zwrot z poteznych inwestycji
trzeba czekac latami. Kapitalu zagranicznego nie chca wpuscic lokalni
demagodzy - kolko sie zamyka.
Dlatego szpitale prywatne zajmuja sie glownie
odbieraniem porodow (niepowiklanych) i wycinaniem
migdalkow. Z tego samego tez powodu mamy tyle autostrad ile mamy.

Duperele w stylu "w stanach lekarz dostaje za godzine 2000" sa nudne jak
flaki z olejem, tam kazdy zarabia 'iles azy tyle' bo to bogaty kraj.
Najlepiej do niego wyjechac.

85. Data: 2002-06-11 23:07:05

Od: Harry Haller <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W przerwie miendzy kolejnymi uykami ciepuej whisky dnia Wed, 12 Jun
2002 00:49:59 +0200, Iks <o...@p...com> napisau (a):

>Duperele w stylu "w stanach lekarz dostaje za godzine 2000" sa nudne jak
>flaki z olejem, tam kazdy zarabia 'iles azy tyle' bo to bogaty kraj.
>Najlepiej do niego wyjechac.

Heh
W Stanach można zarobić , ale ..............

Brat kumpla siedzi tam prawie 10 lat.
Jest extra kardiologiem : kardio-inwazyjna
został współudziałowcem goli 1,3 mln $ rocznie

ALE

1.Jego życie prywatne nie istnieje
2. Słowo urlop zniknęło z jego słownika
3. Nie ma pojęcia co znaczy "Być na chorobowym"
4. Gdy chce zobaczyć rodzinę to kupuje
im bilety do Stanów

wnioski : ....................................................
(wpiszcie co tam sobie checie)
--
Harry Haller
___________________________

86. Data: 2002-06-11 23:09:19

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prywatyzacja tez nie jest panaceum.

Nie ma w ogole czegos takiego jak panaceum. Ale prywatyzacja jest akurat
najlepszym lekarstwem, zazwyczaj jedynym.

> Dlatego szpitale prywatne zajmuja sie glownie
> odbieraniem porodow (niepowiklanych) i wycinaniem
> migdalkow.

:-)))))))))))) Dobre, ale bzdurne.

> Z tego samego tez powodu mamy tyle autostrad
> ile mamy.

Nie, nie z tego. Powodem jest to, ze tylko 2% budzetu jest przeznaczone na
cele inwestycyjne i prorozwojowe, a najwieksza czesc jest przejadana i
wyrzucana w bloto....(vide huty, kopalnie itp.)

> Duperele w stylu "w stanach lekarz dostaje za godzine
> 2000" sa nudne jak
> flaki z olejem, tam kazdy zarabia 'iles azy tyle' bo to
> bogaty kraj.

Nie...... W USA pieniadze nie spadly jak manna z nieba, tylko zostaly ciezko
zarobione... Ale jak tutaj zarobic, jezeli w pewnych dziedzinach
konserwowany jest socjalizm i "sprawiedliwosc spoleczna"?

pozdrawiam
Krzysztof

87. Data: 2002-06-11 23:13:53

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 4. Gdy chce zobaczyć rodzinę to kupuje
> im bilety do Stanów
>
> wnioski : ....................................................

Coz, nie ma nic za darmo, tak jest ze wszystkim :-)

pozdrawiam
Krzysztof

88. Data: 2002-06-11 23:26:36

Od: "Krzysztof Pujdak" <g...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

> :-)))))))))))) Dobre, ale bzdurne.

Sorry-dementuje: nie zauwazylem slowa "prywatne".
Dodam jednak, ze gdyby pieniadze obecnie wrzucane do beczki bez dna, jaka
jest publiczna opieka zdrowotna, wydawac w prywatnym lecznictwie, to jego
jakosc bylaby po jakims czasie wiele lepsza (i byc moze uslugi bylyby
tansze).
Nie inaczej jest z wszystkimi innymi panstwowymi monopolami.
pozdrawiam
Krzysztof

89. Data: 2002-06-12 09:59:02

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

Iks wrote:

> Duperele w stylu "w stanach lekarz
> dostaje za godzine 2000" sa nudne

Nie masz racji. Nie chodzi o bezwzględną wysokość kwoty, a o proporcje
zarobków. Jak już pisałem w tym wątku (i nie raz pisałem wcześniej na tej
liście): im lepsze płace, tym ostrzejsza selekcja ludzi i tym większa szansa
wybrania najlepszych, najmądrzejszych i ... najuczciwszych. Dla rozwoju kraju
(o czym wspominasz) ważne jest, by nagradzać i motywować ludzi
ponadprzeciętnych i twórczych. W obecnych czasach nie zbudujesz potęgi
gospodarczej na bazie kopalni, hut, czy nawet stoczni - potrzebne są produkty
sprzedawalne na całym świecie. Medycyna nie jest może najlepszym przykładem
takiej działalności, więc powinna przegrywać z menedżerami, wynalazcami itp.,
ale im dłuższa jest ta lista, tym gorzej dla medycyny. A to ma znaczenie dla
kraju - zła medycyna to chore społeczeństwo, tracące na leczenie więcej czasu
i pieniędzy. Źle opłacany lekarz to także lekarz podatny na korupcję, w tym
także na działania 'marketingowe' różnych firm - to w praktyce oznacza, że
zachodni koncern farmaceutyczny zarabia w Polsce więcej pieniędzy niż to jest
niezbędne, z czego ułamek przeznaczy na finansowanie "szkoleń na Karaibach"
czy "zjazdów w Kualalumpur" dla 'najwybitniejszych' lekarzy. Zapewne wiesz,
że farmaceutyka to jeden z najlepszych biznesów świata - to są pieniądze
uciekające z Polski, na czym nie bogaci się nasz naród.

Jak może wiesz, nie twierdzę, że istniejący system opieki jest dobry. Jest on
zły i będzie jeszcze gorszy, obecna ekipa planuje bowiem powrót do
scentralizowanego systemu decydowania o zdrowiu Zdzisława Kowalskiego i
Euzebii Nowak. Jest wiele czynników, które trzeba zmienić, aby efekty
działania były lepsze - jeden z nich to wprowadzenie realnej konkurencji
powiązane z możliwością osiągania legalnych wysokich dochodów przez dobrych
lekarzy. Tak od dawna wygląda polska stomatologia i dzięki temu co prawda
płacę wysokie rachunki mojemu dentyście, ale moje zęby mają się tak dobrze,
jak nigdy dotąd. Przy czym najwięcej kosztowały mnie poprawki po partactwie z
publicznej służby zdrowia, gdzie nie miałem możliwości wybierania
stomatologa. Nie słyszałem też, aby trzeba było dawać stomatologowi łapówki
za przyjęcie bez kolejki, czy żeby do przyjęcia były półroczne kolejki. Wiem
natomiast, ile zarabiają stomatolodzy i jest to wyraĽnie więcej niż oficjalne
zarobki lekarzy - dlaczego więc niemożliwe jest, aby lekarze zarabiali równie
dużo albo i więcej (przecież ich praca jest bardziej odpowiedzialna, a
warsztat pracy bardziej rozbudowany i droższy).

Leszek

90. Data: 2002-06-12 12:10:00

Temat: Re: TO SKANDAL!!!/długie...
Od: "EDXER" <(nospam)Wadysaw.9358343@pharmanet.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iks" <o...@p...com> napisał w wiadomości
MEKU wrote:
> [...]

Prywatyzacja tez nie jest panaceum. W Polsce mamy dosc zarloczny
(bo mlody) kapital, a w medycynie na zwrot z poteznych inwestycji

Sytuacja w Stanach i Kanadzie - państwowe i prywatne ubezpieczenie, ale mają
przynajmniej zdywersyfikowane finansowanie , a u nas " single payer system "
, w dodatku "politician s dependent".

A tłumaczyć nie mam czasu/nie chce mi się.

"Public policy is that doctors will spend less and less time on each
patient
due to progressive reduction in fees. Private insurance is a slow and
no pay process, in order to force doctors to spend less time and provide
less service."

The above comment certainly characterizes the experience in this part of
Canada [Ontario].

As the true value of each service has been allowed to drop, relative to
inflation, the number of services per practitioner has risen as a
compensatory strategy. These trends show no signs of abating.

In a situation where there is a monopoly "single-payer" system, lowering
fees produces more services. This is exactly the opposite of a "free
market" model.

Alas and alack..... (I suppose!)....... there is nothing I can disagree
with here. All too true. My only hope is that if we keep talking and more
docs come to be politicized, we might be able to muster a reasonable lobby,
with information that is quite different than the insurance companies or
lawyers. Most docs are not political creatures. It turns my
stomach. But... no one is going to do it for us. The ACP and the IOM are
some voices in the wilderness, that are heard. Peter

Edxer - z innej listy dyskusyjnej

STAŻ PODYPLOMOWY - STOMATOLOGIA!!!!!!!
ventriculostomia III komoru mozgu
[ogloszenie] stomatologia - ortodoncja