Tabletki

1. Data: 2002-08-13 21:51:59

Temat: Tabletki
Od: "Kinga" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ważne dla mnie pytanie. Od jakiegoś czasu zastanawiam się poważnie nad
zażywaniem tabletek antykoncepcyjnych - nie byłam jeszcze z tym pomysłem u
ginekologa. Chciałabym zasięgnąć porady specjalisty tu, w grupie, jakie są
WSZYSTKIE skutki uboczne zażywania tych tabletek i czy są one wskazane 19-to
letniej dziewczynie? Proszę o odpowiedź, Kinga

2. Data: 2002-08-13 22:42:23

Temat: Re: Tabletki
Od: "GURu*" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

ten post mógłby mieć duuużo linijek ale ograniczę się wyłącznie do krótkiej
rady. porozmawiaj z ginekologiem.działań ubocznych jest wiele, nie na
wszystkie jesteś narażona, raz ze względu na wiek, dwa, po badaniach
niezbędnych do przeprowadzenia, Twój lekarz określi rodzaj i stopień ryzyka.
na pewno ma wielkie doświadczenie i poprowadzi Cię dobrze. jeżeli da Ci
tylko receptę bez badań (np. na diane 35, bo zauważy dwa pryszcze a
miesiączki czasem nieregularne) to idź do innego. powiedz od razu, ze masz
wątpliwości i chcesz wiedzieć o wszystkim. niektórzy lekarze uważają, że nie
ma potrzeby informowac pacjentkę; on wie, co robi a ona nie chce zajść w
ciąże.

a propos, po wszystkim rozważ za i przeciw.
nie warto na przykład strzelać do wróbla z armaty uprawiając sex maksymalnie
raz w tygodniu.

Max

PS jezeli naprawdę będziesz chciała, postaram się wrzucić tu wszystkie
powikłania ale nie warto tego czytać bez konsultacji z lekarzem w real
world.

3. Data: 2002-08-13 23:50:05

Od: "sheba" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja Diane-35 dostałam od lekarza pierwszego kontaktu.... Właściwie to tylko
wspomniałam, ze zastanawiam się nad tabletkami antykoncepcyjnymi na
przetłuszczającą się cerę i włosy a pani dr zapytała czy chcę jakieś
konkretne. powiedziałam, ze myślę o Diane-35 i mi wypisała receptę.... nawet
Jej o to nie prosiłam (ba, myślałam nawet, że nie wolno Jej przepisywać
leków hormonalnych). Qrcze...może rzeczywiście powinnam zrobić wcześniej
jakieś badania?

--
sheba 19

4. Data: 2002-08-14 08:50:56

Od: "Ewka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sheba" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jej o to nie prosiłam (ba, myślałam nawet, że nie wolno Jej przepisywać
> leków hormonalnych). Qrcze...może rzeczywiście powinnam zrobić wcześniej

Jak słyszę o takich lekarzach, którzy lekką ręką walą hormonki na tłustą
cerę, bez wywiadu, badań, to scyzor mi się w kieszeni otwiera. :(
Dziewczyny, kobity - zwyczajnie od takich WYCHODZIĆ.

Tak, sheba, BADANIA, wywiad... Hormony to nie cukierki.

5. Data: 2002-08-14 20:48:09

Temat: Odp: Tabletki
Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

I mała uwaga:

branie Diane 35 (1 opakowania w kuracji) powinno sie zaczynać 5. dnia
miesiączki (cyklu), a nie jak w ulotce napisano 1go.

Ja przez branie od 1go dnia znalazłam sie w szpitalu, bo jak
stwierdzili lekarze, nie można w pierwszym dniu cyklu ładowac takiej
dawki hormonów, jaką Diane 35 zawiera.

pozdrawiam

cherokee

6. Data: 2002-08-14 23:19:08

Od: "sheba" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ja przez branie od 1go dnia znalazłam sie w szpitalu, bo jak
> stwierdzili lekarze, nie można w pierwszym dniu cyklu ładowac takiej

O matko...nie strasz mnie...:(((. Brałam wg ulotki.... i dostałam Diane-35
bez żadnych pytań i badań.... Od kilq dni mam delikatne plamienie... Niby
piszą, że to się zdarza... ale... :/. No to sobie chyba ułatwiłam życie...
nie chcialo mi się po ginekologach włóczyć....
A jakie miałaś objawy zanim wylądowałaś w szpitalu?

--
sheba 19

7. Data: 2002-08-15 14:02:31

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie miałaś objawy zanim wylądowałaś w szpitalu?

Neverending okres :))))))))

Pomogło odstawienie hormonów, przerwa miesięczna i zaczęcie kuracji od
5go dnia cyklu.
Leczono mnie w klinice AM na Dyrekcyjnej we Wrocławiu.
I tak naprawdę do dziś nikt nie potrafi wyjaśnić, dlaczego tak się
stało.

pozdr

cherokee

8. Data: 2002-08-15 15:00:47

Od: "Ewka" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> O matko...nie strasz mnie...:(((. Brałam wg ulotki.... i dostałam Diane-35
> bez żadnych pytań i badań....

Nie wiem, czy śmiać się tu czy płakać. Na pewno załamać ręce. :(

Od kilq dni mam delikatne plamienie... Niby
> piszą, że to się zdarza... ale... :/. No to sobie chyba ułatwiłam życie...
> nie chcialo mi się po ginekologach włóczyć....

Jasne, fajniej będzie się włóczyć za lat ileś dajmy na to... po
onkologach???
A może ktoś Ci nakładł do głowy, że Diane35 to takie małe sympatyczne
cukiereczki???
Ręce opadają razem z biustem. I nie wiadomo kogo tłuc za to po głowie -
lekarzy dających z szufladki piguły bez choćby minimalnego wywiadu, MEN - za
brak normalnej rzetelnej edukacji w szkołach (coby bez owego wywiadu
dziewczyny piguł nie brały), czy dziurę ozonową.

Droga Shebo, moja w tej chwili dwudziestoczteroletnia kuzynka, na własną
rękę kilka lat temu zafundowała sobie kurację przeciwtrądzikową Diane35. Jej
też "nie chciało się włóczyć po ginekologach". Dziś ma rozwaloną wątrobę,
totalnie rozregulowaną gospodarkę hormonalną, i kilka jeszcze innych
sympatycznych dolegliwości.
No cóż, była hiperestrogenna, ale tego nikt jej nie powiedział, nikt nie
zbadał. Po co się włóczyć....

E.

9. Data: 2002-08-15 15:01:32

Od: "sheba" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Neverending okres :))))))))

No extra....:/ Bo ja małe plamienie mam już ok kilku dni...
A naprawdę było z Tobą aż tak żle, że wymagałaś hospitalizacji?
A dlaczego nie napiszą na ulotkach, żeby brać od 5-tego dnia cyklu?
Powariowali? Ludzi chcą pouśmiercać?

--
sheba 19 - teraz trochę zaniepokojona....

10. Data: 2002-08-15 15:10:46

Od: "Cherokee gd" <c...@t...skasujCalyTenNapis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Naprawdę wyglądało to groźnie. Trzy tygodnie okresu, takiego obfitego
ze skrzepami, fuj, okropieństwo!

Może przyczyną była grypa, która akurat przechodziłam.
Badano mnie, wykluczono poronienie i inne powikłania, z krzepliwością
np. i zapaleniem przydatków.
Powiedzieli: albo pani zwiekszymy dawkę, albo odstawimy. Odstawili i
przeszło.

BTW dostałam Dianę równiez jako kurację antyandrogenną, która
zawdzięczam innemu ginekologowi, który nafaszerował mnie Rigevidonem,
po którym czułam się fatalnie.

Obecni jestem pod stała kontrola lekarza AM we Wro, na każdej wizycie
mam USG dodpochwowe.
Żadnych problemów nie mam, tabletki działaja jak trzeba, ale wolno mi
je brac jeszcze tylko przez rok, tak powiedział lekarz.

W sumie kuracja będzie trwać dwa lata, w zasadzie dwa i pół.
Nie przybywam na wadze , czuję się świetnie.

Miejmy nadzieję, ze będzie ok.

pozdrawiam

cherokee

Co to znaczy?