Tabletki antykoncepcyjne.

1. Data: 2002-09-27 06:40:27

Temat: Tabletki antykoncepcyjne.
Od: "Rima" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieje jakiś maksymalny czas brania tabletk antykoncepcyjnych, czy
można je brać np. 6 lat (przy założeniu, że wszystkie wyniki badań
przeprowadzanych okresowo sa prawdłowe) bez przerwy.???
Dziekuję za odpowiedź
Iza

2. Data: 2002-09-27 10:06:19

Temat: Re: Tabletki antykoncepcyjne.
Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rima" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> Czy istnieje jakiś maksymalny czas brania tabletk antykoncepcyjnych, czy
> można je brać np. 6 lat (przy założeniu, że wszystkie wyniki badań
> przeprowadzanych okresowo sa prawdłowe) bez przerwy.???

Można podobno przyjmowac wiele lat bez przerwy .Jest to stosunkowo nowy
poglad,pojawij sie po wprowadzeniu najnowszych tabletek typu Logest
(Harmonet),i te starsze tez mozna tak brac( Cilest,Femoden,Mercilon).

Gosia

3. Data: 2002-09-27 15:26:11

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> poglad,pojawij sie po wprowadzeniu najnowszych tabletek typu Logest
> (Harmonet),i te starsze tez mozna tak brac( Cilest,Femoden,Mercilon).

co nie znaczy, ze dla kazdego to sie dobrze konczy:(
po ponad 5 latach brania tabletek mam problem z wątrobą a obraz jajników
wskazuje na niemożność zajścia w ciążę - jak stwierdziła p. doktor po długim
przyjmowaniu pigulek ten obraz jajników należy przyjąc za rzecz normalna

Ewa

4. Data: 2002-09-27 19:46:05

Od: "/jaro" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

--
> [...]
długim
> przyjmowaniu pigulek ten obraz jajników należy przyjąc za rzecz normalna

Oczywiscie moze byc jeszcze gorzej,ulotka zawarta w opakowaniu opisuje
bardzo wiele mozliwych powiklan wynikących z przyjmowania hormonow
płciowych.Jezeli decydujesz sie na skuteczną antykoncepcje to musicz brać to
pod uwage.Wybrać to co jest dla ciebie lepsze.Problemy ze zdrowiem mogą sie
pojawić juz po kilku miesiacach stosowania,nie ma żadnych reguł.Poza tym nie
wydaje mi sie zeby przerwy 1-2 miesieczne jakie kiedyś
zalecano były w tym względzie korzystne.
Gosia

5. Data: 2002-09-27 20:19:00

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jezeli decydujesz sie na skuteczną antykoncepcje to musicz brać to
> pod uwage.>
Gosia

dlatego nie mam do nikogo pretensji, stwierdzam tylko fakt:(
oczywiscie przez te 5 i troche lat robilam badania kontrolne - po raz
pierwszy wyszly zle
Ewa

6. Data: 2002-09-29 17:06:29

Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Rima wrote:
> [...]
> czy można je brać np. 6 lat (przy założeniu, że wszystkie wyniki badań
> przeprowadzanych okresowo sa prawdłowe) bez przerwy.???

Wg mojego lekarza, tak. Zapytałam się niedawno, czy z racji tego, iż stosuję pigułki
antykoncepcyjne od 2 lat, powinnam zrobić przerwę. Lekarz stwierdził, że skoro
wyniki badań są prawidłowe, to żadne przerwy nie są potrzebne. Najtrudniejszy okres
dla organizmu kobiety to okres przystosowywania się do środków hormonalnych, a
robiąc przerwy co jakiś czas musimy ów etap "przystosowawczy" przechodzić na nowo.

--
pozdrawiam,
Elvira

7. Data: 2002-09-29 19:04:52

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:

> dlatego nie mam do nikogo pretensji, stwierdzam tylko fakt:(
> oczywiscie przez te 5 i troche lat robilam badania kontrolne - po raz
> pierwszy wyszly zle

A czy to pierwsza planowana ciaza?
Przyjmowanie tabletek nie powoduje nieplodnosci .
Vlad

8. Data: 2002-09-29 19:12:19

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> A czy to pierwsza planowana ciaza?

ja nie palnuje ciazy a przynajmniej nie teraz (jesli bylaby planowana to
bylaby pierwsza)
przestalam brac pigulki tylko ze wzgledu na zle wyniki prob watrobowych

> Przyjmowanie tabletek nie powoduje nieplodnosci .

ginekolog u ktorej bylam powiedziala, ze tak sie czasem dzieje po dlugim
przyjmowaniu pigulek i ze mam sie na razie nie martwic i za jakies pol roku
zrobic usg dla kontroli
wczesniej nikt nie twierdzil, ze nie oge zajsc w ciaze a badania robie w
miare regularnie

Ewa

9. Data: 2002-09-30 08:29:54

Temat: Odp: Tabletki antykoncepcyjne.
Od: "Wiola" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>Najtrudniejszy okres dla organizmu kobiety to okres przystosowywania się do
>środków hormonalnych, a robiąc przerwy co jakiś czas musimy ów etap

Każdy organizm jest inny, ale jeżeli nie planujesz ciąży, ze swoich
doświadczeń, nie polecam robienia przerwy w braniu pigułek. Zrobiłam sobie
przerwę, ponieważ nie było potrzeby antykoncepcji (wyjazd męża) na miesiąc.
Wydawało mi się, że taka przerwa będzie wskazana po 3 latach brania Logestu.
Minął 3 miesiąc, a miesiączka się nie pojawiła, w międzyczasie wrócił mąż i
nie było antykoncepcji hormonalnej. W ciąży nie jestem, byłam u swojego
ginekologa, coś tam się przyblokowało i teraz muszę brać GestoMikron, aby
pojawiła się miesiączka, a potem już pigułki, ale inne, a najlepiej
zastanowić się nad inną możliwością antykoncepcji....
Twój organizm mugłby zareagować inaczej, ale może się też przydarzyć to co
mi, a wtedy szybko trzeba szukać alternatywy.
Pozdrawiam
Wiola

10. Data: 2002-09-30 08:48:38

Od: wg <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a):

> ginekolog u ktorej bylam powiedziala, ze tak sie czasem dzieje po dlugim
> przyjmowaniu pigulek i ze mam sie na razie nie martwic i za jakies pol roku
> zrobic usg dla kontroli

Zdarza sie .

> wczesniej nikt nie twierdzil, ze nie oge zajsc w ciaze a badania robie w
> miare regularnie

Dopoki nie zaczniesz starac sie o ciaze nikt nie moze jednoznacznie stwierdzic
na podstawie badania fizykalnego, usg, czy oznaczen hormonalnych czy mozesz
zajsc czy nie.
Vlad

serce - czy to normalne ?
zwichnięcie nogi w kostce