Tabletki antykoncepcyjne.

11. Data: 2002-09-30 15:43:38

Temat: Re: Tabletki antykoncepcyjne.
Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Dopoki nie zaczniesz starac sie o ciaze nikt nie moze jednoznacznie
stwierdzic
> na podstawie badania fizykalnego, usg, czy oznaczen hormonalnych czy
mozesz
> zajsc czy nie.
> Vlad

na peno, ale dopiero teraz na podstawie usg twierdza, ze nie moga,
wczesniejsze usg na to nie wskazywaly
Ewa

12. Data: 2002-12-02 00:43:24

Temat: Pigułki antykonc. + cellulit
Od: "Elvira" <e...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy przyjmowanie pigułek antykoncepcyjnych może być przyczyną cellulitu? Nie
chodzi tutaj o przyrost masy ciała i zwiększenie wagi, ale tylko o ten jeden
problem. Nigdy wcześniej nie miałam cellulitu, praktycznie przez całe życie
uprawiam dużo różnych sportów, jem niewiele (napewno nie można tu mówić o
opychaniu się słodyczami itp.) i moja waga jest adekwatna do wzrostu.
Problem pojawił się mniej więcej w czasie, gdy rozpoczęłam stosować
antykoncepcję hormonalną. A co gorsze, zauważyłam że sytuacja się pogarsza.
Nie wiem, czy przyczyną mogą byc pigułki i czy powinnam z nich zrezygnować?
Proszę o odpowiedzi. Dziękuję.

--
pozdrawiam,
Elvira

13. Data: 2002-12-02 08:03:39

Temat: Re: Pigułki antykonc. + cellulit
Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak, pigułki mogą nasilać/powodować celulit.
> Czy przyjmowanie pigułek antykoncepcyjnych może być przyczyną cellulitu? >
Nie wiem, czy przyczyną mogą byc pigułki i czy powinnam z nich zrezygnować?
Czy zrezygnować- sama oceń. Może wystarczy większa dbałość o ciało, masaże
itp.

14. Data: 2002-12-02 14:52:32

Od: "Magda" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Też, niestety mi się wydaję, że nasila.... :-((

15. Data: 2002-12-02 15:55:36

Temat: Odp: Pigułki antykonc. + cellulit
Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy przyjmowanie pigułek antykoncepcyjnych może być przyczyną cellulitu?

Raczej nie powinno.Cellulit powstaje w wyniku braku ruchu, zaburzeń
przemiany materii, zaburzeń hormonalnych i procesu starzenia. Zwykle na jego
powstanie składa się wiele czynników. Pigułki raczej regulują cykl
hormonalny.

> Problem pojawił się mniej więcej w czasie, gdy rozpoczęłam stosować
> antykoncepcję hormonalną.

Może w tym czasie zaczęlaś prowadzić mniej aktywny tryb życia. Niestety z
wiekiem skóra zaczyna się starzeć, więc w momencie gdy przestanie się
ćwiczyć latwiej traci elastyczność.
U mnie pigułki nie mialy żadnego wpływu na stan skóry (poza wyleczeniem
trądziku :-) ), może dlatego, że regularnie ćwiczę.
Podobnie jest z tyciem. Środki antykoncepcyjne z minimalną ilością hormonow
(jakie teraz są dostępne) jedynie mogą wzmagać apetyt, ale same z siebie nie
powodują przyrostu masy ciała.

Kasia

16. Data: 2002-12-03 10:19:56

Od: "Joanna" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mysza" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Raczej nie powinno.Cellulit powstaje w wyniku braku ruchu, zaburzeń
> przemiany materii, zaburzeń hormonalnych i procesu starzenia.

a jednak. Cellutit powodują też estrogeny i właśnie pigulki nasilają ten
efekt.
Niestety jest taka zależność.., czy zrezygnować - sama oceń co ważniejsze.
Cellulit to nie choroba, a ruch, kremy, masaże łagodzą objawy.

Joanka

17. Data: 2002-12-03 12:01:40

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Mon, 2 Dec 2002 01:43:24 +0100, "Elvira" <e...@p...com.pl>
wyskrobal sobie:

>Czy przyjmowanie pigułek antykoncepcyjnych może być przyczyną cellulitu?

Tak.
Obecnie po odstawieniu tabletek juz 3 miesiac walcze zeby usunac to
paskudztwo z ud (a nabawilam sie tego w trakcie polrocznego zazywania
tabletek)

m3duz4

18. Data: 2002-12-03 13:56:26

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Mon, 2 Dec 2002 16:55:36 +0100, "mysza" <m...@w...pl>
wyskrobal sobie:

>Mo?e w tym czasie zacz?la? prowadzi? mniej aktywny tryb ?ycia. Niestety z
>wiekiem skóra zaczyna si? starze?, wi?c w momencie gdy przestanie si?
>?wiczy? latwiej traci elastyczno??.
>U mnie pigu?ki nie mialy ?adnego wp?ywu na stan skóry (poza wyleczeniem
>tr?dziku :-) ), mo?e dlatego, ?e regularnie ?wicz?.
>Podobnie jest z tyciem. ?rodki antykoncepcyjne z minimaln? ilo?ci? hormonow
>(jakie teraz s? dost?pne) jedynie mog? wzmaga? apetyt, ale same z siebie nie
>powoduj? przyrostu masy cia?a.

u ciebie nie, ale u innych tak, wiec nie generalizuj
ja np przytylam w trakcie polrocznego brania 5 kg (zawsze mialam
plaski brzuszek, zadnej faldki, wrecz idealny :-) - a teraz musze
walczyc o powrot dawnej sylwetki), no i nabawilam sie okropnego
cellulitisu
(waga skoczyla mi w ciagu pierwszych 2 miesiecy o 5 kg, potem sie
unormowalo mniej wiecej na tym poziomie , ale cellulitis stale sie
powiekszal)
mniej aktywny tryb zycia?? raczej nie bo z pierwszym opakowaniem
zaczelam regularnie chodzic 2 razy w tyg na basen, a w lecie
codziennie ostro jezdzilam na rowerze,
takze apetyt mi nie wzrosl - wrecz przeciwnie gdy zauwazylam ze mimo
to tyje zaczelam po raz pierwszy w zyciu kontrolowac co jem i
ograniczylam obiadki do polowy zwyklej porcji- to do mnie naprawde
niepodobne bo nigdy nie mialam problemow z przemiana materii i bylam
chudzielcem co mogl jesc co tylko popadnie (zreszta tak u nas
rodzinnie jest ze wszyscy trzymaja linie nie dbajac o to wcale).
teraz po odstawnieniu tabletek powoli wraca wszystko do normy- waga
rowniez (pomimo tego ze znow jem wiecej)
u mojej kolezanki to samo - jak tylko odstawia hormony od razu po
jakims czasie wraca jej super sylwetka , a ostatnio znowu zaczela brac
i od razu zauwazylam ze przytyla - po prostu zrobila sie zauwazalnie
wieksza, (dodam ze takze prowadzi aktywny tryb zycia).
za to inna kolezanka brala przez 6 lat tabletki i swietnie sie po nich
czula , pomimo tego ze prowadzila malo aktywny tryb zycia- zero
skutkow ubocznych - wiec jak widzisz bywa roznie..

to raczej nie kwestia trybu zycia jak probuja wmowic niektorzy ale
kwestia gospodarki lipidowej - hormony w znaczny sposob na nia
wplywaja - nie u wszystkich, ale jednak sa osoby ktore beda tyc i
niewiele mozna na to poradzic poza zaprzestaniem brania.

dlatego nie lubie jak ktos pisze prawdy oswiecone ze tak nie jest
(opierajac sie na ulotkach reklamowych tabletek ktore zachwalaja w
ochach i achach zalety tej formy antykoncepcji)
- owszem tak nie jest u NIEKTORYCH - ty masz szczescie i na ciebie
hormony dzialaja ok, nie obserwujesz skutkow ubocznych - no i dobrze

Ale z laski swojej nie mow o czyms czego sama nie doswiadczylas na
wlasnej skorze ok? Po prostu nie masz pojecia o tym jak to jest gdy w
ciagu jednego miesiaca!! zauwazalnie zaczyna ci sie pogarszac
dotychczasowy dobry wyglad, waga - i co najgorsze zmiany te nie
ustepuja (jak pisza w ulotkach) ale poglebiaja sie z kazdym miesiacem.

m3duz4

19. Data: 2002-12-03 19:33:17

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> u ciebie nie, ale u innych tak, wiec nie generalizuj

Napisalam, że nie powinno, a nie że nie powoduje powtawanie cellulitu

> ja np przytylam w trakcie polrocznego brania 5 kg

Co do tycia, nie zamierzam na ten temat dyskutować. Jakoś żadna z moich
koleżanek nie tyła po pigułkach.
Może jesteś jednym z niewielu wyjątków. Wyjątki zawsze się znajdzie, więc
bądź łaskawa nie atakować mnie tak od razu. Rozumiem, żę może Cię
denerwować, że przytafiło się to właśnie Tobie, o przepraszam i jeszcze
Twojej koleżance, ale tak bywa.

Kasia

20. Data: 2002-12-04 10:50:21

Od: m3duz4 <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dnia Tue, 3 Dec 2002 20:33:17 +0100, "mysza" <m...@w...pl>
wyskrobal sobie:

> Mo?e jeste? jednym z niewielu wyj?tków. Wyj?tki zawsze si? znajdzie, wi?c
>b?d? ?askawa nie atakowa? mnie tak od razu. Rozumiem, ?? mo?e Ci?
>denerwowa?, ?e przytafi?o si? to w?a?nie Tobie, o przepraszam i jeszcze
>Twojej kole?ance, ale tak bywa.

no wlasnie tak bywa, jakos wczesniej tego w twojej wypowiedzi nie
znalazlam a tylko zapewnienie ze to na pewno z powodu trybu zycia,
mniej elastycznej skory, objadania sie itp
sprostowalam ze to wcale nie tak jak pisza na ulotkach i zapewniaja
niektorzy
I nie sadze ze jestem jednym z niewielu wyjatkow - gdyby tak bylo
takie pytania nie pojawialyby sie ciagle roznych grupach dyskusyjnych.

aha i nie atakuje cie dlatego ze denerwuje mnie ze przytrafilo sie to
wlasnie mnie
atakuje cie dla zasady :-) bo taka czepialska nature mam :-)

m3duz4

serce - czy to normalne ?
zwichnięcie nogi w kostce
KOCHAM CIE !!!!!! :*********