Tabliczka mnożenia + puzzle

1. Data: 2005-05-11 15:24:19

Temat: Tabliczka mnożenia + puzzle
Od: "Ninik" <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich,

Jakiś czas temu moi rodzice mieli problem z bratem, a konkretniej z jego
nauką tabliczki mnożenia, postanowiłem jakoś tu dopomóc i stworzyłem
specialny skrypt, dzięki któremu mój braciszek nauczył się tego działania
:) Mi już w sumie jest niepotrzebny, ale postanowiłem jednak go udostępnić
dla innych - może akurat komuś innemu przyda się z jego pociechą:

http://www.tabliczka.dominik.kei.pl

Jeśli będzie duże zainteresowanie to jak znajdę czas mogę dopisać inne
działania - strona jest na to przygotowana, stąd dwa niedziałające
przyciski :/ Zobaczymy :)

Kiedyś dawno temu pomagałem znajomemu stworzyć skrypt do zabawy z
puzzlekami, wszystko było wydane jako aplikacja działająca w oparciu o IE,
skompilowana jakimś ustrojstwem, niestety z tego powodu nie działa pod
nowymi przeglądarkami jak mozilla czy pewnie opera, ale pod IE jak
najbardziej, a tego jest akurat od zatrzęsienia :/ Polecam pod adresem:

http://puzzle.dominik.kei.pl

Tak samo - jeśli będzie zainteresowanie skryptem to dopiszę program do
autmatycznego cięcia obrazków i pozmieniam żeby działało w mozilkach,
tymczasem ejstem otwarty na wszelkie uwagi.
Mam nadzieję, że dobrą grupę wybrałem - wam się może to przydać, jeśli nie
to przepraszam - nie traktujcie tego jako spamu, bo to nic profitowego :)

--

_| _ o o |_ Dominik Chmaj :: gg:919564
(_| (_) (\/) | (\) | |\ http://www.dominik.chmaj.net

2. Data: 2005-05-11 19:06:19

Temat: Re: Tabliczka mnożenia + puzzle
Od: "Esme" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ninik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> :) Mi już w sumie jest niepotrzebny, ale postanowiłem jednak go udostępnić
> dla innych - może akurat komuś innemu przyda się z jego pociechą:

swietny pomysl! bardzo ale to bardzo mi sie podobalo. grafika fajna i
generalnie dobrze wyglada i dobrze dziala:-) oby wiecej takich pomyslow!
pozdrawiam
ania

3. Data: 2005-05-11 19:14:37

Od: "Ninik" <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Esme" <c...@t...pl> nakombinował(a) coś takiego:
> swietny pomysl! bardzo ale to bardzo mi sie podobalo. grafika fajna i
> generalnie dobrze wyglada i dobrze dziala:-) oby wiecej takich pomyslow!

No Widzisz Aniu, a na grupie o nowych stronach to tylko baty mi się
dostało i głównym argumentem było, że jestem beztalenciem graficznym,
cóż... cieszę się że się Ci podoba, skrypt zdał już egzamin z moim bratem,
ale pisany jest tak by łatwo go można było rozszerzyć o inne działania -
jak tylko będę miał czas to pożyczę od braciszka książkę do matmy i
zaprogramuję resztę :)

--

_| _ o o |_ Dominik Chmaj :: gg:919564
(_| (_) (\/) | (\) | |\ http://www.dominik.chmaj.net

4. Data: 2005-05-11 20:21:17

Od: "Dorota C." <d...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ninik wrote:
> [...]
> ale pisany jest tak by łatwo go można było rozszerzyć o inne działania -
> jak tylko będę miał czas to pożyczę od braciszka książkę do matmy i

przyda się taka stronka ...Ja się ciesze, ale pewnie będzie mnie mniej
się cieszył :)) jak mu powiem jutro co będzie robił na komputerze :)

Dorota C. (Krzysio 8 lat)

5. Data: 2005-05-11 21:02:56

Od: "Ninik" <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dorota C." <d...@N...o2.pl> nakombinował(a) coś takiego:
> przyda się taka stronka ...Ja się ciesze, ale pewnie będzie mnie mniej
> się cieszył :)) jak mu powiem jutro co będzie robił na komputerze :)

To miło że trafiłem z tym, bo sam rzeczywiście tego niegdzie nie znalazłem
a to jedyny sposób żeby nauczyć mojego brata czegokolwiek pożytecznego,
sprawdzcie czy dobrze są te działania, bo nie wiem jak w ie działa :/

Jakie macie propozycje rozeszerzeń?
Bo planowałem jeszcze:
+ dodać działania +, -, / z resztą i bez
+ dodać zakresy liczb
+ dodać jakie

--

_| _ o o |_ Dominik Chmaj :: gg:919564
(_| (_) (\/) | (\) | |\ http://www.dominik.chmaj.net

6. Data: 2005-05-11 21:05:12

Od: "Ninik" <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

a to jedyny sposób żeby nauczyć mojego brata czegokolwiek pożytecznego,
sprawdzcie czy dobrze są te działania, bo nie wiem jak w ie działa :/

+ dodać działania +, -, / z resztą i bez, rozdzielności
+ dodać zakresy liczb
+ dodać jakie animacje na koniec, żeby dzieci chciały być najlepsze i
chętniej startowały w nauce :)
+ byćmoże dodać jakieś obrazki więcej, żeby interesowało to bardziej
dzieci :)

Oczywiście jak będę miał czas, na razie wiele niestety nie zmienię :/

--

_| _ o o |_ Dominik Chmaj :: gg:919564
(_| (_) (\/) | (\) | |\ http://www.dominik.chmaj.net

7. Data: 2005-05-12 19:28:21

Od: "Esme" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> chętniej startowały w nauce :)
> + byćmoże dodać jakieś obrazki więcej, żeby interesowało to bardziej

sluchaj, grafika jest ok ale rzeczywiscie jakas animacja moglaby byc- na
przyklad po 20 wykonanych poprawnie dzialaniach.

ale to co by sprawilo mi najwieksza radosc, naprawde, ja za to nawet
moglabym zaplacic- to taki "English Teacher" z fajna grafika.
czyli ze dzieci musza wpisac tlumaczenie jakiegos wyrazu z polskiego na
angielski.
i najwazniejsze- to, na czym najbardziej mi zalezy- to to, zebym sama mogla
tworzyc wyrazow z ktorych beda sprawdzane. myslisz, ze to bedzie mozliwe?
ania

8. Data: 2005-05-12 19:45:41

Od: "Ninik" <n...@d...kei.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Esme" <c...@t...pl> nakombinował(a) coś takiego:
> sluchaj, grafika jest ok ale rzeczywiscie jakas animacja moglaby byc- na
> przyklad po 20 wykonanych poprawnie dzialaniach.

Trzeba nad tym pomyśleć... :)

> [...]
> tworzyc wyrazow z ktorych beda sprawdzane. myslisz, ze to bedzie mozliwe?

Pewnie, że jest, tylko zajęło by mi to trochę czasu, a teraz w obliczu
sesji nie dam rady tyle go wygospodarować. Zapamiętaj sobie mnie i męcz na
wakacjach, zgoda? Problem z napisaniem nie jest wielki, większy byłby z
grafiką, tu znajomy mi podpowiadał, że coś postara się, w takim razie
myślę że będzie fajnie, tylko za jakiś czas, jak wspominałem pamiętaj i
gnęb :)

--

_| _ o o |_ Dominik Chmaj :: gg:919564
(_| (_) (\/) | (\) | |\ http://www.dominik.chmaj.net

9. Data: 2005-05-12 20:42:20

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Esme pisze...

> [...]
mogla
> tworzyc wyrazow z ktorych beda sprawdzane. myslisz, ze to bedzie mozliwe?

A ja tak nieśmiało zapytam: a jakiej opcji z wymienionych brakuje Ci w E.T?
Grafika niefajna, czy jak?
--
Pozdrawia,
EwaSzy

10. Data: 2005-05-13 11:12:26

Od: "Esme" <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Harun al Rashid" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> Esme pisze...

> mogla
>>
> A ja tak nieśmiało zapytam: a jakiej opcji z wymienionych brakuje Ci w
> E.T?
> Grafika niefajna, czy jak?

ET jest super, no ale wlasnie ta grafika...
tzn dla mnie nie ma roznicy ale dla dzieciakow przydaloby sie cos
fajniejszego. no i moze jakies animacje jeszcze w nagrode za zapoznaniem sie
ze slownictwem z jednego pliku. albo jakis potworek przeprowadzajacy dzieci
przez caly program.
teraz wszystkie programy sa tak kolorowe ze taki ET bez grafiki jest
kompletnie niekonkurencyjny, moi uczniowe nie wyrazili nim zadnego
zainteresowania (to przykre, ale niestety tego nie zmienie).
ania

Tabliczka mnożenia + puzzle
"Prezenty zastępcze" - jakieś pomysły?
Jak uciszyć...P
Wakacje, kolonie, strach itp
Poszukuję sprawdzonego laryngologa (W-wa)