Re: Tandetny dylemat moralny.

From: Saanele <s...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Tandetny dylemat moralny.
Date: Sat, 06 May 2000 15:53:48 +0200
To: Moncia <m...@h...com>

"Pokornne ciele dwie matki ssie"-tralalal, to juz nie te czasy. Teraz
trzeba byc twardym i walczyc o swoje i wdeptac innych w glebe. Pokazac,
ze moje miejsce na tym swiecie jest niezachwiane i mam prawo do tego, co
mi sie nalezy od momentu przyjscia na swiat:prawo do szacunku, prawo do
wyrazania opinii na drazliwe tematy itd. Tak na powaznie, to sztuka
asertywnego zachowania jest trudna. Kiedy jestesmy spokojni myslimy, ze
potrafilibysmy sie zachowac jak nalezy. Przychodzi jednak pora na
wykazanie zdolnosci asertywnych w realu i zaczynaja sie schody. Emocje
staja sie silniejsze. NIe potrafimy nerwow trzymac na wodzy. Wiesz
Moniko, uwazam, ze nalezy walczyc o swoje. Nie wolno stac spokojnie,
kiedy ktos chce nas obarczyc wina za wlasne bledy. Nalezy jednak to
robic w kulturalny sposob. pewnie wiesz jaka czlowiek ma wowczas
satysfakcje. Najgorsze to wtopic sie w tlum...i stac sie chamem.
saanale