Tanie potrawy!!!

1. Data: 2004-08-03 08:24:39

Temat: Tanie potrawy!!!
Od: "Kosmo" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam wyzwanie dla wszystkich specow od noza i patelni: jak i co ugotowac,
usmazyc... mając bardzo ograniczone srodki finansowe. Gotowanie to sztuka
ale nie tak wielka jak gotowanie przy ograniczonych zasobach spizarniwych??
Kto podejmie rekawice??
Wyznaczniki sa dwa: przedewszystkim cena skaladnikow na potrawe (w tym
roznych przypraw), jej smak ;)

pozdrawiam
Kosmita
------------------------
zeczy niemozliwe zalatwiam od reki, na cuda trzeba poczekac do jutra

1. Data: 2004-08-03 09:23:53

Temat: Re: Tanie potrawy!!!
Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kosmo" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
spizarniwych??
> Kto podejmie rekawice??
> Wyznaczniki sa dwa: przedewszystkim cena skaladnikow na potrawe
Kluchy, Panie, kluchy ;)
Na poważnie...
Makarony w różnych postaciach. Paczka 0,5kg dobrego makaronu
kosztuje ~3,50zł, wystarcza na 3-4 porcje, słoiczek jakiegoś
włoskiego "pesto" 6-10zł wystarcza na nie mniej niż 10 porcji
(używa się go śladowo, bo jest bardzo aromatyczny) + trochę
parmezanu (na porcję za max 50-70gr) i masz danie obiadowe za
2-2,50zł.
Kluski śląskie z sosem pieczarkowym; potrzebne: ziemniaki
(60-70gr/kg) parę łyżek mąki ziemniaczanej, kawałeczek słoniny, 1
spora cebula, 4-5szt pieczarek. Koszt: 4-5zł za 3-4 obiady. Itd,
itd...

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

1. Data: 2004-08-03 10:50:47

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

A toś się udał człowieku, akurat pesto i parmezan to bardzo drogie rzeczy.
Jak ma być tanio to makaron + ser biały + cukier. Lub kluski kładzione (bez
jajek, albo 1 jajo na 2 porcje) + sos pomidorowy. Pieczarki też do
najtańszych rzeczy nie należą.
Albo kartofle z zsiadłym mlekiem, albo zalewajka, kartoflanka, fitka.

1. Data: 2004-08-03 11:11:10

Od: Theli <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

batory wrote:

> [...]
> najtańszych rzeczy nie należą.
> Albo kartofle z zsiadłym mlekiem, albo zalewajka, kartoflanka, fitka.

Placki ziemniaczane, zapiekanka z ziemniakow i cebuli i cala masa innych potraw
z ziemniakow.
Nalesniki
Zupy jarzynowe (warzywa teraz tanie), rosol (porcja rosolowa <2zl/kg),
pomidorowa z ryzem lub makaronem.
Pierogi (najtansze to ruskie, z serem, z owocami)

Nie wiem, jaka dla Kosmo jest granica taniego, ale za kurczak za ok.5zl/kg
chyba nie jest drogi, a starcza na kilka obiadow (lub na jeden dla calej
rodziny)

th.

1. Data: 2004-08-03 11:19:20

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w
wiadomości news:cenqn2$dvj$1@atlantis.news.tpi.pl...
> A toś się udał człowieku, akurat pesto i parmezan to bardzo
drogie rzeczy.
Tylko pozornie. Taki słoiczek (nie wiem - 100gr?) wystarczy na dwa
wiadra makaronu (naprawdę i poważnie) podobnie parmezan, jeśli
dasz za dużo będzie po prostu niesmaczne, to ma tylko nadać
aromatu.

A pieczarki drogie? 5szt to koszt 50-60gr. A jak masz las w
pobliżu, możesz nazbierać innych grzybów, też będą dobre. I tańsze
;)

1. Data: 2004-08-03 11:24:29

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> drogie rzeczy.
> Tylko pozornie. Taki słoiczek (nie wiem - 100gr?) wystarczy na dwa

Taaak? W moim przypadku (4 dorosłe osoby) to na jeden obiad idzie, a
kosztuje coś z 15 zł.

1. Data: 2004-08-03 11:39:40

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> napisał w
wiadomości news:censm7$pjr$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Taaak? W moim przypadku (4 dorosłe osoby) to na jeden obiad
idzie, a
> kosztuje coś z 15 zł.

Łomatkoboska... Ile wy tego dajecie? U nas dla trojga dorosłych (+
czasem dzieciak spróbuje) wystarcza na 3-4 obiady.

1. Data: 2004-08-03 11:41:38

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> Łomatkoboska... Ile wy tego dajecie? U nas dla trojga dorosłych (+
> czasem dzieciak spróbuje) wystarcza na 3-4 obiady.

No, tego, eeee, dajemy słoiczek na pół paczki makaronu. I smakuje nam
baardzo.

1. Data: 2004-08-03 11:53:13

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le mardi 3 aoűt 2004 ŕ 13:41:38, batory a écrit :

> No, tego, eeee, dajemy słoiczek na pół paczki makaronu. I smakuje nam
> baardzo.

Ja robie tak samo :)

Ewcia

--
Niesz

1. Data: 2004-08-03 12:01:26

Od: "Ivan" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w
wiadomości news:7081892078$20040803135317@ewcia.kloups...
dorosłych (+

> Ja robie tak samo :)

:) to chyba taka polska natura. A kuchnia włoska, to się nie
zgadzają.

Ivan

Jeśli chcesz pisać na priv, wywal "conieco" z adresu

patisony
gdzie na grzybki?
Co z ugotowanego zmielonego mięsa?
sos śmietanowy