Tarczyca i LETROX

1. Data: 2003-02-06 12:54:54

Temat: Tarczyca i LETROX
Od: "YODAcki" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

Pisze w imieniu mojej szwagierki.
Otoz kobieta przyjmuje lek LETROX w ilosci 75 mg raz dziennie.
Dzis dostala wyniki badania hormonow TSH ktore sa na poziomie 5,20, gdy
tymczasem podana norma wynosi 0,27 - 4,20
Jej lekarz jest do 16 lutego na urlopie i nie ma jak sie z nim skonsultowac.
Wiec moze bedzie tu jakis lekarz wladny sie wypowiedziec w kwestii czy w tym
przypadku lek (LETROX) w dalszym ciagu moze przyjmowac w takiej ilosci czy
moze dawke zmniejszyc lub zwiekszyc.

Z gory dziekuje za odpowiedz

Jacek M.

2. Data: 2003-02-06 13:54:49

Temat: Re: Tarczyca i LETROX
Od: <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Też biorę ten lek tylko w innej dawce. Moja lekarka zawsze mówi, że nie
powinno zmieniać się dawki bez konsultacji z lekarzem, bo z tarczycą nie ma
zabawy, więc... moim zdaniem warto zaczekać do tego 16-tego lutego. Jeśli
tyle czasu wytrzymała, to i wytrzyma kolejne 9 dni, prawda? Oczywiście jeśli
nie czuje się gorzej od kiedy przyjmuje właśnie taką dawkę.
Jak się dowiesz, co powiedział lekarz - napisz proszę. Jestem ciekawa.

Dorota

3. Data: 2003-02-06 14:48:11

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Dzis dostala wyniki badania hormonow TSH ktore sa na poziomie 5,20, gdy
> tymczasem podana norma wynosi 0,27 - 4,20

Tak z ciekawości i w kontekście tematu chciałam zapytać, skąd się biorą
normy?
Pytanie nie jest bez sensu - otóż na moim wyniku badania jest norma 0,47 -
5,01 ulU/mL
Jakoś różnice wydają mi się dość duże... Czyżby inne jednostki?

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

4. Data: 2003-02-06 18:04:03

Od: Yellow_Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b1tsif$b7m$1@news.onet.pl>, j...@p...onet.pl
napisał(a)...

> [...]
> normy?
> Pytanie nie jest bez sensu - otóż na moim wyniku badania jest norma 0,47 -

Najlepiej odpowie pewnie mysza :-) lecz z tego co wiem normy zależą w
dużej mierze od sprzętu i odczynników używanych w danym laboratorium,
dlatego lekarze nie kierują się ściśle wartościami książkowymi, lecz
biorą pod uwagę normy laboratoryjne.

--
Yellow Peril
Nigdy złej woli nie przypisuj tego, co znacznie łatwiej wytłumaczyć

5. Data: 2003-02-07 14:29:37

Od: "mysza" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow_Peril" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> Najlepiej odpowie pewnie mysza :-)
hi :-) milutki jesteś;-)

> lecz z tego co wiem normy zależą w
> dużej mierze od sprzętu i odczynników używanych w danym laboratorium,
> dlatego lekarze nie kierują się ściśle wartościami książkowymi, lecz
> biorą pod uwagę normy laboratoryjne.
Nic dodać nic ująć :-)
Dla mnie jednak jest to niepojęte, że bywają różne normy. Człowiek wybierze
się do innego lekarza, a na wyniku nie będzie napisanych norm to wiadomo, że
lekarz przyjmie normę taką jaką zna...
PS. Wcale nie znam się tak najlpiej, a już na pewno nie na wszystkich
badaniach :-)
Kasia

neurolog-pediatra poszukiwany
Mc Kenzii