[Tarczyca] prosba o interpretacje wynikow

1. Data: 2007-02-02 10:19:12

Temat: [Tarczyca] prosba o interpretacje wynikow
Od: "PGP" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie,
Ponieważ ostatnio kiepsko sie czuję, doradzono mi przebadanie
tarczycy. Dzisiaj odebrałem wyniki:
TSH - 1,500 uIU/ml (norma 0,270 - 4,2)
fT4 - 1,680 ng/ml (norma 0,930 - 1,7)
T3 - 1,540 ng/ml (norma 0,800 - 2,0)

a-TPO - 40,49 IU/ml (norma 0,0 - 34,0)

Generalnie TSH i T3 są w normie ale martwi mnie to fT4 (które jest
właściwie w górnym zakresie) i oczywiście aTPO.
Czy te wyniki dają jakąś niepokojącą diagnozę i co robić w razie czego
dalej.

W przyszłym tygodniu idę do lekarza, ale jeżeli ktoś się jest
kompetetny żeby je ocenić to bedę wdzięczny.

Pozdrawiam
PGP

2. Data: 2007-02-02 10:42:08

Temat: Re: [Tarczyca] prosba o interpretacje wynikow
Od: "wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "PGP" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
ps.com...

> [...]

> dalej.

> W przyszłym tygodniu idę do lekarza, ale jeżeli ktoś się jest
> kompetetny żeby je ocenić to bedę wdzięczny.

Nie pomogę Ci wiele, bo sama źle się czuję, mam 2 badania TSH: 5,94
ulU/mL (paźdz. 2006) i 5,08 (koniec grudnia 2006) - norma 0,4 -4,0
oraz w normie całkowite hormony T3 116 ng/dl i T4 7,60 ug/dl.
Endokrynolog stwierdził, że nie mam niedoczynności, ale w następnym
tygodniu wybieram się do następnego.
Polecam link do forum Hashimoto, gdzie wypowiada się wiele osób z
długoletnimi doświadczeniami w leczeniu chorób tarczycy:

wa

3. Data: 2007-02-02 12:05:05

Od: kk11 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

PGP napisał(a):
> [...]
> dalej.
>
> W przyszłym tygodniu idę do lekarza, ale jeżeli ktoś się jest
> kompetetny żeby je ocenić to bedę wdzięczny.

Wyniki prawie dobre, nic nie mozna wnioskowac, aTPO(przeciwciala przeciw
peroksydazie tarczycowej) zbyt male aby cos wnioskowac

4. Data: 2007-02-02 14:15:20

Temat: Re: prosba o interpretacje wynikow + wyniki USG dalsze pytania
Od: "PGP" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2 Lut, 13:05, kk11 <k...@g...pl> wrote:

> Wyniki prawie dobre, nic nie mozna wnioskowac, aTPO(przeciwciala przeciw
> peroksydazie tarczycowej) zbyt male aby cos wnioskowac

Zrobiłem dodatkowo USG:
oto jego opis:
lewy płat 59x15x22mm (9.9cm3)
prawy płat 66x16x18 (9.6cm3)
wymiar strzałkowy ciesni 4.2mm
tarczyca prawidłowej wielkości.
w części centralnej prawego płata od strony brzusznej widowczny
hypoechogeniczny i homogenny guzek
o wymiarach około 11.8x4.3x7.1mm
poza tym tarczyca normoechogeniczna i homogenna
okoliczne węzły chłonne niepowiekszone.

Czy ten guzek to moze być coś poważnego? może to on powoduje
podwyższone aTPO?

temperatura 37-37.2 od 2 miesięcy
Portale medyczne dla praktykow i pacjentow
Lamblie
doxycyclinum na toxoplazmozę?
Próba wątrobowa