Re: Tenis po żydowsku...

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 22 Feb 2013 02:09:09 -0800 (PST)
Subject: Re: Tenis po żydowsku...
From: Druch <d...@...hostingasp.pl>

W dniu piątek, 22 lutego 2013 09:57:22 UTC+1 użytkownik Chiron napisał:
> U�ytkownik "Druch" napisa� w wiadomo�ci

> I naprawd� wierzysz, �e glob s� dostosuje? Kiedy� poprosi�em grup�,
�eby nie

> dyskutowali z globem np wtedy, kiedy propaguje pedofiliďż˝ i kazirodztwo- to
>
> grupa niemal�e przez aklamacj� wys�ala mnie na drzewo. Tak�e- do grupy
>
> raczej teďż˝ nie ma siďż˝ po co zwracaďż˝:-(((

yyyy, sa dwie taktyki - albo ignorowac, albo zwracac uwage na chamstwo. Ignorowanie
jest tez dobre, problem w tym ze powstaje wtedy wrazenie ze jest przyzwolenie na
szerzenie nienawisci i agresji.

Przeczytalem wlasnie jakis tekst Stokrotki i widze ze rzucil sie na nia glob/nemezis
i zaczal wyzywac od szmat, czy jakos tak.

Niestety, w naszej cywilizacji zachodu jest teraz taki trend, ze gdy ktos pluje na
slabszego to wszyscy siedza cicho. Jesli chamstwo sie przez to umacnia, to trzeba MZ
reagowac.

Dlatego wydaje mi sie ze lepiej w przypadku globa/nemezis jest zwracac uwage. Pokazac
ze te chamskie odzywki nie są cool.

2.
Gdy kiedys zwracalem uwage na chamstwo globa - to czesc osob tez mnie obszkoczyly na
zasadzie "a po co ty wlasciwie mu zwracasz uwage?". Odpowiadam: bo uwazam to za
potrzebne. Bo reagowanie na chamstwo nie jest dla mnie kłopotem :)))

3.
To ze grupa chciala wysadzic cie na drzewo... to normalne gdy idziesz pod prąd. Ja
sie wiekszoscia nie uginam (co moze nie byc proste, ale mi przychodzi jakos latwo).
Tlum dziala chaotycznie. Ze wszyscy tak-a-tak robia - to nie jest argument. Tlum
czesto sie myli. Zwlaszcza gdy stworzylo sie kółeczko wzajemnej adoracji. A w okolo
takiego opluwacza moze sie utworzyc takie kółko adoracji - do chama moga lgnac np.
ludze slabi.

4. Przyczyna tego ze chamswo jest tolerowane - to aktualny trend naszej cywilizacji
zachodu. W skrocie: sa dwa trendy spoleczne: do utrzymywania Zasad (prawo, moralnosc,
nie krzywdz innego), oraz do Wolnosci Osobistej. Miedzy tymi trendami musi panowac
rownowaga. Niestety, aktualnie wolnosc osobista zostala rozdmuchana do granic.
Przerodzila sie w robta co chceta. Skutek tego jest taki ze jesli ktos chce opluwac
drugiego to jest to swiete, a zasada moralnosci jest zakrzyczana. Bo ludzie nie
potrafia/nie chca hamowac swoich emocji. Ktore zeby bylo gorzej - sa czesto mocno juz
zdegenerowane (bo hedonizm, konsumpcja).

Pozdrawiam serdecznie,
Druch