Teoria świadomości

11. Data: 2005-07-28 16:25:49

Temat: Re: Teoria świadomości
Od: Paweł <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciekawe pytanie: jak sprawdzisz, czy maszyna jest swiadoma?
> Czy zapytasz maszyny "jestes swiadoma"? I ona odpowie "tak" -
> ale taki program komputerowy mozna zrobic w 5 minut.

Chyba o czymś takim mowa :-)
Napisane w C
--------------------------------------
#include <stdio.h>
#include <string.h>

int main(void)
{
char dane[20];
while(1)
{
fgets(&dane[0],20,stdin);
if(strxcmp(&dane[0],"jestes swiadoma?"))
{
printf("No pewnie!\n");
}
else if(strxcmp(&dane[0],"quit"))
{
break;
}
}

return 0;
}

int strxcmp(char *str1, char *str2)
{
int wynik=1;
int offset=0;

while(*(str2+offset)!=0)
{
if(*(str1+offset)!=*(str2+offset))
{
wynik=0;
break;
}
offset++;
}
return wynik;
}

Paweł

12. Data: 2005-07-28 17:26:59

Od: "tycztom" <t...@v...iem.pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

->J.E. Paweł<- dcackl$76r$...@a...news.tpi.pl naszkrobal(a):

> Myśląc wczoraj, a raczej dzisiaj na ten temat coś takiego wymysliłem:

> Mam nadzieję, że jak na 15 latka to całkiem nieźle.

To sobie baranie 'książkowy' (i nawet naparstek więcej) zapamiętaj: że
dopóki się od tego całego s... nie oderwiesz (zwanego światem
szablonowych "karamba"), to będziesz tylko kopulatorem = kopistą
mUndrych wywodów z zakresu: nie jestem w stanie prosto napisać, bo sam
nie rozumiem.

Światu są potrzebni tacy jak Ty, tyle, że w poezji, fantasTyce, sztuce.
Tam możesz bez żadnej ODPOWIEDZIALNOŚCI wyrażać SIĘ do woli - i nawet
zbierać pochwały. TFUj problem jednak polega na tym, że wyrażasz
ujednolicone wnętrze... traf chciał ;)), że takie samo, jak reszty
medialnych zap...

> Paweł S.

To sobie zapamiętaj - Ty i reszta .... - że świadomość nie jest niczym
innym, jak LUKĄ (możliwości przyswojenia) powstałą podczas procesu
''~zamieszkania'' w człeku naziemnym istoty o znacznie, znacznie
szerszych możliwościach. Tak, że nawet gdybyś to zobaczył, to byś
zbaraniał do reszty i tak by CI zostało.

Energią się zajmij - za jakieś kolejne 30 lat.

TT

--
mansarda netopierza
http://tycztom.7net.pl

13. Data: 2005-07-28 17:52:54

Od: Jerzy <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Jul 2005 18:25:49 +0200, Paweł <n...@m...pl> napisał:

No proszę i stworzył kolega samoświadomą maszynę.
pzdr.
Jerzy

--
Używam M2 - innowacyjnego klienta poczty wbudowanego w Operę:
http://www.opera.com/

14. Data: 2005-07-28 18:02:55

Od: Paweł <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

-------------------

> [...]
> zbaraniał do reszty i tak by CI zostało.
>
> Energią się zajmij - za jakieś kolejne 30 lat.

Trafiłeś na odpowiednią grupę, tylko temat nie ten ;)

15. Data: 2005-07-28 18:07:39

Od: "Mmm..." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Świadomość to zjawisko powstające wraz ze zrozumieniem otaczających
procesów.

czy zjawisko? raczej jakich ciagly stan, wyjscie z ktorego jest jednoznaczne
z zaprzestaniem 'bycia dla siebie'

> Im wyższy poziom zrozumienia, tym bardziej świadomość danej jednostki jest
rozwinięta.

nie musisz rozumiec by byc swiadom... mozesz byc swiadom tego czego nie
rozumiesz...
istota myslenia jest proba rozumienia...

> Poziom zrozumienia zależy od intelektu danego organizmu. Intelekt danego
organizmu pozwala
> na przetworzenie i zrozumienie informacji

czy tylko od intelektu? nie tylko intelekt odpowiada za przetworzanie
informacji,
raczej bardziej zlozone struktury poznawcze...

> wytworzonych przez inne jednostki.

jednostki? a co z informacjami wytworzaonymi przez rzeczywistosc, swiat,
nature, czy nasze wlasne ja, strutkrty poznawcze,
czy struktury urojeniowe?

> Z chwilą przyjęcia tych informacji następuje powolny rozwój świadomości,
według ich zawartości.

swiadomosc jest bardziej pierwotna, bez swiadomosci, nie mozesz otrzymac
informacji...

> Zjawisko świadomości składa się z trzech czynników.

leksykalnie _czynnik_ nie pasuje...

> Świadomości własnego ja, składającego się z mózgu i powłoki zewnętrznej,
którą nazywamy ciałem, oraz jego procesów.

heh... a nie lepiej juz 1' sw. wlasnego wewnetrznego ja, tj. swiadomych i
nieswiadomych procesow psychicznych
2' sw. wlasnego zewnetrznego ja, tj. odrebnosci ja - nie ja... ja - swiat,
poczucia ciala, cielesnosci

> Świadomości środowiska, w którym ciało egzystuje i z którego informacje są
pobierane
> i przesyłane do mózgu w celu przetworzenia, zrozumienia i przyswojenia.

swiadomosc istnienia swiata poza moim ja,

> Świadomości conajmniej podstawowych procesów, zachodzących w środowisku
> egzystencji ciała.

co rozumiesz jako podstawowe procesy?

> Świadomość składa się ze Świadomości przekazanej i Świadomości wyuczonej.

> Świadomość przekazana to świadomość przekazywana przez rodziców
> (w genach lub innym nośniku informacji - nie oceniam, bo się nie znam,
oraz nie wiem),

czy rodzice moga przekazac swiadomosc??? oj, chyba w zla storne podaza Twoja
teoria

> Świadomość wyuczona to świadomość, którą tworzy organizm w czasie swojej
egzystencji.

a takmi razie zaloz istenie preswiadomosci... sw. wyuczona, to imho
swiatopoglad albo cos w tym stylu...
swiadomosci nie mozna sie wyuczyc, jest ona aktem zastanym

> Mam nadzieję, że jak na 15 latka to całkiem nieźle.

:) nadzieja..... :P, nie pochwlae Cie i nie zganie... mysl dalej :)

pzdr
m.

P.S. wziales sie za powazne zagadnienie... na polu teorii poznania sie boje
tocza o siwadomosc...
sam znam z 11 koncepcji siwadomosci... :) asoscyjne, sensualistyczne,
behawioralne, impresyjne, przezywaniowe, intencjonalne, refleksyjne,
odzwierciedleioniwoe, fizykalistyczne, komputacyjne, operaconalistycnze,
neatywne, etc...

16. Data: 2005-07-28 18:18:04

Od: Paweł <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch napisał(a):
> Użytkownik "Pawel" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> No wlasnie. tu jest problem - czy pies jest swiadomy pewnych rzeczy czy nie.
> Mi sie wydaje ze tak.
> Jesli jednak tak to czym sie rozni nasze zorozumienie 'procesu odzywania'
> od psiego? Moze tylko stopniem skomplikowania? (pies widzi prosta zasade
> miska-to-papu).
> My znamy duzo wiecej zasad, np. jak pracuja jelita itp.
>
> Tylko znou pytanie: czy czlowiek wyksztalcony jest bardziej swiadomy swojego
> [...]
Tak by wychodziło. A czy to prawda? Temat na kolejny wątek :)
Błagam nie zmuszajcie do przegrzania i tak jest wyjątkowo
gorąco (na dworze) ;)

> Ej, jak zrobic zeby robot byl swiadomy? Jak zbadac, czy JUZ jest swiadomy?
> :)
> MZ, nie da sie! :)

A moim się da. Trzeba by określic pewne granice minimalne, powyżej
których maszyna byłaby uznawana za świadomą i według nich sprawdzać.
Granice chyba już są ;)
Zależałoby to też w duzym stopniu od budowy kodu źródłowego programu,
oraz funkcji, które ten program by posiadał.

> Pozdr,
> Duch

Również pozdrawiam
Paweł

17. Data: 2005-07-28 19:18:33

Od: Paweł <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mmm... napisał(a):

> czy zjawisko? raczej jakich ciagly stan, wyjscie z ktorego jest jednoznaczne
> z zaprzestaniem 'bycia dla siebie'

Stan mi nie pasuje, więc jednak zostane przy swojej wersji.
"Ciągły stan" kojarzy mi się bardziej z alkoholoem ;)

> nie musisz rozumiec by byc swiadom... mozesz byc swiadom tego czego nie
> rozumiesz...
> istota myslenia jest proba rozumienia...

A możesz dać przykład, bo nie mogę nic wymśleć?

> [...]

> jednostki? a co z informacjami wytworzaonymi przez rzeczywistosc, swiat,
> nature, czy nasze wlasne ja, strutkrty poznawcze,

Mój błąd. A co do tych struktur, to poproszę o wyjaśnienie,
lub materiały.

> według ich zawartości.
>
> swiadomosc jest bardziej pierwotna, bez swiadomosci, nie mozesz otrzymac
> informacji...

Może i masz rację, ale uważam, że świadomość jest budowana już w płodzie.

> leksykalnie _czynnik_ nie pasuje...

A czemu nie?
Czynnik - coś, co warunkuje lub wpływa na występowanie pewnego zjawiska
(stanu); składnik, przyczyna czegoś.

> [...]
> nieswiadomych procesow psychicznych
> 2' sw. wlasnego zewnetrznego ja, tj. odrebnosci ja - nie ja... ja - swiat,

Raczej nie. A co z procesami fizjologicznymi i takimi podobnymi.

> pobierane

> swiadomosc istnienia swiata poza moim ja,

> co rozumiesz jako podstawowe procesy?

Grawitacja, dzień, noc, pory roku...

> oraz nie wiem),
>
> czy rodzice moga przekazac swiadomosc??? oj, chyba w zla storne podaza Twoja
> teoria

A co z instynktem, odruchami, nawykami ewolucyjnymi?
Skoro nie w świadomości, to gdzie?

> egzystencji.
>
> a takmi razie zaloz istenie preswiadomosci... sw. wyuczona, to imho
> swiatopoglad albo cos w tym stylu...
> swiadomosci nie mozna sie wyuczyc, jest ona aktem zastanym

Coś w tym styklu by raczej pasowało, bo dlaczego nie?

> :) nadzieja..... :P, nie pochwlae Cie i nie zganie... mysl dalej :)
>
> pzdr
> m.

Dzięki, własnie coś takiego chciałem usłyszeć :)

> [...]
> behawioralne, impresyjne, przezywaniowe, intencjonalne, refleksyjne,
> odzwierciedleioniwoe, fizykalistyczne, komputacyjne, operaconalistycnze,

O kurcze! Trochę tego dużo. A masz gdzies materiały na zbyciu ;) ?

18. Data: 2005-07-28 19:34:28

Od: "Jerzy Turynski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Paweł <n...@m...pl>
napisał w news:dcb6lt$mjk$1@nemesis.news.tpi.pl...

[...]

Zapamiętaj sobie na całe życie (wydrukuj i powieś w anty-
ramie nad łóżkiem):

Po pierwsze:
Pewien młodzieniec pytał Mozarta, jak się pisze symfonie.
- Jesteś jeszcze za młody. Zacznij lepiej od ballad - odpo-
wiedział kompozytor.
- Ale przecież pan zaczął pisać symfonie, kiedy nie miał
jeszcze dziesięciu lat! - zaprotestował młodzieniec.
- No, tak. Ale ja nikogo nie pytałem, jak to się robi.

A po drugie:
Kompozytor francuski, twórca opery "Faust" - Karol
Gounod (1818-93) tymi słowami pouczał pewnego młodego
kompozytora:
- Im bardziej pan się zagłębi w muzykę, tym bardziej
nauczy się pan cenić wielkich mistrzów. Gdy byłem
w pańskim wieku, mawiałem: "Ja". Gdy miałem
dwadzieścia lat, mówiłem już: "Ja i Mozart".
W czterdziestym roku życia mówiłem: "Mozart i ja".
Dzisiaj mówię cichutko: "Mozart".

Przepisał z net'u:
JeT.

P.S. A jak już ci przejdzie uczucie, że "ach, jaki ja
mądry", to poszukaj gdzieś w bibliotece np: Abraham
Maslow "W stronę psychologii istnienia". A tam opisu
m.in. haseł "percepcja braku" i "percepcja wzrostu"...

Wydrukuj sobie jeszcze oprócz powyszego swój post...
i powieś w antyramie pomiędzy tamtymi. Niech powisi
tam ze 25 lat pod warunkiem, iż będziesz go CODZIENNIE
CZYTAŁ min. dwa razy.

P.S.S. I jeszcze jedno:
To co wymyślasz przez jeden dzień jest ważne... przez
jeden dzień. Dlatego poszukaj takich pytań, nad który-
mi będziesz musiał myśleć... całe życie.

19. Data: 2005-07-28 20:04:18

Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paweł; <dcavpl$58q$1@nemesis.news.tpi.pl> :

-------------------

> Przyznam, że nie do końca rozumiem Twoją wypowiedź,

Nie Ty pierwszy, nie ostatni. ;)

> więc jeśli źle
> skojarzyłem, to mnie naprowadź odpowiednio.
> Treści werbalne, a więc słowa zawszsze mogą być nieprawdziwe, lub nie do
> końca prawdziwe. Zależy to tylko od dowodów, które się przedstawi w
> danej sprawie.

Nie tylko - wielopoziomowy system oparty na aksjomatach powoduje, że
każda kolejna teoria jest poprawna/zgodna ze swoją poprzedniczką, tyle
tylko, że aksjomaty mogą być fałszywe. Dowodem nie jest więc zgodność
pomiędzy teoriami. Taką przedziwną nauką opartą na aksjomatach jest np.
psychologia. ;)

> Pojęcie samoświadomości, które tu przedstawiłeś moim zdaniem wykracza
> trochę poza ramy świadomości. Pierwszą część tego pojęcia zaliczyłem do
> Świadomości własnego ja, "składającego się z mózgu i powłoki
> zewnętrznej, którą nazywamy ciałem, oraz jego procesów."
> Jednak przypisanie tych funkcji do mechanizmów działania otoczenia
> bardziej pasuje do znalezienia własnego miejsca w świecie.

Jesteś wyznawcą "wolnej woli"? ;) Samoświadomość kształtuje się pod
wpływem środowiska - nie ma czegoś takiego, jak samoświadomość bez
oddziaływania środowiska --> deprywacja sensoryczna. ;) Czyli nie można
oddzielać samoświadomości od środowiska, czyli można stwierdzić, że:

1. najpierw następuje oddziaływanie środowiska;
2. później rozpoznanie własnych funkcji organizmu;
3. i ostatecznie - przypisania ich do mechanizmów działania otoczenia;

Flyer - niespecjalista od samoświadomości ;)

20. Data: 2005-07-28 20:26:13

Od: Paweł <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Turynski napisał(a):
> [...]
> jeden dzień. Dlatego poszukaj takich pytań, nad który-
> mi będziesz musiał myśleć... całe życie.

Po pierwsze muzykiem nie jestem.
Po drugie NIE uważam się za osobę najmądrzejszą, co wykazałem pisząc tu
moją własną teorię.
Po trzecie mam chociaż małe prawo czuć się lepszym od innych nastolaków,
przynajmniej w tej sferze. No chyba, że wokół Ciebie jest pełno takich
młodych, którzy zajmują się takimi rzeczami, to przepraszam, jestem
pospólstwem.

Paweł

P.S. Gdybym chciał nad czymś mysleć całe życie, to by mnie szlag trafił
(co najmniej z dwóch powodów).

P.S.S. A książki kiedyś pewnie poszukam.

Predyspozycje zawodowe
Świadoma pamięć -czyli co rózni nas od zwierząt...
Re: Determinizm naszego świata.
Jak reaguje kobieta?
kontrolowany kieliszek