Test na nonkonformizm

11. Data: 2006-12-07 18:28:42

Temat: Re: Test na nonkonformizm
Od: tren R <t...@p...na.swiat> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun napisał(a):

> Wewnątrz vs. zewnątrzsterowność bada kwestionariusz Rottera
> ale dotyczy on raczej umiejscowienia poczucia
> kontroli - luźno wiążąc się z wymiarem konformizmu vs.
> nonkomformizmu.

kwestia, na ile luźny kest to związek, ale uwaga jak najbardziej
słuszna. kwestionariusz rottera? ale nie chodzi o ten z niedkokończonymi
zdaniami?

--
http://trener.blog.pl
SEKS. PORNO. KAMERKI.

12. Data: 2006-12-07 19:34:11

Od: vonBraun <interfere@O~wywal~2.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote
ews.tpi.pl

> kwestia, na ile luźny kest to związek, ale uwaga jak najbardziej
> słuszna. kwestionariusz rottera? ale nie chodzi o ten z niedkokończonymi
> zdaniami?

Link do kwestionariusza ktory mialem na mysli
(angielska wersja - polskiej nie znalazlem w sieci) dałem na poczatku
poprzedniego postu. Nie znam testu
zdan niedokonczonych opartego teoretycznie o pomysl Rottera
/Jesli jest takowy prosze o namiar - tak raczej dla ciekawosci bo
juz dawno nie "zarabiam' jako psycholog spoleczny/

pozdrawiam
vonBraun

13. Data: 2006-12-07 22:03:29

Od: tren R <t...@p...na.swiat> szukaj wiadomości tego autora

vonBraun napisał(a):

> Nie znam testu
> zdan niedokonczonych opartego teoretycznie o pomysl Rottera
> /Jesli jest takowy prosze o namiar - tak raczej dla ciekawosci bo
> juz dawno nie "zarabiam' jako psycholog spoleczny/

w sieci znalazłem tylko to:
http://www.psychologia.edu.pl/index.php?dz=strony&op
=spis&id=7501

--
http://trener.blog.pl
psycha. psysze. psychła.

14. Data: 2006-12-09 10:24:46

Od: vonBraun <interfere@o~wywal~2.pl> szukaj wiadomości tego autora

tren R wrote
.pl

> w sieci znalazłem tylko to:
> http://www.psychologia.edu.pl/index.php?dz=strony&op
=spis&id=7501

Informacje z Twojego linku wykorzystalem jako punkt zaczepienia
do nieco szerszych poszukiwan, z ktorych rezultatow wynika,
ze sam test bada raczej poziom ogolnego przystosowania-nieprzystosowania
/tak sugerują badania trafności testu/.
Czyli, innymi słowy, nieco obawiam się że jest to
kolejna metoda która tak naprawdę chwyta jedynie stopień w jakim
ludzie gotowi są do przyznawania się do niespecyficznej psychopatologii
/to zresztą częsta bolączka wielu używanych w
praktyce klinicznej kwestionariuszy i testów projekcyjnych
typu "zdania niedokończone"/

W sumie wniosek byłby taki, że test zdan niedokonczonych Rottera nie
jest pomiarem nadającym się do operacjonalizacji teorii
tego autora dotyczacej umiejscowienia poczucia kontroli.

pozdrawiam
vonBraun

Librix (czesc 2)
Pracoholizm - badanie
O kulisach informacji podawanych w mediach
słówko
Maciej Kot. Barwy a pory roku